اخبار لوازم خانگی

آشنایی با سه قابلیت ویژه یخچال‌ فریزرهای سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از روزهای پاییز سال گذشته بود که بعد از کار، مسیرم را به سمت فروشگاه‌ تره‌بار ...

نفیسه رحیمی | 12 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از روزهای پاییز سال گذشته بود که بعد از کار، مسیرم را به سمت فروشگاه‌ تره‌بار کج کردم تا خریدهای روزانه را تهیه کنم. پس از خرید لبنیات و خوراکی‌های مختلف، به سمت غرفه‌های میوه و سبزی رفتم، مشغول انتخاب سیب و پرتقال و… شدم که واقعیت، چهره تلخ‌اش را دوباره نشانم داد! یادم آمد فقط بخش کمی از یخچالم خالی است. سرخورده شدم که برای خرید کمی میوه، چند روز دیگر دوباره باید فاصله خانه تا تره‌بار را طی کنم. همان جا بود که متوجه شدم من باید یخچالی با ظرفیت بزرگتر تهیه کنم که توانش به نگهداری مواد غذایی بیشتر برسد. ولی خانه‌های کوچک و نقلی این روزها مگر چقدر جای بیشتر دارد؟

پس از آن به دنبال مدل‌های مختلف گشتم تا یخچالی پیدا کنم که هم ظرفیت بیشتر و قابلیت‌های پیشرفته‌‌ای داشته باشد و هم ابعاد آن با آشپزخانه کوچک خانه‌مان سازگار باشد.

سرانجام مدل دلخواهم را بین یخچال‌ فریزرهای سامسونگ یافتم، دستگاهی که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع و جدید را ارائه می‌دهد و در عین حال با طراحی زیبا و انعطاف‌پذیر خود با هر محیطی هماهنگ می‌شود. اما از میان تمامی قابلیت‌های متعدد این یخچال سه ویژگی‌ آن بیشتر از هر زمان دیگری به کار من آمد و باعث شده تا طی این مدت تجربه‌ای لذت‌بخش از کار با یخچال فریزر سامسونگ داشته باشم.

این سه ویژگی عبارتند از : SpaceMax، Twin Cooling Plus و Cool Select Zone که هر کدام یکی از چالش‌های بزرگی که با یخچال قدیمی‌ام داشتم را رفع کرده‌اند.

با استفاده از این سه فناوری، شما علاوه بر دسترسی به ظرفیت بیشتر نگهداری مواد غذایی، بی‌آنکه فضای بیشتری از خانه اشغال شود، کیفیت متفاوتی از سرمایش و تازگی را تجربه می‌کنید.

ظرفیت بیشتر با همان حجم قبلی

تلاش برای افزایش ظرفیت یخچال، بدون اینکه دستگاه بزرگ‌تر شود، یکی از مسائل مهم پیش روی سامسونگ بوده است. چالش مهم در این مسیر، برقراری تعادل بین ظرفیت و راندمان انرژی است. شما نمی توانید فقط برای افزایش ظرفیت، دیوار را نازک‌تر کنید و به طور مشابه، برای دستیابی به بهره‌وری انرژی بهتر، نمی‌توانید دیوارها را ضخیم‌تر کنید. فناوری منحصربه‌فرد SpaceMax سامسونگ پاسخی برای حل این مشکل است. این ویژگی، از عایق‌بندی ویژه‌ای استفاده می‌کند که بدون لطمه زدن به بهره‌وری انرژی، دیوارها را بسیار نازک‌تر می‌کند.

بر مبنای این فناوری، ضخامت دیوار فریزر و یخچال می‌تواند تا حدود 15 و درهای آن‌ها تا 25 میلیمتر کمتر شود. قاعده سرانگشتی معمول سیستم‌های سرمایش بیانگر افزایش 10 لیتری ظرفیت سیستم‌های سرمایش به ازای هر یک میلی‌متر کاهش ضخامت عایق است. اگر این اصل کلی را لحاظ کنیم، می‌بینیم که با فناوری SpaceMax ظرفیت یخچال‌فریزر می‌تواند تا نزدیک به 100 لیتر افزایش ‌یابد بدون آنکه حجم بیشتری اشغال کند و کاهشی در راندمان آن به وجود آید.

سرمایش مجزا و باکیفیت‌تر

تجربه اختلاط بوهای مختلف غذاها در یخچال و عمر کم نگهداری آن‌ها، یکی از احساسات ناخوشایند کار با یخچال فریزر است. وجود تبخیرکننده‌های مجزا برای یخچال و فریزر می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت سرمایش، ضمن جلوگیری از ترکیب‌شدن بوها، مدت زمان نگهداری مواد غذایی را دوبرابر طولانی‌تر کند. فناوری Twin Cooling Plus سامسونگ با تعبیه دو تبخیرکننده (اواپراتور) و دو فن متفاوت برای بخش‌های فریزر و یخچال، کمک می‌کند هوای سرد یخچال به فریزر منتقل نشود. علاوه بر این، وجود این فناوری باعث می‌شود 70 درصد رطوبت مواد غذایی درون یخچال حفظ شود در حالی که این میزان در مدل‌های پیشین یخچال، نزدیک به 30 درصد بوده است.

سرما به میزان لازم

شما به وسیله فناوری Cool Select Zone که یکی از امکانات خلاقانه و پرکاربرد سامسونگ برای یخچال‌های پیشرفته‌‌تر است، می‌توانید میزان سرمایش را بسته به انتخاب خود تغییر دهید. به کمک این قابلیت می‌توانید محفظه‌ی Fresh Zone دستگاه را در سه حالت سرمایشی متفاوت تنظیم کنید. سه حالت انتخابی شامل Quick Cool، Thaw و Cool هستند. وضعیت Quick  Cool یا سرمایش سریع، یک انتخاب مناسب برای خنک‌سازی سریع مواد غذایی تازه خریداری شده است. این قابلیت از خراب‌شدن گوشت، مرغ یا ماهی تازه جلوگیری کرده و در مدتی کوتاه آن را با دمای داخل دستگاه تطبیق می‌دهد. از حالت Thaw می‌توان برای یخ‌زدایی مواد منجمد استفاده کرد تا با وجود بازشدن یخ مواد غذایی، سرمای لازم برای خراب‌نشدن آن‌ها حفظ شود. حالت Cool همان کارکرد معمول یخچال است و در واقع با قراردادن حالت خنک‌سازی در این وضعیت، محفظه‌ی Fresh Zone را به یک یخچال معمولی تبدیل می‌کنید که می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

سامسونگ در توسعه یخچال‌ فریزرهای خود علاوه بر تلاش برای ایجاد ارتباط با دیگر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه، می‌کوشد که ضمن حفظ ابعاد دستگاه، عناصر مهم در کیفیت سرمایش را بهبود ببخشد. به کمک امکانات متنوع یخچال‌ فریزرهای سامسونگ، با خیال راحت‌تری می‌توانید حجم بیشتری از مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تر نگه‌داری کنید. حالا سرما هم دلنشین‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما چیست؟