میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ا
اخبار لوازم خانگی

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که با خشکی گلو بینی یا پوست مواجه شده ...

نهال وحیدی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید برای بسیاری از شما پیش آمده باشد که با خشکی گلو بینی یا پوست مواجه شده باشید. همچنین این خشکی ها ممکن است در زمان مریضی و یا حساسیت های فصلی خودشان را نشان دهند و این حس را در شما به وجود بیاورند که نیاز به هوای مرطوب و تمیز دارید اما برای رفع این مشکل باید چه کرد؟! یکی از لوازم کاربردی در این اوضاع دستگاه بخور گرم‌ یا سرد است اما نکته جالبی که در این‌ مطلب می خواهیم درباره ی آن صحبت کنیم میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم است.

بیشتر بدانید:

راهنمای خرید دستگاه بخور + لیست قیمت

همچنین در اینجا می خوانید:

  • مصرف برق دستگاه بخور گرم
  • گلاب در دستگاه بخور سرد
  • بخور سرد برای چی خوبه
  • دستگاه بخور سرد چند ساعت باید روشن باشد
  • مضرات بخور سرد

آشنایی با دستگاه بخور گرم و سرد

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ا

به طور کلی دستگاه های بخور برای افزایش رطوبت محیط و کاهش خشکی هوا ساخته شده اند تا در مناطقی که آب و هوای خشکی دارند و یا در فصول سرد که رطوبت هوا کم می شود و این خشکی مشکلاتی ایجاد می کند، استفاده شوند. دستگاه بخور می تواند در هر فضای بسته ای به کاهش خشکی هوا و پاکسازی آلودگی ها کمک کند همچنین خرید دستگاه بخور می تواند حرکتی مفید برای داشتن فضایی با هوای تمیز و بدون آلودگی باشد به خصوص در خانه یا محل کارتان می توانید از این دستگاه استفاده کنید اما همانطور که در اول مطلب اشاره کردیم قصد داریم تا درباره میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم بیشتر صحبت کنیم.

مقایسه میزان مصرف بخور سرد یا گرم

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم به نوع دستگاه و توان آن بستگی دارد معمولا دستگاه های بخور سرد دارای توان پایینی هستند و به طور کلی بین ۳۰ تا ۵۰ وات برق مصرف می کنند که میزان بسیار پایینی برای مصرف برق محسوب می شود. در دستگاه های بخور گرم به علت وجود یک المان گرمایی برای تولید بخار و گرما به طور طبیعی مصرف برق بیشتر از بخور سرد است. معمولا دستگاه های بخور گرم توان مصرفی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را دارند که با توجه به مدت زمان استفاده می تواند این میزان تغییر کند و مصرف برق بالاتری داشته باشد. اما بهتر است برای کاهش مصرف برق دستگاه بخور مدت زمان کوتاهی روشن و در پایان استفاده، آن را خاموش کنید.

روش های کاهش میزان مصرف برق 

حال که به خوبی با مصرف برق دستگاه بخور آشنا شدید در این قسمت می خواهیم چند روش برای مصرف برق دستگاه بخور گرم و سرد به شما بگوییم:

  • استفاده از دستگاه هایی با توان کمتر

هنگامی که قصد خرید دستگاه بخور را دارید به توان مصرفی آن توجه کنید و آن دستگاهی که توان کمتری مصرف می کند را انتخاب کنید.

  • استفاده در مدت کوتاه

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ا

بهتر است از دستگاه بخور در مدت زمانی کمتر استفاده کنید و پس از استفاده، دستگاه را خاموش کنید.

  • استفاده از آب سرد

اگر دستگاه شما قابلیت بخور سرد را دارد از آن استفاده کنید زیرا در غیر این صورت دستگاه برای تولید بخار کوچکی از آب استفاده کرده و مصرف برق کمتری خواهد داشت.

  • شستشوی منظم و دقیق

با شستشوی دقیق و منظم دستگاه سبب افزایش طول عمر آن و همچنین مصرف برق کمتر دستگاه بخور خواهید شد زیرا تجمع کلسیم و انواع رسوبات می تواند سبب افزایش برق دستگاه شما شود و از کارایی آن بکاهد.

☆ استفاده از دستگاه بخور می تواند سبب افزایش سلامت تنفسی، تنفس بهتر، کاهش علائم برخی بیماری ها مانند آسم، سرما خوردگی و یا خشکی چشم و گلو و بینی شود.

همانطور که می دانید امروزه به دلیل افزایش مشکلات زیستی و آلودگی هوا داشتن یک دستگاه بخور سرد یا گرم می تواند به سلامت شما و افراد خانه یا حتی محل کارتان کمک کند زیرا وجود این دستگاه ها سبب داشتن مخیطی بدون آلودگی و خشکی هوا می شود که یکی از اصلی ترین عوامل برخی بیماری های عفونی و تنفسی مرتبط با این دو مورد است‌ اما خوب است بدانید که کلا ۲ مدل دستگاه بخور وجود دارد:

دستگاه بخور سرد و گرم

کارایی این دو بخور در فصول گرم و سرد متفاوت است در واقع از دستگاه بخور سرد برای تولید رطوبت در فصول گرم و از دستگاه بخور گرم برای فصدل سرد سال استفاده می شو.د همچنین برخی از این مدل دستگاه ها دارای هر دو نوع بخور هستند و بعضی مدل های این وسیله دارای سیستم تصفیه هوا نیز می باشند.

مزایای بخور سرد ( بخور سرد برای چی خوبه!)

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ا

اگر بخواهید بیشتر بدانید که کلا بخور سرد برای چی خوبه! باید بگوییم که با توجه به فرایند کار این دستگاه که قطرات آب را به ذرات ریز تبدیل می کند و به صورت بخار در هوا پخش کرده و سبب ایجاد رطوبت در محیط می شود و با چسبیدن به ذرات ریز و سمی و آلودگی ها که در هوا معلق هستند موجب پاکسازی هوا می شود. همچنین بخور سرد با ایجاد رطوبت مورد نیاز برای بدن به بهبود سرما خوردگی و همچنین نرم شدن سینه و مجاری تنفسی کمک می کند و باعث شادابی برای پوست و مو نیز می شود.

 

☆ طبق تحقیقات انجام شده وجود بخور سرد هنگام خواب به افزایش سلامتی و آرامش کمک می کند.

با توجه به توضیحات داده شده به طور کلی با دستگاه های بخور آشنا شدید اما ممکن است این سوال در ذهن خواننده ایجاد شود که اگر قصد استفاده از این دستگاه را داریم، دستگاه بخور سرد چند ساعت باید روشن باشد؟! در واقع در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این دستگاه در طول شبانه روز تا ۸ ساعت می تواند روشن باشد البته اگر قابلیت استفاده ۲۴ ساعته را داشته باشد. اما خوب است هر چند ساعت یک بار رطوبت خانه را با فشار سنج بررسی کنید تا بدانید چقدر نیاز است از دستگاه استفاده کنید اما به طور کلی میزان رطوبت در خانه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است‌.

مضرات بخور سرد و گرم

همانطور که هر وسیله ای دارای فواید و مزایایی است از سوی دیگر اگر به درستی از آن استفاده نشود می تواند معایبی نیز داشته باشد از این رو در این قسمت به بررسی مضرات بخور سرد و گرم و همچنین فواید آن ها خواهیم پرداخت:

معایب بخور سرد

آب سرد می تواند محل مناسبی برای تکثیر انواع قارچ و باکتری ها باشد و اگر این مواد مضر در خانه شما موجود باشد ممکن است با بخور سرد موجب تکثیر آن ها شوید.

فواید بخور سرد

سلامت تنفس، رفع مشکلات تنفسی، نرم شدن سیته و مجاری تنفسی، عدم خشکی گلو، بینی و چشم، موجب شادابی و سلامت پوست و مو، پاکسازی هوای آلوده اتاق، سلامت بیشتر گیاهان خانگی، درمان سریع سرما خوردگی و….

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ا

معایب بخور گرم

مصرف انرژی برق بالا، امکان سوختگی توسط آب داخل دستگاه

فواید بخور گرم

مناسب برای فصول سرد، ایجاد رطوبت کافی در منزل، جلوگیری از مشکلات تنفسی و سرفه، مناسب برای خواب کودکان، مناسب برای بیماران مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی.

کاربرد گلاب در دستگاه بخور سرد چیست؟

گلاب یکی از محبوب ترین عرقیجات موجود از گذشته تا به امروز است. این عرق حاصل قطرات گل رز بوده و خواص دارویی زیادی دارد. همچنین شما می توانید از گلاب در دستگاه بخور سرد استفاده کنید تا هم فضا مطبوع شود و هم از خواص موجود در گلاب برای پوستتان بهره ببرید زیرا استفاده از گلاب برای پوست صورت سبب روشن شدن پوست، رفع گودی د سیاهی زیر چشم، سفت و جوان سازی پوست، جلوگیری و رفع چین و چروک، تامین ویتامین سی پوست و هزاران فواید دیگر خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب درباره ی انواع دستگاه بخور صحبت کردیم و گفتیم که به طور کلی ۲ مدل دستگاه بخور یعنی ( سرد و گرم) وجود دارد که البته در برخی مدل ها ترکیب هر دو موجود است یعنی هم دستگاه قابلیت تولید بخور سرد و هم گرم را دارد. اما نکته ی دیگر درباره این دستگاه ها میزان مصرف برق آن ها بود و متوجه ی این مسئله شدیم که مصرف برق بخور گرم نسبت به دستگاه بخور سرد بیشتر بوده اما گفتیم برای کاهش میزان مصرف برق دستگاه می توانید هنگام خرید کمترین توان را انتخاب کنید. از فواید بی حد و اندازه این دستگاه در فصول گرم و سرد صحبت کردیم و گفتیم که خوب است تا در محیط های بسته مانند خانه، اتاق کار، محل کار و… از آن استفاده کنید. مخصوصا در شهر های بزرگ و گرم و خشک که آلودگی هوا بیشتر از سایر مناطق است زیرا این دستگاه کمک شایانی به انواع بیماری های تنفسی و رفع آن ها می کند. در واقع وجود یک دستگاه بخور در هر خانه ای واجب است تا بتواند به تنظیم رطوبت هوای داخل اتاق یا هر جای دیگری کمک کند‌ البته بهتر است اگر از این دستگاه استفاده می کنید هر چند وقت یکبار میزان رطوبت محیطتان را با فشار سنح اندازه گیری کنید تا در صورت نیاز دوباره دستگاه را روشن یا خاموش کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟