اخبار لوازم خانگی

با تولیدکنندگان لوازم خانگی که محصولات خود را عرضه نمی‌کنند، برخورد شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حسینی کیا گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگان لوازم خانگی که محصولات ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حسینی کیا گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگان لوازم خانگی که محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، برخورد کند.

سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با بررسی دقیق با تولیدکنندگانی که از عرضه لوازم خانگی به میزان کافی به بازار خودداری می‌کنند و در تلاش هستند با احتکار، قیمت‌ها را افزایش دهند، برخورد و با واردات مدیریت شده از بروز این اقدامات جلوگیری کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت با تشدید نظارت از گرانفروشی جلوگیری کند، افزود: وزارت صمت می‌تواند با استفاده از سامانه‌ها میزان تولید، نحوه، محل و قیمت عرضه لوازم خانگی را رصد کند تا در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی باید با تولیدکنندگانی که محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و فقط آن‌ها را در انبار نگهداری می‌کنند، برخورد کند، این روش موجب می‌شود بخشی از مشکلات کنونی رفع شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکار‌ها برای افزایش توان خرید مردم، تامین تسهیلات است به این معنا که بانک‌ها اقدامات لازم برای ارائه این تسهیلات به منظور خرید لوازم خانگی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید لوزام خانگی مانند فولاد، پتروشیمی، آلومینیوم و… براساس نرخ ارز برای تولیدکنندگان تامین می‌شود، اما باید توجه کرد که هزینه انرژی و دستمزد کارگران ریالی است بنابراین نباید قیمت تمام شده لوازم خانگی را به صورت کامل براساس نرخ ارز محاسبه کرد./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟