درجه آب گرم در ماشین لباسشویی
آموزش

درجه آب گرم در ماشین لباسشویی و نکاتی که باید بدانید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  تعیین بهترین درجه آب گرم در ماشین لباسشویی باید با توجه به جنس پارچه و ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  تعیین بهترین درجه آب گرم در ماشین لباسشویی باید با توجه به جنس پارچه و نکات مهمی در خصوص آن انجام شود که در این مطلب به توضیح تمامی آن ها می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

همچنین در این مقاله به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • آیا آب گرم برای ماشین لباسشویی ضرر دارد
  • چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی شود
  • گرفتگی لوله آب ورودی ماشین لباسشویی
  • درجه آب گرم ماشین لباسشویی پاکشوما
  • درجه آب گرم ماشین لباسشویی ال جی
  • درجه آب گرم ماشین لباسشویی سامسونگ
  • درجه آب گرم ماشین لباسشویی اسنوا
  • درجه آب گرم ماشین لباسشویی دوو

تعیین دمای آب داغ به نوع الیاف پارچه بستگی دارد و در صورت نادیده گرفتن این مسئله، شکل و ساختار لباس تغییر می کند. به همین خاطر هنگام شستشو علاوه بر در نظر گرفتن رنگ لباس باید به نوع پارچه آن هم توجه کنید.

هنگام شستشوی لباس های ظریف باید دقت بیشتری به خرج دهید و بهتر است به صورت جداگانه و با دمای مناسب شستشو داده شوند. بهترین دمای آب برای لباس های ظریف و حساس 20 درجه سانتی گراد یا همان آب سرد است و فقط در مواقعی که میزان آلودگی بسیار بالا است از آب گرم استفاده می کنیم.

به طور کلی بهترین دمای آب برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی پایین تر از 40 درجه سانتی گراد است که با توجه به نوع لباس تغییر می کند. همچنین این میزان در شرایط مختلف با توجه به شدت آلودگی و نوع شوینده متغیر است.

در ادامه جزئیات بیشتر در مورد شستشوی لباس ها ارائه شده است:

  1. دمای مناسب برای شستشوی لباس های زیر و لباس نوزاد
  2. روش شستشوی لباس های پشمی و بافتنی با آب گرم
  3. روش شستن لباس های چرم با آب گرم
  4. شسشتوی لباس های جین در آب گرم
  5. شستشوی لباس های نخی با آب گرم

دمای مناسب برای شستشوی لباس های زیر و لباس نوزاد

دمای مناسب برای شستشوی لباس های زیر و لباس نوزاد

اگر قصد شستشوی لباس های زیادی را دارید دمای ماشین لباسشویی خود را روی 60 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در صورتی که شدت کثیفی لباس ها بسیار بالا است و به ضد عفونی هم نیاز دارند، بهتر است دما را تا بالاترین حد ممکن یعنی 90 درجه سانتی گراد افزایش دهید.

روش شستشوی لباس های پشمی و بافتنی با آب گرم

درجه آب گرم در ماشین لباسشویی

لباس های پشمی و بافتنی در آب گرم حالت خود را از دست می دهند به همین خاطر بهتر است آن ها را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.

همچنین استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس های پشمی ممکن است به آن ها آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می شود با دست آن ها را شستشو دهید.

از شوینده های ملایم مانند شامپو بچه استفاده کنید و هنگام شستشو با ملایمت با آن ها رفتار کنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود همچنین بهتر است آن ها را زیر آفتاب خشک کنید.

روش شستن لباس های چرم با آب گرم

امکان آسیب دیدن لباس ها توسط آب گرم وجود دارد به همین خاطر بهترین روش شستشوی لباس های چرم، استفاده از آب سرد و همچنین شستشو با دست می باشد. در این روش باید لباس ها را در آب سرد خیس کرده سپس با یک پارچه تمیز کنید.

روش شستن لباس های جین

درجه آب گرم در ماشین لباسشویی

امکان شستن لباس های جین در ماشین لباسشویی وجود دارد اما توصیه می شود از آب گرم جهت شستشوی آن ها استفاده نکنید زیرا به بافت پارچه آسیب می رساند. بهتر است لباس و شلوار جین را با آب ولرم و سرد شستشو دهید.

شستشوی لباس های نخی با آب گرم

لکه لباس های نخی به سرعت در آب از بین می روند و استفاده از آب سرد یا ولرم و همین طور به کار بردن شوینده های ملایم برای شستشوی آن ها کافی است.

در چه مواقعی از آب ولرم استفاده کنیم؟

کاربران معمولا از برنامه های شستشو در دمای 30 درجه سانتی گراد استفاده می کنند. برای استفاده از این دما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. از این دما برای شستشوی لباس های پشمی و بافتنی استفاده می شود اما بهتر است قبل از شستشو برچسب لباس را مطالعه کنید.
  2. برای حفظ الیاف پارچه رنگی از حرارت کم استفاده کنید و همچنین به کار بردن شوینده ملایم نیز تاثیر دارد.
  3. دمای 20 درجه سانتی گراد لکه های سخت را پاک نمی کند به همین دلیل لازم است از دمای بالاتر استفاده کنید.
  4. به طور کلی دمای 20 درجه سانتی گراد مناسب لباس های رنگی و ظریف است.

آیا آب گرم برای ماشین لباسشویی ضرر دارد

به طور کلی استفاده از آب گرم برای ماشین لباسشویی توصیه نمی شود و در پاسخ به سوال آیا آب گرم برای ماشین لباسشویی ضرر دارد ؟ باید بگوییم بله اما در مواردی برای از بین بردن لکه های سخت استفاده از آب گرم لازم و ضروری است.

همچنین استفاده از آب گرم مصرف برق را بالا می برد و هزینه ها را افزایش می دهد. به همین خاطر می توانید به جای استفاده از آب داغ شوینده های قوی را جایگزین آن کنید.

چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی شود

شیر ورودی ماشین لباسشویی دو شلنگ آب سرد و گرم را به دستگاه متصل می کند و جریان آن را کنترل می کند. درجه حرارت آب گرم ترکیبی از آب سرد و گرم لوله کشی منزل است بنابراین هنگام تعیین آب گرم مقداری آب سرد نیز وارد لوله می شود.

در مواقعی به دلیل عدم ورود آب گرم امکان دارد از خود بپرسید چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی شود؟

در اولین مرحله باید آب گرم منزل را  از طریق پکیج یا ابگرمکن بررسی کنید زیرا امکان وجود اختلال کلی در آب گرم وجود دارد. همچنین از باز بودن شیر آب گرم جهت تامین آب داغ لباسشویی مطمئن شوید.

در صورتی که ورودی شلنگ مسدود شده باشد آب گرم به ماشین لباسشویی وارد نمی شود علاوه بر اینکه امکان مسدود شدن فیلترها نیز وجود دارد.

همچنین لازم است مکانیزم تایمر یا بخاری را بررسی کنید زیرا شل شدن سیم ها این قسمت منجر به عدم ورود آب گرم به داخل دستگاه می شود.

گرفتگی لوله آب ورودی ماشین لباسشویی

گرفتگی لوله آب ورودی ماشین لباسشویی باعث ایجاد اختلال در ماشین لباسشویی و همین طور عدم کارکرد دستگاه می شود. برای رفع این مشکل روش هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آنان می پردازیم.

ریختن آب گرم در لوله تخلیه

یکی از بهترین روش ها برای رفع گرفتگی لوله ورودی ماشین لباسشویی ریختن یک سطل آب درون آن است. یک سطل آب گرم را به آرامی و در چند مرحله درون لوله دستگاه بریزید. پس از چند دقیقه دوباره این مراحل را تکرار کنید. در این روش به هیچ عنوان از آب جوش استفاده نکنید.

استفاده از محلول خانگی

برای ساخت محلول خانگی نصف فنجان جوش شیرین را با یک لیوان سرکه آماده کنید. برای باز کردن لوله فاضلاب ابتدا جوش شیرین را به داخل آن بریزید سپس سرکه را به آن اضافه کنید.

این ترکیب قادر به از بین بردن هرگونه آلودگی می باشد. پس از یک ساعت یک سطل آب گرم را درون لوله بریزید. اگر آب به راحتی عبور کرد یعنی مشکل حل شده و در غیر این صورت مجددا از این روش استفاده کنید. برای قوی تر شدن این ترکیب می توانید نوشابه یا نمک را به آن اضافه کنید.

فنر دستی

فنرهای دستی یکی از بهترین ابزارها برای رفع گرفتگی های سطحی و معمولی به شمار می روند. این فنرها در متراژهای مختلف موجود هستند و برای رفع گرفتگی لوله ماشین لباسشویی فنر 6 متری مناسب است.

فنر را وارد لوله کرده و پس از برخورد با گرفتگی آن را در جهت عقربه های ساعت و یا برعکس آن بچرخانید در نهایت برای مطمئن شدن از رفع گرفتگی به درون لوله آب گرم بریزید.

در خرید فنر دستی علاوه بر در نظر گرفتن متراژ آن به جنس آن هم توجه کنید. بهتر است فنری را انتخاب کنید که انعطاف پذیر و نرم باشد.

کلام آخر

به عنوان کلام آخر نکاتی را جهت تعیین درجه آب گرم در ماشین لباسشویی بیان می کنیم؛

  1. شستشوی لباس با دمای 30 درجه برای لباس های ظریف و حساس مناسب است و دمای 40 درجه برای لباس هایی با شدت کثیفی بالا به کار می رود.
  2. به طور کلی دمای 30 درجه برای شستشوی پنبه، کتان، ویسکوز، اکریلیک، استات، پشم و پلی استر مناسب است.
  3. دمای 40 درجه و بالاتر در از بین بردن لکه های سخت مانند چربی و روغن به کار برده می شود.
  4. همچنین دمای بالا خاصیت ضد عفونی و از بین بردن باکتری را با خود به همراه دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟