اخبار لوازم خانگی

شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد.

سرهنگ حسن کیخا امروز یکشنبه با بیان اینکه آگهی چرخ‌خیاطی قدیمی برای اولین‌بار در سایت دیوار شهرستان سراوان پخش شد، اظهار کرد: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد دارد و خیلی سمی و خطرناکه» در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر بوده که موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

وی با بیان اینکه این ماجرا ترفند جدید کلاهبرداران است، افزود: انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخ‌خیاطی قدیمی یا معیوب روش جدید کلاهبرداران و سودجویان است.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده است، تأکید کرد: مردم باید هوشیار باشند و بدانند که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.

وی اظهار داشت: شهروندان باید در خصوص خرید و فروش کالاها هوشیاری کامل را در زمان خرید نسبت به صحت‌وسقم کالا و در زمان فروش نسبت به واریز وجه مورد معامله اطمینان کامل حاصل کنند و در صورت بروز مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

در تداوم شیوه‌های کلاهبرداران سایبری این بار شایعه عجیبی مبنی بر وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی منتشر و باعث شد تا قیمت این وسیله نجومی شود.

این شایعه قدیمی باعث شد تا آگهی‌ها و پیامک‌هایی به شهروندان ارسال شود و برخی‌ها را به وسوسه بیندازد تا بازار خریدوفروش این ابزار داغ باشد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟