مایکروفر چند لیتری خوبه ؟
آموزش

مایکروفر چند لیتری خوبه ؟/مشخصات یک مایکروفر خوب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروفر از آن دسته از وسایلی است که وجود آن به آشپزی و فعالیت های روزمره ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مایکروفر از آن دسته از وسایلی است که وجود آن به آشپزی و فعالیت های روزمره سهولت می بخشد. امروزه پیشرفت تکنولوژی قابلیت های متعددی به این دستگاه اضافه کرده که باعث سردرگم شدن مخاطب حین انتخاب محصول می گردد. با ما همراه باشید تا به بررسی سوالات پر تکرار مایکروفر چند لیتری خوبه و گنجایش یک دستگاه مایکروفر چقدر است بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

نحوه گرم کردن غذا در مایکروفر

علاوه بر مطلب مایکروفر چند لیتری خوبه به موضوعات زیر اشاره شده است:

  • یک ماکروفر خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد
  • گنجایش یک دستگاه مایکروفر چقدر است
  • مشخصات مایکروفر
  • مایکروفر خوب چی بخرم
  • مشخصات یک مایکروفر خوب
  • بهترین ماکروفر ایرانی
  • قیمت بهترین مارک مایکروفر
  • قیمت مایکروفر ایرانی

برای پاسخ به سوال مایکروفر چند لیتری خوبه لازم است بگوییم؛ انتخاب مایکروفر با حجم مناسب به تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد برای مثال برای خانواده های دو تا چهار نفره مایکروفری با ظرفیت 15 تا 20 لیتر گزینه خوبی است در حالی که برای تعداد نفرات چهار تا شش نفره حجم 25 تا 30 لیتر قابل قبول است.

مایکروفر چند لیتری خوبه

نکته قابل توجه و جالب در خصوص مایکروفرها این است که هر چه حجم مصرفی بالاتر باشد به قابلیت های آن نیز افزوده می شود. به طور مثال مایکرفرهای 25 لیتری به بالا دارای برنامه های متنوع پخت و پز مثل کباب کردن غذا، یخ زدایی و … هستند.

یک ماکروفر خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد

مایکروفر چند لیتری خوبه

علاوه بر سوال مایکروفر چند لیتری خوبه یکی دیگر از مسائلی که ذهن مخاطبان را به چالش می کشد، مشخصات مایکروفر است که در ادامه با بررسی سوال یک مایکروفر خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد، به آن پاسخ می دهیم.

  • توان مصرفی: توان مصرفی مایکروفر ارتباط مستقیمی با میزان عملکرد دستگاه دارد به طوری که هرچه توان مصرفی آن بیشتر باشد کارکرد آن نیز بالاتر خواهد بود اما به طور کلی توان مصرفی آن ها بین 600 تا 1200 می باشد که دستگاه های متوسط بین 800 تا 1000 وات و دستگاه های کوچک دارای توان 500 تا 800 وات می باشند.

مایکروفر چند لیتری خوبه

  • ابعاد مایکروفر: علاوه بر ظرفیت یکی از مسائل قابل توجه در خصوص خرید مایکروفر ابعاد آن است. اندازه و ابعاد مایکروفر باید طبق محلی که در آن قرار می گیرد، انتخاب شود. بررسی اندازه دستگاه هنگام خرید محصولات توکار بیشتر اهمیت دارد.

  • مدل دستگاه: مایکروفرها در سه مدل رومیزی، توکار و بالا اجاق گاز وجود دارند که انتخاب صحیح آن به سلیقه و مدل آشپزخانه شما بستگی دارد. یکی از مزیت های مایکروفر بالا اجاق گاز این است که به عنوان هود نیز به کار می رود البته در مدل هایی که دارای سیستم تهویه هستند.
  • برنامه های پخت: همان طور که پیش از این و در پاسخ به سوال مایکروفر چند لیتری خوبه بیان کردیم؛ هر چه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد برنامه های پخت متنوعی نیز دارد. برای مثال امکان پخت غذا علاوه بر گرم کردن در سری های ظرفیت بالا وجود دارد.

  • قابلیت های مایکروفر: هنگام خرید مایکروفر توجه به قابلیت های آن موضوع مهمی است البته در مدل های جدید بیشتر قابلیت ها مثل فن کانوکشن، گریل، یخ زدایی و پخت سریع دیده می شود.
  • سینی چرخان: وجود سینی چرخان در مایکروفر به گرم شدن بهتر غذا در دستگاه کمک می کند.
  • قیمت مایکروفر: پیش از این بیان کردیم که مایکروفر ها در سه مدل رومیزی، توکار و بالا اجاق گازی وجود دارند که مدل های رومیزی از قیمت مناسب تری برخوردارند البته قیمت دستگاه به نوع برند انتخابی و امکانات آن نیز وابسته است.

مایکروفر خوب چی بخرم

مایکروفر چند لیتری خوبه ؟

حال که در خصوص قابلیت ها و سوال مایکروفر چند لیتری خوبه اطلاعات کسب کردید نوبت به مایکروفر خوب بخرم می رسد که در ادامه با بررسی مشخصات یک مایکروفر خوب و معرفی بهترین ماکروفر ایرانی به آن پاسخ می دهیم.

 جی پلاس

پس از شروع مجدد تحریم ها برند جی پلاس یا همان گلدیران که سال ها نمایندگی برند ال جی را بر عهده داشته به عرضه طیف وسیعی از لوازم خانگی تحت عنوان جی پلاس پرداخت. یکی از محصولاتی که به واسطه کیفیت بالای آن محبوبیت بالایی نزد مردم به دست آورده مایکروویو است.

هنگام خرید مایکروویو جی پلاس با شناسه های B، W، S  و T مواجه خواهید شد که حرف S به معنای نقره ای، حرف W به معنای سفید، B نشانگر رنگ مشکی و حرف T  به معنی تیتانیوم است که رنگ بندی دستگاه را مشحص می کند.

در جدول زیر قیمت بهترین مارک مایکروفر به علاوه مشخصات آن بررسی شده است؛

نام کالامشخصاتقیمت مایکروفر ایرانی
مدل GMW- M365Bعرض: 519 میلی متر

ارتفاع: 315 میلی متر

عمق: 460 میلی متر

وزن: 15 کیلوگرم

ظرفیت: 36 لیتر

سایر ویژگی ها: دارای پخت ترکیبی، تایمر پخت، قفل کودک، قابلیت گریل و مجهز به صفحه نمایش LED

7،300،000 تومان
مدل GMW- M347Bعرض: 520 میلی متر

ارتفاع: 327 میلی متر

عمق: 520 میلی متر

وزن: 15 کیلوگرم

ظرفیت: 34 لیتر

سایر ویژگی ها: دارای پخت ترکیبی، تایمر پخت، قفل کودک، قابلیت گریل، مجهز به کانوکشن به علاوه صفحه نمایش LED

13،500،000 تومان
مدل GMW- M364Sعرض: 519 میلی متر

ارتفاع: 315 میلی متر

عمق: 460 میلی متر

وزن: 15 کیلوگرم

ظرفیت: 34 لیتر

سایر ویژگی ها: دارای پخت ترکیبی، تایمر پخت، قفل کودک، قابلیت گریل، مجهز به کانوکشن به علاوه صفحه نمایش LED

10،000،000 تومان

 

لازم به ذکر است علاوه بر قابلیت هایی که پیش از این مشاهده کردید، محصولات جی پلاس مجهز به فناوری یخ زدایی و پخت سریع غذا بر اساس وزن و زمان می باشند همچنین با فعال کردن فن، عمل بو زدایی صورت می گیرد.

قابلیت کانوکشن در مایکروفرها باعث هدایت یکنواخت گرما به سرتاسر غذا می شود، مزیت این ویژگی در پخت سریع در عین حال که ماده غذایی طراوت و تازگی خود را حفظ می کند، دیده می شود.

مایکروفر چند لیتری خوبه ؟

  • مزایا کانوکشن: به پخت یکنواخت و اصطلاحا مغزپخت شدن غذا کمک می کند. عملکرد کانوکشن باعث پخت یکدست کیک می شود و اصلی ترین ویژگی کانوکشن پخت به سرعت غذا است که باعث حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی شده و از برشته و خشک شدن غذا جلوگیری می کند.
  • معایب کانوشکن: تنها ایرادی که می توان بر روی کانوکشن گذاشت در رابطه با قیمت است، زیرا مایکروویو های دارای کانوکشن از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

در جدول بررسی مشخصات محصولات جی پلاس با قابلیتی به نام پخت ترکیبی مواجه شدید که از کاربردی ترین ویژگی های مایکروفر به شمار می رود. در پخت ترکیبی چند کلید به طور همزمان فعال می شود که حالت های متفاوتی دارد.

  1. مایکرو + گریل: این حالت برای سرخ کردنی ها مانند سیب زمینی، ناگت و … به کار می رود. گریل 1 برای برشته کردن روی غذا است.
  2. مایکرو + گریل 2 : این گزینه همانند قبلی عمل می کند با این تفاوت که گریل 2 نسبت به باقی گریل ها عملکرد ضعیف تری دارد.
  3. مایکرو + گریل 3 :این بخش به استفاده از سینی چرخان نیاز دارد، زیرا برای برشتگی از کف به کار می رود.

(مایکرو + گریل بالا + گریل پایین)  و (مایکرو + کانوکشن) از حالت های دیگری هستند که برای پخت غذاهای خمیری و نظیر آنان به کار برده می شود.  با انتخاب هر کدام از این ترکیب ها و با توجه به انتخاب دما و زمان مشخص می توان غذاهای متنوعی را تهیه کرد.

سخن پایانی

در مایکروفر چند لیتری خوبه به نکات مهم و کاربردی در خصوص ظرفیت، ویژگی ها و … مایکروفر اشاره کردیم تا با دانش کافی کالا مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟