اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت‌ برخی برندهای لوازم خانگی تخلف است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان رضوی گفت: افزایش ...

نهال وحیدی | 11 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت‌های صورت‌گرفته در برخی برندهای لوازم خانگی در سطح شهر مورد تأیید نیست و تخلف است.

لوازم خانگی‌ از جمله محصولاتی است که روز به روز با افزایش قیمت از سبد خرید مردم پر می‌کشد و سیستم‌های حمایتی نیز فقط نظاره‌گر هستند. بررسی‌های میدانی در سطح شهر نشان می‌دهد که لوازم خانگی بار دیگر در برخی برندها افزایش قیمت‌هایی داشته است و این موضوع گلایه‌های مردمی را به‌همراه دارد.

خانمی که در یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی در مشهد حضور دارد اظهار داشت: چند وقتی است برای خرید یخچال در سطح شهر جست‌وجو می‌کنم اما متأسفانه قیمت‌ها به‌سمتی رفته است که در حد توانمان نیست.

وی ادامه می‌دهد: یخچالی که قبل از عید قیمت کرده بودم تا امروز حدود 5 میلیون تومان فرق قیمت داشته است و گویا این ادامه افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

پدری که با فرزندانش در خیابان سعدی مشهد در حال خرید تلویزیون بود در گفت‌وگو با تسنیم ابراز کرد: برای خرید که مراجعه می‌کنیم فروشنده اعلام می‌کند “این قیمت این ساعت است و ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد”.

وی ادامه می‌دهد: اگر لوازمی لازم داریم باید سریعتر خرید کنیم  وگرنه از ابتدای ماه تا انتهای آن شاهد افزایش قیمت هستیم و نظارتی هم که در بازار نیست.

یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی نیز گفت: افزایش قیمت نداشته‌ایم بلکه جنس را به‌قیمت بالا به ما می‌دهند و ما نیز همان سود همیشه را اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر حمایت از تولیدکننده صورت گیرد، تولیدکننده نیز افزایش قیمت زیادی نخواهد داشت و بالتبع آن مصرف‌کننده نیز هزینه زیادی پرداخت نمی‌کند.

این فروشنده لوازم خانگی بیان کرد: افزایش قیمت‌ها برای ما نیز ضرر دارد زیرا تعداد مشتری‌ها کم می‌شود به‌صورتی که در چند ماه اخیر افت زیاد مشتری داشته‌ایم.

مواد اولیه افزایش داشته است

سید رسول ابن‌الرضا، رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد در خصوص افزایش قیمت برخی برندهای لوازم خانگی تصریح کرد: افزایش قیمت مربوط به امروز و دیروز نیست و از قبل عید شاهد افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت‌ها تأییدیه سازمان حمایت از مصرف‌کننده را ندارد و دریافت این تأییدیه زمان‌بر است ولی از سویی دولت مواد اولیه را با افزایش قیمت در اختیار تولیدکننده می‌گذارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال هزینه دستمزد افزایش یافته و این کنار افزایش هزینه مواد اولیه است که در مجموع باعث شده است تولیدکننده افزایش قیمت داشته باشد.

ابن‌الرضا بیان کرد: در برخی از فروشگاه‌ها مدل‌های جدیدی از محصولات به فروش می‌رسد که این محصولات افزایش قیمت دارد و در سامانه نیز قیمت‌های آن ثبت شده است.

وی افزود: در زمان حاضر تمامی خریداران اجناسی که خرید می‌کنند به‌قیمت جدید می‌باشد که افزایش قیمت روی آنها اعمال شده است.

افزایش قیمت‌ها غیرقانونی است

بخشعلی بیاتی، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان رضوی اعلام کرد: افزایش قیمت‌های صورت‌گرفته در برخی برندهای لوازم خانگی در سطح شهر مورد تأیید نیست و تخلف است.

وی ادامه داد: در طول هفته 3 روز بازدید مشترک با اتحادیه مربوطه داریم و در صورت مشاهده برای افراد پرونده تشکیل می‌شود و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صمت خراسان رضوی تأکید کرد: تا کنون ابلاغی برای افزایش قیمت‌ها صورت نگرفته است و تا زمانی که ابلاغ صورت نگیرد فروشگاه‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟