چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم
آموزش

چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن برس جاروبرقی اثرگذاری مستقیمی بر میزان قدرت مکش جاروبرقی دارد به ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن برس جاروبرقی اثرگذاری مستقیمی بر میزان قدرت مکش جاروبرقی دارد به علاوه اینکه در جلوگیری از گرما و عملکرد بهتر قطعات داخلی موثر است. با ما همراه باشید تا به سوال چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم پاسخ دهیم.

همچنین در مطلب چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم می خوانیم؛

  • چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم
  • تعمیر برس جاروبرقی سامسونگ
  • تعمیر برس جاروبرقی ال جی
  • چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم
  • چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم
  • چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم
  • چگونه کیسه جارو برقی را خالی کنیم

گیر کردن زباله های ریز مانند پرز و مو به برس جارو برقی منجر به کاهش قدرت مکش آن می شود و در نتیجه نمی تواند زباله ها را به خوبی از سطوح پاک کند. تمیز کردن اصولی برس و لوله جارو برقی علاوه بر اینکه از بروز اختلال در آن جلوگیری می کند به بهبود عملکرد آن نیز کمک خواهد کرد.

چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم

بنابراین با توجه به مطالب قبلی چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم؟ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای تمیز کردن برس جاروبرقی به چاقو یا قیچی نیاز داریم تا با استفاده از آن پرز و موهایی که در این ناحیه قرار گرفته را پاکسازی کنید.

برای اینکه نظافت این قسمت به خوبی انجام شود، برس را در آب قرار داده تا فشار آب زباله های ریز را از بین ببرد. همچنین استفاده از مسواک در تمیز کردن این ناحیه موثر است.

چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم

چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم

حال که با مطلب چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم نوبت به سوال تکرار چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم ؟ می رسد. تعمیر برس جاروبرقی سامسونگ و تعمیر برس جاروبرقی ال جی، در صورتی که دچار شکستگی شده باشند انجام نمی شود و در این هنگام تنها تعویض چاره کار است.

  • در صورت مکش ضعیف جاروبرقی، ابتدا کیسه آن را تخلیه یا تعویض کنید.
  • هنگامی که کیسه جاروبرقی بیش از حد پر باشد، قدرت مکش جاروبرقی کاهش پیدا کرده و در نتیجه هوا از دستگاه عبور نمی کند.
  • اگر تخلیه و تعویض کیسه جاروبرقی، مشکل را حل نکرد لازم است لوله جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید.
  • شلنگ را از جاروبرقی جدا کرده سپس یک توپ کوچک یا سنگ مرمر داخل آن بیاندازید.
  • خارج نشدن توپ از لوله، نشانگر انسداد لوله جاروبرقی است.
  • زباله و کثیفی هایی که در میان لوله شلنگ جاروبرقی قرار گرفته اند را پاکسازی کرده سپس آن را مجددا وصل کنید.
  • علاوه بر این ها ورودی برس را بررسی کنید و در صورت وجود گرفتگی، آن را پاکسازی کنید.
  • در صورت نچرخیدن برس جاروبرقی، ابتدا بررسی کنید که هیپ پرز یا مویی در اطراف برس وجود ندارد.
  • اگر مو یا نخ به دور دسته برس پیچیده، آن را با قیچی بردارید.
  • اگر همچنان برس جاروبرقی نمی چرخد احتمالا مشکلی در تسمه آن وجود دارد.

چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم

چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم

دسته جاروبرقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است، مهم ترین قسمت های دسته جاروبرقی شامل برس، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی می باشد و مهم ترین قطعه ای که هنگام خرابی حتما باید باز شود قسمت تلسکوپی است.

اینکه چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم، ابتدا لازم است لوله تلسکوپی را جدا کرده و در حین این که لوله را به سمت چپ و راست می کشید آن را پیچانده و جدا کنید.

هنگامی که لوله به سمت چپ و راست کشیده می شود باید در بیرون آوردن آن تلاش کنیم و فقط در این لحظه دسته جارو برقی باز می شود.

این دو مرحله را باید همزمان با هم انجام دهید در غیر این صورت لوله تلسکوپی باز نمی شود.

چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم

چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم

لوله جاروبرقی، لوله ای است که به خرطومی وصل شده و از طرف دیگر به فرچه جاروبرقی، متصل می شود.وجود این لوله استفاده از جاروبرقی را آسان تر می کند. زیرا دسته آن را می توان با توجه به قد خودتان تنظیم کنید.

در صورتی که لوله جاروبرقی توسط زباله های ریز و یا اشیاء بزرگ مسدود می شود در این هنگام چاره ای جز باز کردن لوله دستگاه ندارید.

در پاسخ به سوال چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم لازم است بگوییم که در اولین مرحله باید لوله را به طرف خود چرخانده و به داخل آن نگاه کنید، هنگام انجام این کار علاوه بر انگشتان می توان از یک پیچ گوشتی نیز کمک گرفت اما توجه کنید که استفاده از چاقو مناسب نیست.

چگونه لوله جاروبرقی را باز کنیم

برای رفع گرفتگی لوله، یک سر شلنگ را در سطل زباله قرار داده و سر دیگر آن را به شلنگ وصل کرده و به آرامی به سمت جلو حرکت دهید تا گرفتگی برطرف شود.

در صورتی که گرفتگی در محفظه جاروبرقی و یا در پاکت می باشد سعی کنید با استفاده از انگشتان خود آن را بردارید. در صورت نیاز می توانید از ابزار کوچکی مثل چاقو برای باز کردن لوله ها کمک بگیرید.

چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم

پس از دانستن چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم، خوب است با چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم ؟ آشنا شوید.

فیلتر نقش موثری در عملکرد دستگاه و قدرت مکش آن دارد، جاروبرقی ها دارای دو نوع فیلتر هوا و فیلتر هپا هستند. فیلتر هوا بین کیسه و موتور جاروبرقی قرار می گیرد و از ورود ذرات ریز به داخل موتور جلوگیری می کند. فیلتر هپا معمولا رو یا پشت جاروبرقی قرار دارد که مانع ورود هوای آلوده داخل دستگاه به محیط بیرون می شود.

برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی باید آن را بشویید، گردگیری کنید و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید. پیش از تمیز کردن فیلتر به دفترچه راهنما مراجعه کرده و قابل شست و شو بودن آن را بررسی کنید.

اگر فیلتر قابل شست و شو باشد حرف w را در کنار شماره حک شده روی فیلتر مشاهده خواهید کرد. در این صورت فیلتر جاروبرقی را جدا کرده و آن را با آب و مواد شوینده مناسب شست و شو دهید اما اگر حرف w را مشاهده نکردید برای تمیز کردن لازم است آن را تکان دهید.

چگونه کیسه جارو برقی را خالی کنیم

جاروبرقی هایی که دارای کیسه های دائمی هستند، نیازمند تخلیه به موقع می باشند. نکات و مراحل چگونه کیسه جاروبرقی را خالی کنیم؛ به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

چگونه کیسه جاروبرقی را تمیز کنیم ؟
  1. جاروبرقی را از برق بکشید.
  2. کیسه جاروبرقی دقیقا در جایی قرار می گیرد که لوله دستی آن به بدنه متصل است.
  3. معمولا یک ضامن یا دکمه در بدنه تعبیه می شود تا از لغزش کیسه به داخل بدنه دستگاه جلوگیری شود.
  4. سری های متصل به بدنه را از کیسه خارج کنید. این قسمت به بدنه داخلی دستگاه متصل می شود و برای مدل های مختلف به روش های مختلف قابل جداسازی می باشد.
  5. بررسی کنید که کیسه جاروبرقی نیاز به تمیز کردن یا تعویض را دارد.
  6. کیسه را در سطل زباله ترجیحا بیرون از منزل خالی کنید سپس آن را به دیوار زده تا گرد و غبارش گرفته شود.
  7. کیسه جاروبرقی را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.
  8. در آخرین مرحله کیسه را در جای خود قرار داده و از نصب صحیح آن مطمئن شوید.

در مطلب چگونه برس جاروبرقی را تمیز کنیم، علاوه بر ارائه توضیحاتی در این خصوص به مطالبی مثل چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم، چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم، پرداختیم تا اطلاعات مفیدی از آن ها کسب کرده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟