اخبار لوازم خانگی

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی لوازم خانگی در اینستاگرام

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه ...

یاسمن داودیان | 10 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون فرهنگی و اجتماعی استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که در صفحه اینستاگرامی در قالب لوازم خانگی، ۵۰ میلیارد از شهروند گلوگایی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید جعفر ساداتی” در تشریح این خبر اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا شهرستان گلوگاه مراجعه و مدعی شد از طریق یک صفحه اینستاگرامی در پوشش فروش لوازم خانگی با عنوان کسب و کار مجازی با ترفند پرداخت بیعانه از وی کلاهبرداری شد.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در فضای مجازی به دنبال خرید لوازم خانگی برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی با یک پیج کاری مشاهده و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه، شماره ام را بلاک کرده و دیگر پاسخی دریافت نکردم وکالایی ارسال نشد.

سرهنگ ساداتی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی عامل اصلی این صفحه اینستاگرامی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: با بررسی پرونده و در جریان گذاشتن تشریفات قضائی ناشی از ارتکاب جرم سایبری؛ متهم مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حساب شاکی پرونده منتقل کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم از کلاهبرداران صفحه اینستاگرامی بوده که با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید.

۱۵ میلیارد اموال مسروقه در مخفیگاه سارق

جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان ساری خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارق کشف شد.

سرهنگ “سید موسی حسینی” نیز با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۳ ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی شبانه روزی، یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی، اظهار کرد: ماموران از مخفیگاه متهم، اموال مسروقه از قبیل  ۹ موتور و پنل کولر اسپلیت، کولر پنجره، چای ساز، سمارو، کابل برق۵۰۰ متر، ۲۰۰متر لوله اسپلیت، ۲ عدد کپسول اکسیژن، ۲ عدد منبع اگزوز خودرو بنز سواری، تعداد ۱۰۰ جفت کفش خارجی زنانه و مردانه، یک جفت بلندگو مدرسه و پمپ آب ساختمان های نیمه کاره را کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. اظهار کرد: برابر اعلام نظر کارشناسی ارزش ریالی اقلام سرقتی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ حسینی ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی و همچنین ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟