فناوری

پشت صحنه طراحی پرچمداران گلکسی S23 سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سری جدید گلکسی S23 سامسونگ تجربه یک گوشی هوشمند متمایز و سازگار با محیط زیست را با ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سری جدید گلکسی S23 سامسونگ تجربه یک گوشی هوشمند متمایز و سازگار با محیط زیست را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارد. تیم طراحان سامسونگ در زمان طراحی گلکسی S23 با حذف عناصر غیرضروری و اولویت دادن به کیفیت و لحاظ‌ کردن مفاهیمی همچون پایداری و گردش منابع که برای این شرکت عنصری مهم به شمار می‌رود، گام بزرگی به سوی تحقق آینده‌ بهتر برداشته است.

گلکسی S23 سامسونگ با تجهیز به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های دنیای موبایل و طراحی متمایز نسبت به نسل قبلی خود به محصولی تبدیل شده که ضمن ترکیب قدرت و نوآوری پایدار، کمترین میزان تاثیر بر محیط زیست را از خود به جا می‌گذارد.

طراحی بی‌رقیب با تمرکز بر محیط زیست

طراحی گلکسی S23 سامسونگ مبتنی بر یک هدف و راهبرد مهم انجام شده است. سامسونگ برای طراحی این محصول تصمیم گرفت تا بیش از هر چیزی بر روی عناصر ضروری، تکیه کند و با حذف جزئیات غیرضروری ضمن کمک به کاهش هدر رفت منابع، هویت مستقل گوشی‌های گلکسی را به نمایش گذارد.

از آنجایی که ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که گردش منابع، طراحی محصولات دوستدار محیط زیست و فعالیت‌های زیست‌محیطی در بطن زندگی روزمره قرار گرفته است، سامسونگ بر این باور است که طراحان باید این ارزش‌ها را در طراحی‌های خود منعکس کنند، زیرا جهان اولویت‌های خود را به سمت فعالیت‌های زیست محیطی تغییر داده است.

براین اساس رویکرد سامسونگ در طراحی گلکسی بر روی طرح‌هایی متمرکز شد که به طور همزمان به نیازها و درخواست‌های کاربران و حفظ محیط زیست توجه داشته باشد.

برای تحقق این هدف، چرخش منابع، استانداردسازی، افزایش طول عمر محصول و ایجاد شفافیت بیشتر در دستور کار تیم سازنده قرار گرفت.

 هویت گلکسی سامسونگ

سری S23 با سه مدل گکلسی S23 (6.1 اینچ)، S23+ (6.6 اینچ) و گلکسی S23 Ultra (6.8 اینچ) معرفی و عرضه شده است. در زمانی طراحی این سری دو هدف متفاوت برای دو گروه کاربری مختلف تدوین شد. در این برنامه، دو گوشی گلکسی S23 و S23+ با حاشیه‌های نازکی که از هر طرف باریک و متعادل هستند، طراحی شدند تا کاربران بتوانند روی صفحه نمایش خود تمرکز بهتری داشته باشند. در عین حال که قاب فلزی منحنی آن، ضمن محافظت از نمایشگر، به خوش دست شدن گوشی هم کمک می‌کند.

در گلکسی S23 Ultra اما لبه‌های جانبی کاهش پیدا کرده تا با افزایش سطوح صاف بدنه گوشی، میزان استحکام و چسبندگی آن در زمان درست گرفتن کاربران بیشتر شود. این موضوع همچنین باعث شده تا کاربران در زمان کار با قلم S Pen و مشاهده محتوا از تجربه‌ کم‌نظیر صفحه نمایشی بزرگ لذت ببرند.

سامسونگ به دنبال ایجاد یک طراحی متمایز با هویتی منسجم و یکپارچه در هر سه دستگاه بود و برای این منظور، ضمن حذف عناصر غیر ضروری، خطوط و سطوح بدنه بهینه شد. برای مثال عناصر ظریفی همچون کلیدهای جانبی، شکاف آنتن، حفره بلندگو و میکروفون، برای تطابق با این هویت یکپارچه به دقت تنظیم شدند. علاوه بر این، خطوط لبه‌های بیرونی دوربین که در گلکسی‌های S22 و S22+ دیده می‌شد در تمامی مدل‌های S23 حذف شد تا همه مدل‌ها با یک طراحی منسجم در بخش دوربین عرضه شوند.

 رنگ‌های آینده با الهام از طبیعت 

برخی از اجزای سری گلکسی S23 سامسونگ با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند تا به گردش منابع کمک کنند. برای انعکاس بیشتر این ایده در حفاظت از محیط زیست، گوشی‌های سری گلکسی S23 در چهار رنگ مختلف و در مفهومی به نام «رنگ‌های طبیعت» عرضه می‌شوند. هر یک از این چهار رنگ نمادی از طبیعت موجود در کره زمین را بازتاب می‌دهند. رنگ سبز گلکسی S23 یادآور یک جنگل آرام است، در حالی که رنگ مشکی تجسم قدرت بی‌صدای طبیعت است و رنگ کرم روشن، نمادی از گرمای طبیعت و رنگ ارغوانی بازتابنده ماهیت پرانرژی زندگی روزمره است.

طراحی دوستدار زمین

در ساخت پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی‌های سری گلکسی S23 به‌ طور متوسط 22 درصد مواد بازیافتی پیش مصرف (pre-consumer) به کار رفته است. علاوه بر این، اجزای داخلی گلکسی S23 Ultra، از جمله کاور S Pen و ماژول‌های اسپیکر، با استفاده از پلاستیک بازیافتی موجود در اقیانوس که از تور‌های ماهی دور ریخته شده و بطری‌های پلاستیکی تهیه شده است، ساخته شده‌اند. علاوه بر این، جعبه بسته‌بندی از 100 درصد کاغذ بازیافتی ساخته شده است و لوازم جانبی نیز حاوی برخی مواد بازیافتی است.

فصل تازه تلاش‌های سامسونگ برای طراحی بسته‌بندی سازگار با محیط زیست از سال 2018 شروع شد. سامسونگ در این سال شروع به کاهش استفاده از پلاستیک در طرح‌های بسته‌بندی خود کرد. وقتی برای اولین بار کار آغاز شد، 14 قطعه مختلف در یک بسته وجود داشت و حالا این عدد در سری S23 به 6 قطعه رسیده است.

این قطعا پایان راه نیست. هدف سامسونگ این است که مواد کاغذی خودش را بر اساس خمیری که به شکل داخلی توسعه داده شده است، بسازد. سامسونگ متعهد به توسعه نوآوری با این رویکرد بنیادین است که منابع سیاره زمین به شکل ابدی در دسترس نیستند. سری گلکسی S سامسونگ به پر کردن شکاف بین قابلیت استفاده و آگاهی از محیط زیست از طریق انتخاب های طراحی آینده ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟