آموزش

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه استفاده از بخارشوی به دلیل سهولت در فرآیند نظافت منزل رواج پبدا ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امروزه استفاده از بخارشوی به دلیل سهولت در فرآیند نظافت منزل رواج پبدا کرده است. این دستگاه کاربرد گسترده ای در تمیز کردن مبل، فرش، پنجره و … دارد. در این مطلب به بررسی طرز استفاده از بخارشوی برای مبل می پردازیم.

بیشتر بدانید:

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک

در طرز استفاده از بخارشوی برای مبل موضوعات زیر هم بررسی شده است:

  • طرز استفاده از بخارشوی کنوود برای مبل
  • طرز استفاده از بخارشوی دلونگی برای مبل
  • طرز استفاده از بخارشوی برای فرش

 از مزیت های شستن مبل با بخارشوی می توان به افزایش قدرت لکه بری و باکتری ها اشاره کرد. همچنین استفاده از این دستگاه در شستشو مبل، باعث شده آب کمتری به خودش جذب کند و در نتیجه خشک شدن مبل سریع تر انجام شود.

نکات کاربردی برای تمیز کردن مبل با بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص شستن مبل با بخارشوی باید رعایت کنید مطالعه دفترچه راهنما محصول پیش از استفاده از آن است. مطالعه این دفترچه در استفاده بهتر از محصول به شما کمک می کند.

در دفترچه راهنما موارد مهمی مانند ترکیب مناسب جهت شستشو، درجه حرارت مناسب برای تولید بخار و … ذکر شده است که قطعا در فرآیند شستشو اثر گذار می باشد.

مزایا استفاده از بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

مزایا تمیز کردن مبلمان به وسیله بخارشوی عبارت است از:

  1. استفاده آسان از دستگاه
  2. سرعت بالا در فرآیند نظافت و خشک شدن مبلمان
  3. امکان پاک کردن انواع لکه ها و آلودگی ها در بخارشو وجود دارد.
  4. به دلیل تولید حرارت بالا توسط دستگاه تمامی میکروب ها و باکتری ها از بین می رود.
  5. امکان شستشو مبلمان بدون جا به جایی آن ها را فراهم می کند.

نحوه شستن مبل با بخارشوی

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

هنگام شستشو مبلمان به وسیله بخارشوی علاوه بر توجه به جنس پارچه لازم است برای هر مدل درجه حرارت مناسبی را تعیین کنید . برای مثال شستشو مبل مخمل به دلیل حساسیت آن در برابر حرارت باید درجه متعادلی را انتخاب کنید.

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل به شرح زیر است:

  1. قبل از انجام هر کاری سطح مبلمان را به وسیله سری مخصوص گرد و غبار ذرات ریز و … را جمع پاک کنید. انجام این کار به کیفیت نظافت را افزایش می دهد.
  2. با استفاده از دستمال مرطوب تمامی سطح مبل را پاک کنید.
  3. جهت از بین بردن لکه های چربی، جوهر و … استفاده از بخارشوی به تنها موثر نیست و لازم است از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  4. با به کار بردن برس نرم که به بافت پارچه آسیب نمی رساند تمام پرزهای مبل را از بین ببرید.
  5. هنگامی که دستگاه خاموش است، مخزن آن را از آب جوشیده پر کنید.
  6. دکمه هواگیری که بر روی دسته آن قرار دارد را چندین بار فشار دهید تا آب به بخار تبدیل شود.
  7. یک پارچه را در سری دستگاه قرار دهید و تمیز کردن مبلمان را شروع کنید.
  8. بعد از اتمام کار، اجازه دهید تا مبلمان به صورت کامل خشک شود

شستشو انواع مبلمان با بخارشوی

 

پیش از بیان کردیم که جنس پارچه در شستن مبلمان با بخارشوی بسیار اهمیت دارد و هنگان تعیین درجه حرارت و انتخاب مواد شوینده باید به آن توجه کرد. در ادامه نکات شستشو انواع پارچه به وسیله بخارشوی را توضیح می دهیم.

  • پارچه مخمل: به طور کلی استفاده از بخارشو برای شستشو مبل مخمل توصیه نمی شود زیرا حساسیت بالایی دارد و امکان آسیب دیدگی آن را به وجود می آورد. پارچه مخمل باید به آرامی و با شوینده ملایم تمیز شود و در غیر صورت آسیب می بیند.
  • مبل پارچه ای: شستن مبلمان پارچه ای با بخارشو اثرگذاری بیشتری دارد. جهت استفاده از بخارشوی برای مبل پارچه ای ابتدا سطح آن را از گرد و غبار پاک کنید سپس عمل لکه بری را به وسیله دستگاه و مواد شوینده انجام دهید.

  • مبل چرمی: شستشو مبل چرمی با بخارشو به دلیل عدم نفوذ آب بسیار راحت تر از سایر مدل ها است. اما توجه داشته باشید که حرارت بالای بخار آب به چرم به سرعت آسیب وارد می کند به همین دلیل توصیه می شود برای شستشو مبلمان چرمی از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرید.

طرز استفاده از بخارشوی کنوود برای مبل

کنوود یکی از برندهای پیشرو در تولید بخارشوی می باشد و بازار ایران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از بخارشوی کنوود می توان برای فرش، مبل، پنجره و … استفاده کرد. در ادامه طرز استفاده از بخارشوی کنوود برای مبل را مطالعه می کنید.

پس از پر کردن مخزن دستگاه آن را به برق متصل کرده و حدودا 10 تا 15 دقیقه منتظر گرم شدن آن بمانید. پس از پر شدن حجم فشار بخار، دکمه سبز رنگی در دستگاه روشن می شود که نشان از آماده بودن دستگاه است.

در استفاده از بخارشوی کننود فقط از آب جوشیده خنک شده استفاده کنید که رسوب املاح در دستگاه در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. در صورت ایجاد رسوب در بخارشوی کنوود به هیج عنوان از مواد شوینده استفاده نکنید. بهترین رسوب زدا سرکه سفید است که هیچ آسیبی به دستگاه وارد نمی کند.

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل

جهت استفاده از دستگاه لوله واصل را به تفنگ خروجی وصل کرده سپس لوله دوم را به شکل صحیح وصل کنید. در مرحله بعدی نوبت به رابط برس و برس می رسد که پس از نصب آن ها دستگاه آماده استفاده می شود.

برای تمیز کردن سرامیک، کفپوش و پارکت می توان حوله جانبی را به سر دستگاه وصل کنید. برای به کار بردن دستگاه جهت تمیز کردن مبلمان لازم است کاردک کوچکی را به سری بخارشوی وصل کنید.

طرز استفاده از بخارشوی دلونگی برای مبل

بخارشوی دلونگی برای مبل

بخارشوی دلونگی یکی دیگر از برندهای پر فروش بخارشوی می باشد که عده زیادی از آن استفاده می کنند. در ادامه طرز استفاده از بخارشوی دلونگی را توضیح می دهیم.

پیش از استفاده از آن نیز باید هر گونه گرد و غبار را از روی سطح مبل پاک کنید. در صورت باقی ماندن آن ها بخار دستگاه سبب کثیف تر شدن آن شده و همچنین موجب نفوذ ذرات به درون پارچه می شود.

برای بالا بردن کیفیت شستشو بخارشو باید از مواد شوینده استفاده کنید. در استفاده از مواد شوینده دقت به خرج داده و آن را متناسب با جنس پارچه انتخاب کنید. مواد شوینده را بر روی سطح مبل بریزید و پس از روشن کردن دستگاه شروع به تمیز کردن مبلمان کنید.

در شستشوی مبلمان به جنس پارچه توجه کنید و به نکاتی که پیش از این در خصوص پارچه ها بیان کردیم را در نظر بگیرید.

پس از شستشو کامل مبلمان منتظر خنک شدن دستگاه بمانید سپس مخزن آن را خالی کنید. بلافاصله پس از استفاده دستگاه را شستشو داده تا از رسوب گیری آن جلوگیری شود.

طرز استفاده از بخارشوی برای فرش

بخارشوی برای تمیز کردن فرش بسیار کاربردی است در ادامه به توضیح طرز استفاده از بخارشوی برای فرش می پردازیم:

  1. ابتدا فرش مورد نظر را جارو بکشید تا تمامی زباله های ریز از روی آن پاک شود زیرا بخارشوی توانایی جا به جایی آن ها را ندارد.
  2. لکه های نوشیدنی، غذا و … که مدتی بر روی فرش نقش بسته اند را پاک کنید. برای انجام این کار تنها لازم است از دستمال مرطوب و شوینده استفاده کنید.
  3. مخزن بخارشو را از آب جوشیده سرد شده پر کرده و منتظر داغ شدن دستگاه بمانید در صورت تمایل می توانید مایع شوینده ای درون دستگاه بریزید.
  4. بخارشو را بر روی فرش بکشید در این حالت پاکیزگی فرش را مشاهده می کنید.
  5. حدودا چندین ساعت باید منتظر خشک شدن فرش بمانید و در این حالت به هیج عنوان از روی آن راه نروید.

کلام آخر

استفاده از بخارشوی تاثیر خوبی در از بین بردن لکه های مبل دارد اما در خصوص لکه های عمیق و سخت تر بخارشو تاثیر چندانی ندارد و حتی در مواقعی لکه ها را عمیق تر می کند به همین خاطر استفاده از مواد شوینده را توصیه می کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • حسین | 07 اسفند 1401 در 4:35 ب.ظ

    یکی از مشکلات عمده که در ماه اول برای خریداران بخار شوی های خانگی بخصوص برندهای چینی بروز می نماید پارگی یا تابیدگی لوله ارتجاعی بخار شوی است قطعا بخار اب دمایی بیش از 100 درجه سانتی گراد دارد و این موضوع با استفاده از دستگاه موجب نرمی لوله دستگاه می گردد اگر بلافاصله بعد از اتمام کار لوله را جمع کنید باعث دفرمه شدن لوله میگردد بعد از اتمام کار لوله را روی زمین از دراز یا بصورت فقط یک نیم حلقه قرار دهیدحداقل 10 دقیقه صبر کنید تا لوله خنک و بعد ان را جداکنید جداشدن لوله از محل اتصال تابیدگی و دفرمه شدن و جتی پارگی زودهنگام از عوارض جمه کردن لوله بخار شور در حالت داغ میباشد برای تمیزی بیشتر مبل و فرش استفاده از شامپو فرش توصیه میشود ابتدا شستشو با بخار شو سپس شامپو فرش و دوبار بخار شو