طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک
آموزش

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همیشه برای برخی افراد نظافت کار سختی بوده اما با گذشت زمان و پیشرفت ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همیشه برای برخی افراد نظافت کار سختی بوده اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی وجود برخی لوازم کار را برای افراد راحت کرده که یکی از این لوازم ها، بخارشوی است. استفاده از بخارشوی، جارو برقی و… با سرعت بخشیدن به کارها بسیار پرطرفدار شده اند. با توجه به آغاز خانه تکانی و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در این مطلب قصد داریم تا به طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بخارشوی بازار لوازم خانگی ایران + قیمت
  • بخارشوی چیست؟
  • مزایای بخارشوی
  • نحوه استفاده از بخارشوی برای سرامیک
  • آیا بخارشوی برای پارکت مناسب است؟

بخارشوی چیست؟

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک

گفتیم که بخارشوی ها به تمیز کردن سطوح با سرعت بیشتر کمک می کنند اما قبل از این که با طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک آشنا شوید بهتر است تا بیشتر درباره این وسیله بدانید. در واقع در پاسخ به این که بخارشوی چیست و چگونه کار می کند باید بگوییم این وسیله با ترکیبی از بخار، آب و در برخی مدل ها شوینده، با مکش زیاد برای تمیز کردن فرش، موکت، مبل استفاده می شود.

همچنین اکثر بخارشوی ها دارای سری های متعدد مانند برس چرخان، برس فلزی و سری حوله ای نیز هستند که کاربرد این وسیله را بیشتر می کند. به طور مثال بخارشوی ها برای تمیز کردن ماشین، پرده، شیشه، پله و…  با گرم کردن آب مخزن و تبدیل آن به بخاری که با فشار بیرون می آیند کار می کنند.

استفاده از این وسیله در خانه کاربرد زیادی دارد و قطعا شما با خرید بخارشوی یک همکار عالی برای تمیز کردن محیط خانه یا محل کارتان پیدا خواهید کرد. این وسیله کاربردی با مدل های مختلفی که دارد می تواند از کوچک ترین تا بزرگ ترین مکان ها را به سرعت تمیز کرده و زمان را برای شما ذخیره کند اما دانستن این نکته نیز ضروری است که از این وسیله در هر جایی نمی توان استفاده کرد. به طور مثال لوازم چوبی مانند کابینت ها، پارکت ها و… به علت رطوبت در اثر استفاده از بخارشوی ممکن است آسیب ببینند یا متورم شوند.

انواع بخارشوی ها

انواع بخارشوی شامل موارد زیر می شود:

بخار شوی دسته دار(تی)

امروزه دیگر استفاده از تی های دستی مرسوم نیست و تی های قدیمی جایشان را به بخارشوی های دستی داده اند که آب را به بخار تبدیل کرده و با فشار منتقل می کنند. این مدل از بخارشوی دارای یک دسته متصل به بدنه است و مناسب تمیز کردن تمام قسمت های خانه اعم از کف و… است.

بخارشوی دستی

 

این مدل از بخارشوی ها که نسبت به سایر مدل ها سبک تر و کوچک تر است مناسب برای تمیز کردن گاز، حمام، دستشویی و… است همچنین این مدل از بخارشوی ها طرفداران زیادی دارد و دلیل آن هم حمل و استفاده راحت آن است.

بخارشوی چند کاره

بخارشویی که قطعات مختلف به منظور کارایی های متفاوت دارد بخارشوی چند کاره گفته می شود. همچنین برخی از مدل های این بخارشوی دارای دسته مولتی تسک و تنظیمات بلند یا کوتاه کردن دسته، تنظیم میزان فشار بخار و…  را دارد.

بخارشوی دارای مکش

این مدل از بخارشوی ها دارای دو مخزن بوده که یکی برای بخار و دیگری برای مکش آب و کثیفی است. به طوری که دیگر نیازی به خشک کردن قسمت های کثیف ندارید زیرا به خوبی تمام کثیفی و آب را به خود جذب می کند.

نحوه استفاده از بخارشوی برای سرامیک

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم تا درباره طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک نیز صحبت کنیم پس اگر از این وسیله دارید اما نمی دانید که چگونه برای تمیز کردن سرامیک از آن استفاده کنید با ما همراه باشید.

  • سطح سرامیک را به خوبی تمیز کنید تا هر گونه زباله از روی آن برداشته شود.
  • داخل مخزن را با آب فیلتر شده یا آب مقطر پر کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا گرم شود.
  • سپس نازل بخارشوی را با فاصله از سطح سرامیک نگه دارید و با حرکات از بالا به پایین آن را تمیز کنید.
  • از یک پارچه برای پاک کردن سطوح استفاده کنید.
  • می توانید برای از بین بردن لکه هاب سخت از شوینده ها استفاده کنید.

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک

در نهایت می توانید برای خشک کردن سرامیک از یک پارچه تمیز و خشک استفاده کنید و یا بگذارید خودش خشک شود. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که پس از اتمام کار قطعات بخارشوی را تمیز کنید سپس مخزن را از آب پر کنید و نگهداری کنید. همانطور که گفتیم نحوه استفاده از بخارشوی برای سرامیک بسیار ساده است و انجام مراحل گفته شده به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

آیا بخارشوی برای پارکت مناسب است؟

علاوه بر سرامیک کفپوش بسیاری از خانه ها از پارکت است و این سوال ایجاد می شود که آیا از بخارشوی برای پارکت می توان استفاده کرد یا نه!

عده ای معتقدند که بهترین وسیله برای تمیز کردن پارکت و انواع کفپوش ها بخارشوی است اما این موضوع بستگی به جنس و نوع پارکت و کفپوش شما دارد زیرا در برخی موارد ممکن است سبب خرابی یا باد کردن پارکت شود. به طور کلی تنها زمانی می توانید از بخارشوی برای تمیز کردن کفپوش پارکت استفاده کنید که جنس آن پارکت لمینت یا با HDF پوشیده شده باشد.

پارکت هایی که سطحشان با چوب یا روغن یا موم پوشیده شده باشد نیز پس از چند بار استفاده شاهد متورم شدن کفپوش ها خواهید بود همچنین در نصب پارکت ها از انواع چسب استفاده شده که در اثر رطوبت این چسبندگی از بین می رود پس علاوه بر نفوذ رطوبت به لایه های زیرین دچار از بین رفتن چسبندگی پارکت نیز خواهید شد. حال اگر پارکت شما جزو آن دسته از پارکت هایی است که می توانید از بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید بهتر است ابتدا روی پارکت را جارو بزنید سپس به صورت قدم زند کل پارکت را بدون مکث با بخارشوی تی بزنید و سریع با یک پارچه آن را خشک کنید. همچنین توجه کنید که قسمت های ترک خورده را به هیچ عنوان با بخارشوی تمیز نکنید.

مزایای بخارشوی

امروزه وجود بخارشوی در هر خانه ای ضروری است زیرا این وسیله دارای مزایای زیادی است و می تواند کاربرد فراوانی در تمیزی خانه داشته باشد از این رو اگر بخواهیم از مزایای این وسیله بگوییم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان تمیز کردن سطوح مختلف مانند سرامیک و…
  • پاک کننده لکه ها و انواع ذرات چربی
  • باز کردن چروک پرده
  • غبار روبی
  • بباز کردن چروک لباس
  • ذوب کردن چسب و جداسازی راحت کاغذ دیواری
  • نظافت سریع و آسان داخل خودرو
  • براق کردن زیور آلات
  • سازگاری با محیط زیست
  • ضد عفونی کردن سطوح و از بین بردن میکروب ها بدون نیزا به استفاده از شوینده های شیمیایی
  • مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزینه
  • سرعت بخشیدن به کار های نظافتی هر مکانی

راهنمای خرید بخارشوی

در مطلب طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک به راهنمای خرید این محصولات پرداختیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید. به طور کلی خرید یکی از مدل های بخارشوی بسته به نیاز شخص می تواند انتخاب متفاوتی باشد که با دانستن ویژگی هر کدام می توانید تصمیم درستی برای خرید یکی از مدل ها را بگیرید زیرا هنگام خرید هر وسیله ای هر شخص اولویت های متفاوتی دارد پس نمی توان گفت که قطعا وسیله ای که برای شما مناسب است برای فرد دیگری نیز می تواند کاربردی باشد یا نه.

همچنین با توجه به بودجه ای که هر شخص در نظر می گیرد دامنه انتخاب ها کم و زیاد می شود و درباره خرید بخارشوی نیز به عنوان راهنما باید گفت که نکات مختلفی مانند قیمت بخارشوی، شکل ظاهری، میزان توقع از کارکرد آن، اندازه مکانی که برای آن جا تهیه می کنید و… همگی در خرید شما تاثیر گذار خواهد بود. گفتیم که بخارشوی ها در مدل های مختلفی تولید می شوند پس در ادامه به ویژگی های بخارشوی دستی، بخارشوی چند کاره، بخارشوی مکش دار می پردازیم.

ویژگی بخارشوی دستی

بخارشوی های دستی دارای یک سر متصل به بدنه هستند و همچنین سری های دیگر این وسیله مانند برس فلزی و برس چرخان کاربرد های فراوانی دارد. از ویژگی های دیگر این مدل سبک بودن و در نتیجه حمل آسان و جاگیر نبودن آن است.

بخارشوی چند کاره

بخارشوی های چند منظوره دارای قطعات زیادی است و ظاهری شبیه به طی دارد پس به دلیل اندازه بزرگ آن قابلیت استفاده برای مکان هایی مانند روی گاز، ستک و… را دارد و برای پاک‌ کردن سطوح کف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مدت زمان به جوش آمدن آب در این دستگاه بیشتر از سایر مدل ها است و دلیل آن نیز واضح است زیرا اندازه بزرگ تر مخزن سبب این موضوع است.

بخارشوی مکش دار

گفتیم که این مدل دارای ۲ مخزن است که یکی برای تبدیل آب به بخار و گردگیری مکش آب کثیف است. پس با توجه به نیازتان می توانید یکی از مدل های آن را تهیه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟