قیمت لوازم خانگی در بازار تا پایان
اخبار لوازم خانگی

هنوز خبری از برگشت قیمت های لوازم خانگی به قبل نیست

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حدود دو هفته از اعلام تخلف برخی شرکتهای لوازم خانگی در افزایش غیرقانونی قیمت و ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حدود دو هفته از اعلام تخلف برخی شرکتهای لوازم خانگی در افزایش غیرقانونی قیمت و تهدید به اعمال جریمه‌ها می‌گذرد اما هنوز خبری از برگشت قیمت های لوازم خانگی به قبل نیست.

 دو ماهی هست که بحث تغییرات قیمتی لوازم خانگی با موافقان و مخالفان زیادی همراه است. تولیدکنندگان از شرایط سخت تأمین منابع صحبت می کنند و از آن طرف وزارت صنعت نیز معتقد است که با توجه به اعلام هزینه‌ها افزایش قیمت‌ها در شرایط فعلی قانونی نیست.

با این حال تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی به صورت خودسرانه نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند و بازار در شرایط رکود شاهد تغییرات قیمتی انواع محصولات لوازم خانگی در این شرکت های بزرگ شد. هرچند هنوز رونقی در بازار وجود ندارد و این افزایش قیمت‌ها نتوانسته امتیاز مثبتی برای تولیدکنندگان داشته باشد اما کسب اطلاع از مسئولان سازمان حمایت نشان داد قرار است با متخلفین برخورد شده و حتی جرایمی هم برای تولیدکنندگان متخلف در نظر گرفته شده که ملزم به پرداخت آن هستند.

در حال حاضر حدود دو هفته ای از اظهارنظر مسئولین مبنی بر تخلف افزایش قیمت لوازم خانگی و حتی اعمال جریمه‌ها برای تولیدکنندگان متخلف می‌گذرد اما هنوز خبری از برگشت قیمت ها به قبل نیست و فقط بازار با حجم زیادی از کالاهایی روبروست که خریداری ندارد ولی هر روز گران‌تر می شود.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد این افزایش قیمت‌ها بی‌رغبتی مردم به خرید را در شب عید بیشتر کرده  و به زحمت خرید و فروشی انجام می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست برخی تولیدکنندگان همزمان با افزایش قیمت‌ها تخفیفاتی را هم برای مصرف کننده در نظر گرفته اند که با محاسبه آن در نهایت کالا با همان قیمت قبل به مصرف کننده فروخته می شود.

سوال اینجاست چرا افزایش قیمت اعمال کرده‌اید که در نهایت به میزان افزایش قیمت به مصرف کننده تخفیف بدهید! مصرف کننده هم خوشحال از اینکه تخفیف گرفته در حالی که کالا را با همان قیمت 2 هفته پیش خریداری کرده و این موضوع فقط یک شگرد تولیدکننده برای فروش محصولات است./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟