تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402
دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع سال جدید اگر قصد تغییر و تحول در زندگی روزمره خود دارید یکی از ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با شروع سال جدید اگر قصد تغییر و تحول در زندگی روزمره خود دارید یکی از مواردی که تاثیر زیادی در این زمینه می تواند داشته باشد جا به جایی برخی لوازم در اتاق خواب است. شاید بپرسید چرا و یا این ۲ موضوع چه ربطی به هم دارد. در واقع تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402 می تواند اولین قدم شما برای تغییراتی در سبک زندگیتان باشد که در ادامه بیشتر درباره این موضوع خواهیم گفت.

بیشتر بدانید:

تمیز کردن دیوارها برای خانه تکانی عید

تغییر دکوراسیون اتاق خواب در آستانه سال نو

اتاق خواب ها مکانی هستند که معمولا اکثر افراد زمان زیادی را در آن می گذرانند. حتی اگر شما جزو این افراد نباشید در ساعاتی از شبانه روز در این مکان با خود خلوت می کنید و برای استراحت کردن، خوابیدن و… در این مکان از خانه خواهید بود. پس اگر با شروع سال جدید به دنبال سبک زندگی جدید هستید تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402 یک حرکت رو به حلو برای زندگی جدید شما خواهد بود. شاید بگویید که برای ایجاد فضایی جدید و تغییر دکوراسیون نیاز به صرف هزینه های زیادی است اما همیشه اینگونه نیست و شما می توانید با هزینه های کمتر این فرایند را به اتمام برسانید پس با ما همراه باشید تا به شما در این زمینه کمک کنیم.

یکنواختی در هر موضوعی پس از مدتی موجب کسالت و حوصله سر رفتن خواهد شد. به طور کلی این موضوع در همه موارد زندگی به همین شکل است زیرا انسان ها موجودات تنوع طلبی هستند، پس اگر در سال جدید قصد تغییر دکوراسیون اتاق خوابتان را دارید می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید.

روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب 

اگر به دنبال راه های کم هزینه هستید با جا به جایی وسایل و نور پردازی می توانید این تحول را انجام دهید اما اگر قصد دارید که کمی اساسی تر تغییرات را انجام دهید در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

پارکت یا لمینت

یکی از فرایند هایی که می توان برای تغییر هر محیطی از آن روش استفاده کرد تعویض کف است و امروزه پارکت و لمینت ها از مدرن ترین مدل های تعویض کفپوش ها هستند که تقریبا با قیمت مناسبی در بازار عرضه می شوند. پس اگر به دنبال یک تغییر در اتاق خواب هستید، تعویض کفپوش ها انتخاب مناسبی است.

تعویض رو تختی

تخت معمولا بخش اعظمی از اتاق را اشغال می کند، تعویض سرویس خواب می تواند هزینه های زیادی داشته باشد اما شما هم با جا به جایی مکان تخت و هم تعویض رو تختی و رو بالشی ها می توانید تغییراتی در سبک اتاق خود ایجاد کنید و اگر شرایط تعویض سرویس خوابتان را دارید می توانید این کار را هم برای تغییر دکوراسیون اتاقتان انجام دهید.

نورپردازی جدید

شاید این موضوع برایتان جالب باشد که با تغییر رنگ لامپی که همیشه استفاده می کردید می توانید حس و حال فضای اتاقتان را تغییر دهید. از این‌رو می توانید از لامپ های فانتزی برای نور های مخفی در سقف استفاده کنید همچنین خرید لوستر های مدرن و جدید فضای خوبی را به اتاق شما القا می کند. استفاده از انواع ریسه های لامپی به سلیقه خودتان نیز می تواند فضایی جذاب و زیبا در اتاقتان ایجاد کند پس حتمااز آن ها در دور سقف یا دور آینه و یا لا به لای تابلو هایتان استفاده کنید.

تعویض پرده ها

بخشی از دیوار اتاقتان را پرده ها تشکیل داده اند پس اگر مدل پرده هایتان قدیمی و یا خیلی ضخیم هستند با تعویض آن ها فضایی با انرژی مثبت را به اتاقتان منتقل کنید. با تعویض پرده ها خواهید دید که دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402 چقدر زیبا خواهد شد. پرده هایی از جنس حریر و رنگ های روشن نه تنها فضای اتاق را بز گ تر جلوه می دهد بلکه در طول روز می توانید از نور طبیعی در اتاقتان استفاده کنید.

رنگ دیوار ها

یکی از کار هایی که تغییرات عظیمی در هر جای خانه ایجاد می کند رنگ دیوار ها است. شما با انتخاب یک رنگ جدید می توانید فضای اتاقتان را چندین برابر تغییر دهید. همچنین می توانید هر وجه دیوار را یک رنگ متفاوت انتخاب کنید به شکلی که با هم هارمونی داشته باشد، سعی کنید از رنگ های جیغ در محیط های کوچک استفاده نکنید و به جای آن ها از رنگ های روشن یا ملایم استفاده کنید.

اکسسوری و لوازم دکوری

دکور های زیبا همیشه می تواند حس و حال هر محیطی را تغییر دهد پس با نصب شلف در اتاق خوابتان و قرار دادن چند دکوری مینیمال و اکسسوری های جذاب فضای اتاقتان را تغییر دهید. همچنین می توانید روی میز آرایشتان و یا میز کارتان از انواع مجسمه های کوچک یا اکسسوری های مرتبط با سلیقه خودتان استفاده کنید.

گل و گیاه

استفاده از گلدان های کوچک و بزرگ با توجه به فضایی که در اختیار دارید همیشه می تواند جذاب باشد. به طور کلی گل و گیاه حس سرزندگی و تازگی را به محیط القا می کند و می تواند یک سرگرمی عالی برای زمان هایی که بیکار هستید باشند زیرا رسیدگی به ان بسیار لذت بخش خواهد بود.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی برای عید 1402

قطعا اگر قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید فقط به فکر اتاق خوابتان نخواهید بود زیرا یکی دیگر از قسمت هایی که در خانه بسیار مورد توجه خودتان و بقیه نیز می باشد پذیرایی است و یکی از سبک هایی که این روز ها طرفدار های زیادی دارد سبک سلطنتی است که می تواند عنوان زیباترین دکوراسیون پذیرایی را به خود اختصاص دهد اما اکثر افراد فکر می کنند که از این سبک فقط می توانند در پذیرایی های بزرگ استفاده کند اما همیشه اینگونه نیست و شما می توانید از سبک سلطنتی در خانه های کوچک نیز استفاده کنید پس برای این که با خانه سلطنتی کوچک و دیزاین پذیرایی در این سبک مکان ها بیشتر آشنا شوید مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ویژگی های سبک سلطنتی

  • داشتن نقطه کانونی در پذیرایی
  • متراژ بالای خانه
  • یکپارچگی در تمام قسمت ها
  • مبلمان سلطنتی
  • رنگ های قهوه ای، طلایی، قرمز، سبز یشمی، سفید، طلایی، فیروزه ای
  • روشنایی زیاد توسط لامپ ها

یکی از نکاتی که با گفتن کلمات دکوراسیون سلطنتی به ذهن همه خطور می کند استفاده از رنگ طلایی است و در واقع در سبک سلطنتی استفاده از این رنگ بسیار زیاد است اما اگر می خواهید پذیرایی تان را به این سبک دکور کنبد باید توجه کنید که متراژ پذیرایی شما چقدر است در واقع در سالن و پذیرایی هایی که متراژ بالا با سقف های بلند دارند می توان از انواع این لوازم استفاده کرد.

المان های سبک سلطنتی

تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402

  • مبلمان سلطنتی
  • پرده های سنگین و بلند با والان ها شیک
  • لوستر های بلند
  • دکوری های اشرافی
  • مجسمه های بزرگ و سنگین
  • تابلو های گران قیمت و بزرگ و عتیقه
  • ترکیبات رنگی سفید، طلایی، فیروزه ای
  • استفاده از پارچه های مخمل برای پرده، رو تختی و یا مبلمان
  • فرش هایی با طرح های شلوغ

تمام موارد گفته شده در قسمت بالا نشانه هایی از یک پذیرایی به سبک سلطنتی هستند به طور کلی سبک سلطنتی نوعی از شلوغ ترین دکوراسیون ها محسوب می شود که همه چیز در ان حالت تجملاتی دارد و معمولا در محیط های کوچک قابل اجرا نیست اما اگر هم‌ باشد بسیار فضا را بسته می کند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402

پس اگر به دنبال ایجاد تغییر برای دکوراسیون پذیرایی تان به این سبک هستید سعی کنید مواردی که فضای خانه تان را به اصطلاح خفه می کند حذف کنید. اما با این حال  اگر سالن پذیرایی شما فضای چندانی ندارد و علاقه شما به این سبک است می توانید برخی المان ها را در دکوراسیون خود استفاده کنید و برخی را حذف کنید به طور مثال لوستر های بلند و پرده های مخملی می تواند خانه شما را دلگیر کند اما به جای این موارد شما می توانید از لوستر های طلایی رنگ با سبک سلطنتی که خیلی هم سنگین و پر نیستند استفاده کنید و پرده های مخمل را با حریر ها ترکیب کنید.

همچنین به جای استفاده از مجسمه های بزرگ‌ که نصف فضای خانه یا پذیرایی را اشغال کنند از یک تابلو متوسط در دیوار پشت مبل ۴ نفره  نصب کنید. طرح تابلو نیز بهتر است یک طرح قدیمی اما زیبا باشد. معمولا توصیه تمام افراد این است که در فضای کوچک از این سبک استفاده نشود و دلیل اصلی آن هم اشغال شدن فضای کل خانه است و در پذیرایی های کوچک معمولا از سبک مدرن استفاده می شود اما به هر دلیلی اگر به این سبک سلطنتی علاقه مند هستید سعی کنید آن را با سبک مدرن ترکیب کنید تا پذیرایی زیبایی داشته باشید و آن را برای سال جدید تغییر دهید.

در نهایت خوب است این نکته را بدانید که اگر بخواهید پذیرایی خود را از هر سبکی برای سال جدید به سبک سلطنتی تغییر دهید، ممکن است هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد و از لحاظ اقتصادی انتخاب سبک مدرن به صرفه تر خواهد بود زیرا معمولا همانطور که از نام سبک پیدا است در سبک سلطنتی به دنبال المان های اشرافی و سنگین باید بود.

روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید 1402 گفته شد و با توجه درخواست مخاطبان اطلاعاتی در مورد دکوراسیون سلطنتی نیز ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟