آشنایی با گیاهان مقاوم به سرما و برف برای باغچه و بالکن منزلتان!
آموزش

آشنایی با گیاهان مقاوم به سرما و برف برای باغچه و بالکن منزلتان!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع شدن فصل سرد و بارش برف در خیلی از مناطق قطعا باغچه شما هم دیگر هیچ گل ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع شدن فصل سرد و بارش برف در خیلی از مناطق قطعا باغچه شما هم دیگر هیچ گل و گیاهی ندارد و این مسئله کمی حیاط یا باغچه شما را دلگیر و بی روح کرده اما ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی گیاهان مقاوم به سرما و برف  این مشکل رو برای شما حل کنیم همچنین در این مطلب می خوانید:

  • گلهای دائمی باغچه
  • گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن
  • گیاهان رونده همیشه سبز مقاوم به سرما
  • گل زمستانی برای بالکن
  • گلهای مقاوم به سرما و گرما

آشنایی با چند گیاه برای باغچه که تو سرما و برف هم دووم میارن!

Some plants for the garden that survive in the cold and snow

گل و گیاه همیشه روح تازه ای به هر محیطی که در آن رشد کند یا کاشته شود می دهد از این رو با شروع فصل سرد مانند پاییز و زمستان با ریختن برگ درختان و از بین رفتن برخی گل و گیاهان دیگر باغچه، بالکن و یا حیاط شما زیبایی قبل را نخواهد داشت، اما خوب است بدانید که با آشنایی درباره چند گیاه برای باغچه که تو سرما و برف هم دووم میارن می توانید تغییر و تحولات اساسی به آن ها دهید و در واقع روح تازه ای به آن بدمید. در ادامه شما را با انواع گل هایی که در سرما نیز رشد می کنند آشنا خواهیم کرد پس حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

گل یخ

گل یخ یکی از گیاهانی است که برای باغچه در زمستان بسیار مناسب است، این گل با اینکه برگ هایش را در فصل سرد و در سرما از دست می دهد اما گل های زرد رنگش ظاهر شده و فضای باغچه شما را بسیار زیبا و خوش رنگ می کند همچنین این گل ها رایحه ای بسیار مطبوع دارند و گل دهی آن از آذر تا اسفند ماه طول می کشد.

خاس

خاس یکی‌ از درختچه هایی که همیشه سبز است و برق های براقی دارد خاس است و این‌ گیاه می تواند انتخاب مناسبی برای کاشت در باغچه برای فصول سرد باشد خوب است بدانید این گیاه بیشتر در اقلیم خنک و مرطوب رشد خوبی خواهد داشت.

آشنایی با گیاهان مقاوم به سرما و برف

 

خرزهره

خرزهره گیاه بوته ای یا درختچه ای است که همیشه سبز است دمایی که خرزهره می تواند تحمل کند چیزی حدود منفی ۱۵ درجه است در نتیجه انتخاب عالی برای سبز ماندن باغچه شما در فصول سرد است.

بداغ

بداغ نوعی درختچه های خز دار است که در سرما مقاومت داشته و دمایی حدود منفی ۱۵ تا منفی ۳۰ درجه را تحمل می کند. بداغ باغچه شما را در زمستان سبز نمی کند اما می تواند جزو گیاهانی باشد که در زمستان مقاوم است.

پیراکانتا

آشنایی با گیاهان مقاوم به سرما و برف

یکی دیگر از درختچه های زیبایی که به دمای پایین بسیار مقاوم بوده پیراکانتا است این درختچه در پاییز و زمستان میوه های ریز و نارنجی‌ یا قرمز زیبایی می دهد و می تواند منظره ای جذاب را در باغچه شما ایجاد کند

شمشاد

آشنایی با گیاهان مقاوم به سرما و برف

 

گیاهان بوته ای شمشاد در انواع مختلف معمولا جزو گیاهانی هستند که همیشه سبز بوده و باغچه شما را زیبا نگه می دارند همچنین این گیاهان تحمل سرمای بالایی نیز دارند.

گلهای دائمی باغچه

همانطور که گفتیم داشتن گل و گیاه می تواند زیبایی باغچه شما را چندین برابر کند و با هر بار دیدن فضایی پر از گل در خانه، انرژی تازه ای به شما وارد شود اما خوب است بدانید اولین قدم‌ برای داشتن باغچه ای زیبا و جذاب توجه به انتخاب گل و گیاهی است که می خواهید در آن بکارید، کاشتن گل و گیاه مقاوم از چندین نظر بسیار مفید بوده زیرا زحمت شما را برای برخی از کار ها نیز کم می کند. همانطور که گفتیم اگر گلهایی که در باغچه تان می کارید مقاوم باشند و آفت ها یا هر علل دیگری به آن ها آسیب نرساند نگرانی های شما نسبت به این موارد کمتر و نگهداری آن ها آسان تر است پس اگر به دنبال گلهای دائمی باغچه هستید این قسمت را از دست ندهید:

گل کاسموس

گل شاه اشرفی یا همان کاسموس به معنی نظم کیهانی یکی از گیاهانی است که چه در آفتاب کامل و چه در نیمه سایه رشد و دانه افشانی می کند این گیاه از بهار تا پاییز شکوفه می زند همچنین خوب است بدانید که نام این گیاه به خاطر گلبرگ های منظمش انتخاب شده.

گل سوسن پلانتین

این گل چند ساله در انواع آب و هوا و خاک رشد کرده و نیازی به نگهداری یا مراقبت خاصی ندارد اما نکته قابل توجه درباره این گیاه جذب حلزون است که باید به آن توجه شود.

گل فاوانیا

فاوانیا یا همان گل صد تومنی، عمر بسیار طولانی داشته و می تواند دهه ها در نقطه ای شکوفه بزند این‌ گل ها در برابر خشکی و حشرات مقاوم اند اما مورچه ها را به خود جذب می‌کنند که این حشرات آسیبی به گل نخواهد رساند همچنین اگر بعد از چیدن فاوانیا میخواهید از شر مورچه ها خلاص شوید می تواند مخلوطی از آب و صابون تهیه کنید و غنچه گل را آن را در آب فرو ببرید.

نرگس زرد

گیاهی گیاهان مقاوم به سرما و برف اما سمی برای انواع موش ها که به راحتی هر ساله در باغچه شما تکثیر می شوند و یکی از گل های مورد علاقه باغبان ها هستند‌.

گل مخروطی

گل های مخروطی در انواع رنگ های بنفش و صورتی رشد می کند و در برابر خشکی بسیار مقاوم هستند همچنین محبوب ترین گل مخروطی، رنگ‌ بنفش این گیاه است.

گل فرفیون

گل فرفیون به مقاوم بودن در برابر حلزون ها معروف است همچنین این گیاه برای موش ها سمی است ظاهر زیبای این گل بسیار آن را محبوب کرده و رنگ های آن بسیار متنوع است معمولا رنگ های این گیاه طلایی، آب و بنفش است.

گل بوته پروانه ای

این گل در برابر آفتاب مقاوم است و در پاییز نیز شکوفه می دهد و پروانه ها را به خود جذب می کند همچنین در برابر خشکی تحمل بالایی دارد.

گل اشرفی

گل های اشرفی شبیه به گل مروارید اند و در رنگ هایی مانند صورتی،قرمز،زرد و دو رنگ شکوفه می زنند خوب است بدانید که این گل ها از اوایل تا وسط های تابستان شکوفه زده و پرنده یا پروانه ها را به خود جذب می کنند و تا حدود ۱ متر قد می کشند.

گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن

نگه داشتن انواع گل و گیاه در بالکن و تراس خانه ها می تواند فضایی مانند باغچه را برای شما تداعی کند اما خوب است با چندین گیاهان مقاوم به سرما برای بالکن آشنا شوید تا در این زمستان بتوانید همواره بالکن خود را سبز نگه دارید و در این قسمت ما نام چند گیاهی که در سرما می توانید ردی بالکن از آن ها نگهداری کنید را خواهیم گفت به طور معمول گل و گیاهانی مانند گل یخ، انواع گل کاغذی، پیچک، بگونیا، سوسن چشم سیاه، شاه پسند، کوکب، تاج خروس، کالانکوئه، گیاه برفی، ارکیده سیمبیدیوم و آزالیا از گیاهانی هستند که به راجتی می توانید در سرما روی بالکن از آن نگهداری کنید همچنین از دیگر گیاهان رونده همیشه سبز مقاوم به سرما می توان به گیاه رونده ادریسی، گیاه مو چسب زینتی، پیچ امین الدوله، گیاه رونده نسترن وحشی، اسکینانتوس، پاپیتال و پیچک اشاره کرد شما با کاشت این گل و گیاه حتی در هوای سرد هم باغچه، بالکن و یا حیاطی زیبا خواهید داشت زیرا گل در برف زمستان می تواند ظاهری رنگی را میان سفیدی ایجاد کند که ترکیب زیبایی خواهد بود.

گلهای مقاوم به سرما و گرما و ترفند های نگهداری از آن ها

در یک عصر زمستانی سرد و یا در یک روز گرم تابستانی دیدن باغچه ای سبز با گل های رنگی و زیبا می تواند حس شگفت انگیزی را در وجود همه ایجاد کند علاوه بر این کاشت و رسیدگی به گل و گیاه در هر فصلی یکی از سرگرمی های سالم و مفید افراد مختلف است و اما در این مطلب ما انواع گل های مقاوم به سرما را به شما معرفی کردیم و در این جای مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با گلهای مقاوم به سرما و گرما و ترفند نگهداری آن ها نیز آشنا کنیم تا هنگام انتخاب برای کاشت گل بتوانید از گزینه های مختلفی استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

گل بنفشه

  • این گل را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • برخی گونه های بنفشه دوام‌ زیادی در برف نیز دارند.
  • اگر به آن  رسیدگی‌ هم‌ نکنید تا یک سال زنده می ماند.

گل آنتوریوم

 

  • دمای کمتر از ۴ درجه باعث مرگ گیاه می شود.
  • گل آنتوریوم سمی است و بهتر است اگر حیوان خانگی دارید از این گل نگهداری نکنید.
  • پس از هر بار رسیدگی به گیاه دستتان را ضد عفونی کنید.

گل زعفران

  • این گیاه مقاوم به سرما است پس از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید.
  • اگر قصد نگهداری این‌گیاه در خانه دارید بهتر است محیط سردی را برای آن در نظر بگیرید.
  • کاشت آن را در پاییز شروع کنید تا در زمستان گل بدهد.

گیاه کاکتوس کریسمس

  • برای نگهداری این گیاه بیرون از خانه هنگام شروع یخبندان آن را به داخل منتقل کنید.
  • نور کافی را برای آن در نظر بگیرید تا برگ های ریزش نکند.
  • کاکتوس کریسمس را در مسیر باد قرار ندهید تا رشد گیاه به مشکل نخورد.

گیاه یشم

  • گل یشم مقاوم به سرما و گرما است.
  • در فصل بهار و تابستان نیاز به کود دارند.
  • رشد کند گیاه باعث می شود زمان تعویض گلدان آن هر ۵ سال یک بار باشد.
  • این گیاه به کم آبی مقاوم است پس زمان آب دهی توجه کنید آب اضافی از گلدان به خوبی تخلیه شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟