آموزش

بهترین مایع برای بخارشوی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخارشوی وسیله ای است که به کمک آب و بدون هیچگونه شوینده ای امکان ضدعفونی ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بخارشوی وسیله ای است که به کمک آب و بدون هیچگونه شوینده ای امکان ضدعفونی کردن لوازم دیگر را به ما می دهد اما برخی مواقع بعضی افراد دوست دارند داخل مخزن این دستگاه شوینده بریزند تا بهتر محیط یا وسیله ها را تمیز کنند. اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین مایع برای بخارشوی و همچنین کاربرد های دیگر این وسیله آشنا کنیم.

بیشتر بدانید:

طرز استفاده از بخارشوی برای سرامیک

کارکرد بخارشو چگونه است؟

بهترین مایع برای بخارشوی چیست؟

قبل از این که به بحث بهترین مایع برای بخارشوی بپردازیم خوب است بیشتر با این وسیله و کاربرد آن آشنا شویم. گفتیم که بخار شوی وسیله ای است که بدون نیاز به اضافه نمودن هر نوع شوینده ای به کمک فشار در بخار آب امکان ضدعفونی لوازم و سطوح را فراهم می آورد.

در واقع کارکرد بخارشو می تواند در نظافت کف، کاشی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و…کمک کننده باشد. اما در برخی موارد نیز برای از بین بردن انواع چربی های روی سطح هایی مانند  دیوار ها، روکش مبل، پرده و فرش ها نیز کاربرد دارد.

مایع مخصوص بخارشوی چیست؟

 

اما یکی از سوالات رایج درباره این وسیله این است که آیا می توان داخل آن انواع شوینده را ریخت یا نه؟! جواب این سوال کاملا رابطه ی مستقیم با برند بخار شوی شما دارد پس بهتر است قبل از هر اقدامی و پرداختن به بهترین مایع برای بخارشوی ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید زیرا ممکن است در صورت بی توجهی به این موضوع مواد شوینده به دستگاه بخار شوی آسیب وارد کند اما اگر قصد ریختن شوینده ای به داخل بخار شوی را دارید بهتر است از مایع مخصوص بخارشوی استفاده کنید. بهترین برند های مخصوص برای مایع بخار شوی عبارتند از:

  • Karcher
  • Dupray
  • shark
  • Bissell

به طور کلی بخار شوی توسط آب و ایجاد بخار با فشار کار می کند و معمولا نیازی به ریختن شوینده ندارد اما باز اگر قصد ریختن شوینده در آن را داشتید بهتر است حتما از دفترچه راهنما مطالعه کنید که بخار شوی شما این قابلیت ها را دارد یا نه.  برای خرید شوینده بخارشوی نیز یکی از برند هایی که در قسمت بالا معرفی کردیم را انتخاب کنید.

طرز استفاده از بخار شوی

بهترین مایع برای بخارشوی چیست؟

ابتدا مطمئن شوید که دستگاه خالی از هرگونه آب قبلی است سپس مخزن را با آب جدید پر کنید و سپس بخار شوی را به برق متصل کنید تا گرم شود با گرم شدن بخار شوی منطقه مورد نظر را تمیز کنید و به صورت یکنواخت سری دستگاه را روی تمام قسمت ها بکشید در انتها پس از اتمام کار آن را از برق بکشید و صبر کنید تا خنک شود سپس دوباره آب آن را خالی کنید.

کاربرد های بخارشوی

بعد از پرداختن به بهترین مایع برای بخارشوی حالا نوبت به بررسی کاربردهای بخارشوی رسیده است.

بهترین مایع برای بخارشوی چیست؟

  • تمیز کردن درز کاشی ها
  • تمیز کردن پنکه سقفی
  • تمیز کردن کلید روشنایی و دستگیره
  • تمیز کردن گاز و صفحه گریل
  • تمیز کردن مبلمان
  • تمیز کردن یخچال
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی
  • تمیز کردن تشک و خوش خواب
  • تمیز کردن ماشین
  • ضدعفونی کردن اسباب بازی ها
  • تمیز کردن و ضدعفونی پرده ها
  • کندن کاغذ دیواری ها

تمیز کردن درز کاشی ها

 

معمولا فواصل بین کاشی و سرامیک ها بیشترین حجم کثیفی را به خود جذب می کنند و عدم دسترسی راحت برای تمیز کردن این قسمت ها، می تواند حجم کثیفی را چند برابر کند اما به کمک بخار شوی شما می توانید به راحتی تمام درز های کاشی ها را پاک کنید.

تمیز کردن پنکه سقفی

یکی دیگر از کاربرد های بخار شوی برای تمیز کردن اجسامی است که روی ارتفاع قرار دارند زیرا اکثر بخار شوی ها دارای یک دسته بلند نیز هستند که می توانید به کمک آن ها هر چیزی که در ارتفاع قرار دارند را تمیز کنید همچنین از این وسیله به راحتی برای از بین بردن خاک های روی پنکه سقفی نیز می توانید استفاده کنید.

تمیز کردن کلید روشنایی و دستگیره

از دمای بالای بخار شوی برای تمیز کردن کلید روشنایی و دستگیره های درب و کمد ها استفاده کنید زیرا این قسمت ها جزو پر تماس ترین قسمت ها در خانه محسوب می شوند. توجه داشته باشید، زمانی که برای ضدعفونی کردن کلید های روشنایی می گذارید از پارچه استفاده کنید تا از هرگونه مشکلات برقی جلوگیری کنید.

تمیز کردن گاز و صفحه گریل

تقریبا می دانید که اجاق گاز به صورت روزانه بار ها و بار ها کثیف می شود و دلیل آن استفاده و آشپزی روی آن است اما به کمک بخار شوی می توانید به راحتی در کمترین زمان و با سرعت فراوان تمام کثیفی و لکه ها را از روی اجاق گاز پاک کنید همچنین صفحه گریل ها نیز تقریبا بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی تمیز نمی شوند به خصوص اگر لکه ها و سوختگی های روی آن قدیمی باشد از این رو به کمک بخار شوی به راحتی روی صفحه گریل را پاک خواهید کرد‌.

تمیز کردن مبلمان

با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان بسیاری از افراد ممکن است در حیاط خانه هایشان انواع صندلی و مبلمان را داشته باشند که در اثر استفاده نکردن در این چند مدت کثیف و آلوده شده است اما به کمک بخار شوی به راحتی این مبلمان را می توانید تمیز کنید و لکه های روی آن را از بین ببرید. همچنین شما به وسیله ی بخار شوی دیگر نیاز به شستشوی مبلمان داخل خانه نیز ندارید زیرا با این وسیله شما به راحتی می توانید تمام مبلمان داخل خانه را نیز برای سال جدید تمیز و آماده کنید.

تمیز کردن یخچال

یکی از بهترین روش ها برای ضدعفونی کردن یخچال و از بین بردن بوی نا مطبوع داخل آن استفاده از بخار شوی است، دمای بالای بخار شوی می تواند تمام باکتری های داخل یخچال را از بین ببرد.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

بهترین مایع برای بخارشوی چیست؟

گفتیم که تمیز کردن سرویس بهداشتی می تواند کاری دشوار باشد اما این کار با بخارشوی بسیار ساده می شود زیرا سخت ترین لکه ها و کثیفی ها نیز با فشار بخار این وسیله از بین می رود و محیط هایی مانند سرویس بهداشتی که نیاز به ضدعفونی دارند هر چند وقت یکبار به کمک این وسیله می توانید آن را انجام دهید.

تمیز کردن تشک و خوش خواب

تمیز کردن تشک و خوش خواب

تشک ها و خوش خواب ها به طور کلی در تماس روزانه با بدن انسان هستند از این رو ضدعفونی و یا پاک کردن لکه های روی آن به کمک بخار شوی ایده ای بسیار خوب برای تمیزی این لوازم خواهد بود.

تمیز کردن ماشین

تمیز کردن تشک و خوش خواب

می دانید که تمیز کردن ماشین چه کار وقت گیر و زمان بری است اما با بخار شوی این کار بسیار سریع انجام می شود و نتیجه مطلوبی نیز خواهد داشت همچنین با دمای بالای این وسیله می توانید فرمان، دنده و دستگیر ها را به خوبی ضدعفونی کنید تا تمام آلودگی های آن از بین برود.

ضدعفونی کردن اسباب بازی ها

کودکان در سن کم دائما با اسباب بازی هایشان مشغول هستند و اکثرا میبینیم که در برخی موارد این لوازم را دائم در دهانشان قرار می دهدند به همین دلیل ضدعفونی کردن اسباب بازی کودکان کاری است که باید در اولویت قرار گیرد تا از مریض شدن آن ها جلوگیری کند که با استفاده از بخار شوی این کار را می توانید انجام دهید.

ضدعفونی پرده ها

پرده ها بخش زیبایی در خانه محسوب می شود و به دلیل در دید بودن باید همیشه مرتب و تمیز باشند و این کار با شستشوی آن ها تقریبا امکان پذیر نخواهد بود زیرا کندن و نصب کردن پرده، شستن و خشک کردن و اتو زدن آن کار دشواری است به همین دلیل استفاده از بخار شوی بسیار کاربردی است تا بتوانید همیشه پرده های خانه تان را تمیز و دور از لکه و آلودگی نگه دارید.

کندن کاغذ دیواری ها

بخار شوی با نفوذ به چسب کاغذ دیواری ها می تواند به راحتی آن را شل کرده و از دیوار جدا کند از این رو بهترین انتخاب برای جداسازی کاغذ دیواری ها استفاده از بخار شوی با درجه بالا است اما اگر قصد تمیز کردن کاغذ دیواری ها را دارید بهتر است در دمای پایین تر از آن استفاده کنید.

همچنین از کاربرد های دیگر این وسیله می توان به تمیز کردن گیاهان مصنوعی، یخ زدایی فریزر، تمیز کردن انواع سطوح، از بین بردن خاک و گرد و غبار روی کوسن ها، تمیز کردن آینه و شیشه ها و …. اشاره کرد.

نکاتی برای نگهداری بهتر از بخار شوی

استفاده درست و هوشمندانه از هر وسیله ای می تواند سبب افزایش طول عمر و کارایی آن وسیله باشد از این رو توصیه ی اولیه ما به شما این است که هنگام استفاده از هر وسیله ای به خوبی درباره آن تحقیق کنید و یا دفترچه راهنمای آن را کاملا مشاهده کنید. اطلاعاتی که در مطلب بهترین مایع برای بخارشوی ا آمده می تواند کمک به کارایی بهتر وسیله داشته باشد. درمورد بخار شوی نیز این موضوع قابل اهمیت است که با توجه به نوع برند و اطلاعات داخل دفترچه راهنما نکات مهم ی را درباره آن بدانید و حال در این قسمت با ما همراه شوید تا نکات مهم نگهداری بخار شوی را به شما بگوییم:

  • هنگام ریختن آب بهتر است دستگاه خنک باشد.
  • بعد از اتمام کار سری را جدا کنید.
  • با اتمام کار مخزن را کاملا خالی کنید.
  • بعد از نیم ساعت استفاده به بخار شوی استراحت دهید و بعد دوباره استفاده کنید.
  • بعد از خاموش کردن بخار شوی کمی صبر کنید تا دستگاه خنک شود و بعد درب آن را باز کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟