برای کاهش قیمت باید مولفه‌ تولید
اخبار لوازم خانگی

کمبود لوازم خانگی وجود ندارد/به ریال حقوق می‌دهیم و به دلار ورق فولاد می خریم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درخصوص کمبود لوازم خانگی در بازار ...

نفیسه رحیمی | 12 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درخصوص کمبود لوازم خانگی در بازار گفت: کمبود لوازم خانگی وجود ندارد، کالا آنقدر گران شده که مردم پول ندارند بخرند. کسانی هم که قصد خرید دارند، قسطی می‌خرند، چون با ۷ تا ۸ میلیون حقوق، کسی نمی‌تواند لباسشویی ایرانی ۱۵ میلیونی و یا کولر آبی ۱۰ میلیون تومانی بخرد.

وی افزود: کجای دنیا مواد اولیه تولید داخل را می‌برند در بورس و به دلار می‌فروشند. به کارگر به ریال حقوق می‌دهیم و به دلار باید ورق فولاد بخریم. می‌گویند نهمین تولیدکننده فولاد دنیا هستیم و بعد می‌آیند فولاد را در بورس به قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌کنند. نمی‌دانم به چه کسی بگوییم، مردم قدرت خرید ندارند. همه هم دارند می‌گویند، ولی نمی‌دانم چرا کسی حرف گوش نمی‌دهد. گرانی به خاطر مواد اولیه است و این دست خود دولت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: یک شرکت کولرسازی ۶۰ درصد قبل از عید کولرش را گران کرد، کولر آبی ۱۰ میلیون شده، چون ورقی که قبلا ۲۰ و قبل‌تر ۱۲ هزار تومان بود الان ۴۸ هزار تومان شده و موتوری که ۷۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

پازوکی افزود: هر سال از ۱۵ اسفند تا اوایل برج دو، کارخانه‌ها انبارگردانی، قیمت‌گذاری و اورهال دارند و این باعث می‌شود بعضی از شرکت‌ها کالاهایشان کم شود.

وی بیان کرد: تولیدکننده تولید نمی‌کند که انبار کند، دارد کارش را انجام می‌دهد، باید ببینیم این تولید کفاف داخل را می‌دهد یا نه. ۵ سال است که واردات ممنوع شده و ۴ سال است که داریم هوار می‌زنیم که قاچاقی وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد، تا سال ۹۶ برنامه‌ای برای تولید لوازم خانگی در این مملکت نداشته‌ایم، از طرفی به تولیدکننده بها دادیم، واردات ممنوع شد و می‌بینید که چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پازوکی درباره صادرات هم گفت: چه کسی لباسشویی ایرانی را با این قیمت در دبی، عراق و یا افغانستان می‌خرد؟ عراق فقط از ما کولر آبی می‌خرد. کولر گازی در کشور به ۱۰۰ میلیون رسیده، حتی با دلار ۶۰ هزار تومانی هم بخواهیم وارد کنیم، این قیمتش نیست، به کجا داریم می‌رویم؟

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟