نحوه پخت لازانیا در ماکروفر
خانم ها بخوانند!

نحوه پخت لازانیا در ماکروفر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لازانیا یکی از غذا های محبوب و خوشمزه است اما برخی فکر می کنند که این غذا ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لازانیا یکی از غذا های محبوب و خوشمزه است اما برخی فکر می کنند که این غذا فقط در فر آماده می شود و نمی توان آن را در مایکروویو یا روی گاز درست کرد، این تفکر اشتباه است زیرا در این مطلب قصد داریم تا نحوه پخت لازانیا در ماکروفر را به شما آموزش دهیم.

همچنین در این مقاله می خوانید:

  • طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی
  • درجه پخت لازانیا در مایکروفر ال جی
  • پخت لازانیا در مایکروفر سامسونگ
  • علت خشک شدن لازانیا در ماکروویو
  • طرز تهیه لازانیا در مایکروفر پاناسونیک
بیشتر بخوانید:

روش خشک کردن میوه در مایکروفر

 

آموزش پخت لازانیا در ماکروفرنحوه پخت لازانیا در ماکروفر

 

لازانیا با ماکروفر یکی از روش های پخت آن است که بسیار ساده و سریع است پس اگر فر ندارید و قصد درست کردن یک لازانیا خوش طعم را دارید با ما همراه باشید تا نحوه پخت لازانیا در ماکروفر را یاد بگیرید. مواد داخلی لازانیا با توجه به ضائقه خودتان می تواند کم و زیاد شود اما در این مطلب با روش اصلی و اصولی آن را خواهیم گفت.

مواد لازم  برای پخت لازانیا

How to cook lasagna in the microwave

لازانیا ۱ بسته

پیاز متوسط ۱ عدد

پنیر پیتزا به میزان دلخواه

آرد ۳ قاشق غذا خوری

کره ۱۰۰ گرم

نمک،فلفل،زرد چوبه، آویشن به میزان لازم

گوشت چرخکرده

شیر ۳۰۰ گرم

رب گوجه به میزان لازم

روغن

  • ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی خرد کنید.
  • پیاز را در کمی روغن چند دقیقه تفت دهید تا سبک شود.
  • گوشت را اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی سرخ شود.
  • سپس رب گوجه را اضافه و دوباره هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.
  • ادویه ها را اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید و بعد مواد گوشتی را از حرارت بردارید.

برای آماده سازی سس بشامل:

نحوه پخت لازانیا در ماکروفر

  • آرد را در تابه بریزید و چند دقیقه تفت دهید.
  • سپس کره را به همراه شیر اضافه کنید و هم بزنید.
  • آویشن، نمک، فلفل را اضافه کنید.
  • زمانی که سس غلیظ شد آماده است.

مرحله پخت لازانیا:

لازانیا را در آب ولرم بگذارید و دیس پیرکس مورد نظرتان را چرب کنید سپس لازانیا را کف آن بچینید و مقداری از سس بشامل را به آن بزنید و مواد گوشتی را روی آن ریخته و یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید و دوباره لازانیا بچینید و سایر مراحل را تکرار کنید.

حال ماکروفر را بر روی حرارت متوسط گذاشته و لازانیا را در آن قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا بپزد و در نهایت روی آن را با کمی جعفری خرد شده تزئین و سرو کنید.

☆ نکات مهم هنگام پخت لازانیا در ماکروفر

علت خشک شدن لازانیا در ماکروویو چیست؟

  • می توانید به جای ماکروفر، روی اجاق گاز آن را آماده کنید.
  • به جای مواد میانی با گوشت، از مرغ هم می توانید استفاده کنید.
  • اضافه کردن قارچ و فلفل دلمه ای هم می تواند لازانیا را خوشمزه کند.
  • میتوانید از پنیر بیشتری استفاده کنید تا خوشطعم‌ تر شود.

علت خشک شدن لازانیا در ماکروویو چیست؟

نحوه پخت لازانیا در ماکروفر

شاید برای شما هم پیش آمده که تمام مراحل پخت لازانیا در ماکروف  را به درستی انجام داده اید اما زمانی که آن را از ماکروفر بیرون اوردید دیدید که کاملا خشک شده و قابل خوردن نیست اما در این زمان باید چه کرد؟! علت خشک شدن لازانیا در ماکروویو چیست؟! در واقع باید بگوییم که هنگامی که مواد میانی لازانیا را میریزید بهتر است از پنیر بیشتری در لایه های میانی استا ا کنید همچنین پوشاندن روی لازانیا با ورقه های فویل می تواند در مدت کمتری پخته و دیگر لازانیا خشک نشود همچنین درجه بالا و پایین ماکروویو شما باید کم باشد و سعی کنید هنگام درست کردن مواد میانی از روغن زیادی استفاده نکنید تا در ماکروویو پس ندهد.

با رعایت این نکات دیگر لازانیا شما در ماکروویو خشک نمیشود و می توانید یک لازانیا عالی در کمترین زمان داشته باشید. به طور کلی علت خشک‌ شدن غذا در ماکروفر این است که کارکرد اصلی ماکروفر با کشیدن آب مواد داخلی اش است پس از این‌ رو اگر نتوانید برنامه و زمان و دمای متاسب را برای پخت هر غذا یا گرم‌ کردن آن انتخاب کنید ممکن است با خشک شدن هر غذایی که داخل آن قرار می دهید مواجه شوید.

طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی

پخت لازانیا در مایکروفر ال جی

به طور کلی روش پخت لازانیا یک روش یکسان است و فرقی ندارد از کدام برند برای توستر، مایکروویو و یا ماکروفر استفاده کنید اما با توجه به نوع برند خوب است با درجه و برنامه مناسب این کار را انجام دهید پس اگر از برند ال جی استفاده می کنید خوب است تا با طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی آشنا شوید. در مایکروویو ال جی به راحتی در سریع ترین زمان می توانید لازانیا داشته باشید پس طبق دستورالعمل بالا مواد میانی و چینش لازانیا را انجام دهید سپس ظرف در مایکروویو قرار داده و برای درجه پخت لازانیا در مایکروفر ال جی ۹۰۰ وات را در نظر بگیرید و به ۵ تا ۶ دقیقه صبر کنید تا یک لازانیا فوق العاده داشته باشید.

پخت لازانیا در مایکروفر سامسونگ

برای پخت لازانیا در مایکروفر سامسونگ کافی است تا سه مرحله را در پیش بگیرید ابتدا مراحل اصلی یعنی آماده کردن مواد میانی و سس بشامل و چینش آن در ظرف پیرکس مورد نظرتان سپس در مایکروفر ابتدا دکمه پیش گرمایش را فشار داده و رو ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و استارت را بزنید سپس در پخت اصلی نیز ۱۸۰ درجه را انتخاب کنید و با کلید چرخان زمان را تنظیم کنید. سپس برای تنظیم قدرت عدد ۶۰ درصد را انتخاب و استارت را بزنید و در نهایت برای طلایی شدن پنیر روی آن از ترکیب گریل و مایکروویو استفاده کنید و تا ۲ دقیقه این فرایند را انجام دهید تا لازانیا شما آماده شود البته با این روش پیتزا هم می توانید بپزید.

طرز تهیه لازانیا در مایکروفر پاناسونیک

طرز تهیه لازانیا در مایکروفر پاناسونیک

برای آشنایی با طرز تهیه لازانیا در مایکروفر پاناسونیک مانند سایر مایکروفر ها ابتدا گوشت چرخکرده، پیاز و ادویه ها را به همراه روغن تفت دهید و بعد آرد و کره و شیر را با هم مخلوط و سس بشامل اماده کنید و ظرف پیرکس را چرب کنید سپس لازانیا هایی که از قبل در آب جوش بودند را بچینید و لایه به لایه از مواد و پنیر پیتزا بزنید. برای قرار دادن آن داخل مایکروفر می توانید ابتدا یا گزینه preheat  کمی داخل دستگاه را گرم کنید و پس از آن دکمه MICRO و CONVECTION را همزمان نگه دارید.

☆ از این روش برای پخت پیتزا یا کیک هم‌می توانید استفاده کنید.

آموزش پخت لازانیا روی گاز

اگر در خانه فر یا مایکروفر و… را ندارید می توانید لازانیا را روی اجاق گاز آماده کنید پس طبق دستورالمعل همیشگی موادتان را آماده و درون ظرف مورد نظرتان بچینید سپس با توجه به اندازه ظرف تان روی آن را ورقه آلومنیوم بگذارید تا به خوبی پنیر ها آب شود نکته بعدی که باید هنگام پخت لازانیا روی گاز به آن توجه کنید این است که اگر ظرف شما بزرگ بود بهتر است طوری قرار دهید که روی ۲ شعله بماند و حرارت آن را متسط انتخاب کنید و اگر یک ظرف متوسط بود با یک شعله پخش کن روی شعله بزرگ گاز می توانید به ارامی آن را بپزید.

☆روی ورقه های فویل را با چنگال سوراخ کنید تا لازانیا آب نیفتد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟