معنی rinse در ماشین لباسشویی
آموزش

معنی rinse در ماشین لباسشویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ماشین لباسشویی یکی از پر کاربرد ترین لوازم منزل شناخته می شود که استفاده ...

یاسمن داودیان | 11 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ماشین لباسشویی یکی از پر کاربرد ترین لوازم منزل شناخته می شود که استفاده از آن نیازمند دانستن اطلاعاتی در خصوص کلمات انگلیسی درج شده بر روی آن است. در ادامه به توضیح معنی rinse در ماشین لباسشویی و دیگر لغات آن می پردازیم تا سهولت استفاده از دستگاه برای شما میسر شود.

بیشتر بدانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو
  1. معنی spin در ماشین لباسشویی
  2. معنی rinse spin در لباسشویی
  3. معنی pre wash در لباسشویی
  4. معنی hand wash در لباسشویی
  5. معنی delicate در لباسشویی
  6. معنی baby care در ماشین لباسشویی
  7. معنی wool در لباسشویی
  8. معنی synthetic در لباسشویی
  9. معنی eco در لباسشویی
  10. معنی quick در لباسشویی
  11. معنی cotton در لباسشویی
  12. معنی mix در لباسشویی
  13. معنی intensive در لباسشویی
  14. معنی bulky در لباسشویی
  15. معنی temp در لباسشویی
  16. معنی duvet در لباسشویی

معنی rinse در ماشین لباسشویی

پیش از اینکه به معنی rinse در ماشین لباسشویی و سایر لغات ها یپردازیم؛ در جدول زیر به صورت خلاصه با معنی و کاربرد انواع کلمه ها بر روی دستگاه آشنا می شوید.

کلمات روی ماشین لباسشوییمعنی و کاربرد آن
rinseآبکشی
Rinse + Spineتخلیه آب
No spineبدون خشک کن
Cottonشستشو لباس های کتان و نخی
Woolشستشو لباس های پشمی و بافتنی
Delicateشسشتو لباس های حریر و ظریف
Syntheticeشسشتو لباس هایی با الیاف مصنوعی
Mixشسشتو لباس در رنگ های مختلف
Hand Washشستشو لباس های حساس
Alergy Careشسشتو ضد آلرژِی
Silent Washشستشو بدون صدا
Stream Wearشستشو با بخار
Drainفقط تخلیه
Pre washشستشوی اولیه برای خیس کردن لباس ها
Wash+ Dryشستشو به همراه خشک کردن
Dry Onlyفقط خشک کردن
Iron Dryپارچه آماده اتو کشی
Low Temptدکمه ضد چروک ماشین لباسشویی
Ecoشستشوی اقتصادی و بهینه در مصرف انرژی

 

در خصوص معنی rinse در ماشین لباسشویی لازم است بگوییم که rinse  به معنای آبکشی است و به کار بردن این دکمه فرایند آبکشی را به درستی انجام می دهد و در صورت استفاده نابجا از آن مشکلاتی را مانند آبریزی به وجود می آورد.

معنی rinse در ماشین لباسشویی

در برخی از ماشین لباسشویی ها از برندهای مختلف دیده می شود که در کنار این کلمه عددی بالای آن نوشته شده است که نشان دهنده تعداد آبکشی پیش فرض برای یک برنامه شستشو است که امکان تغییر آن هم وجود دارد.

علاوه بر آن دکمه ها ی Rinse + Spine و +Rinse و ++Rinse هم وجود دارد. معنی rinse spin در لباسشویی یعنی این که آبکشی و خشک کن همزمان باهم انجام می شود.

با فعال کردن دکمه +Rinse آبکشی با دور اضافه انجام می شود و علامت ++Rinse آبکشی با دو دور صورت می گیرد.

معنی spin در ماشین لباسشویی

معنی rinse در ماشین لباسشویی

تا اینجا مطلب با معنی rinse در ماشین لباسشویی آشنا شدید، بنابراین به توضیح معنی spin  در ماشین لباسشویی می پردازیم.

کلمه spin به معنای خشک کردن است و کاربرد آن در تمامی برندهای ماشین لباسشویی یکسان می باشد. لازم به ذکر است که این کلمه به شکل های دیگری هم بر روی دستگاه دیده می شود که کاربرد های مختلفی را به وجود می آورد.

  • No spin: معنی این کلمه به صورت لغوی به معنای عدم چرخش است. به کار بردن این برنامه ماشین لباسشویی را وارد فاز خشک کن نمی کند و تنها به شستشو کفایت می کند.
  • Spin speed: این کلمه به معنای تنظیم سرعت چرخش خشک کن است و با استفاده از آن می توان دور موتور و سرعت چرخش ماشین لباسشویی را تنظیم کرد. تنظیم دور موتور با توجه به میزان کثیفی لباس های مختلف متفاوت است و با فشردن این دکمه می توان سرعت های 400، 600، 800، 900 و 1200 را انتخاب کرد. توجه داشته باشید که هر چه سرعت چرخش خشک کن بالاتر باشد لباس ها زودتر خشک می شوند.
  • Spin only: این کلمه نشان دهنده سرعت چرخش است و با فعال کردن آن می توانید میزان سرعت چرخش ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. با نگه داشتن این دکمه سرعت چرخش دستگاه بر روی یک عدد مورد نظر ثابت می ماند. لازم به ذکر است که هر چه سرعت چرخش بالاتر باشد مصرف انرژی آن نیز افزایش می یابد.
  • Spin drain: مشاهده این عبارت به این معناست که لباسشویی پس از اتمام کار وارد مرحله خشک کن شده و پس از آن وارد مرحله تخلیه آب می شود.

معنی pre wash در لباسشویی

علاوه بر معنی rinse در ماشین لباسشویی به معنی pre wash در لباسشویی هم می پردازیم. این دکمه مخصوص لباس های بسیار کثیف است. پیش از شستشو لباس های بسیار کثیف اجرای این برنامه شستشویی خوب و عالی به ارمغان می آورد.

معنی hand wash در لباسشویی

همان طور که از نامش مشخص است، معنی hand wash در لباسشویی به معنای شستشوی دستی است و برای لباس های ظریف و حساس که امکان آسیب دیدگی آن ها در برابر شستشو وجود دارد به کار می رود.

معنی delicate در لباسشویی

با فعال کردن دکمه delicate در لباسشویی می توانید لباس های ظریف و حساس و پارچه لباس های گران قیمت را با خیال راحت شستشو داده و از آسیب ندیدن آن مطمئن شوید. بنابراین به صورت کلی معنی delicate در لباسشویی به معنی شستشوی لباس های ظریف در دستگاه است.

معنی baby care در ماشین لباسشویی

 

معنی baby care در ماشین لباسشویی به معنی شستشوی لباس های کودکان است و بر مراقبت لباس بچه تاکید می کند. با وجود این برنامه خیالتان بابت شستشوی لباس های کودکان راحت می شود.

معنی wool در لباسشویی

معنی wool در لباسشویی به شستشوی لباس های پشمی اشاره دارد و با وجود این برنامه لباس هایی از این جنس کمتر آسیب می بینند. به این نکته توجه کنید که پس از خیس شدن لباس های پشمی حجم آن افزایش می یابد بنابراین حجم کمتری از آن را در دستگاه قرار دهید.

معنی synthetic در لباسشویی

معنی synthetic در لباسشویی به معنای شستشوی لباس هایی با الیاف مصنوعی است. هنگام شستشوی لباس هایی از این قبیل از برنامه synthetic استفاده کنید.

معنی eco در لباسشویی

با فعال کردن دکمه eco در مصرف آب و برق صرفه جویی شده و شستشویی اقتصادی صورت می گیرد.

معنی quick در لباسشویی

استفاده از این دکمه در روزمرگی بسیار کاربرد دارد. با فعال کردن این دکمه می توان لباس های روزمره که در محل کار و یا مکان های دیگر می پوشیم را شستشو دهیم. توجه داشته باشید که استفاده از آن برای لباس های خیلی کثیف تاثیری ندارد.

معنی cotton در لباسشویی

معنی cotton در لباسشویی به معنای شستشوی لباس هایی از جنس کتان است. لباس های کتان را در ماشین لباسشویی قرار داده و از شوینده و نرم کننده مناسب هم استفاده کنید.

معنی mix در لباسشویی

تفکیک لباس ها از نظر رنگ در شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی اهمیت دارد اما استفاده از برنامه mix برای شستشوی لباس های مخلوط است.

معنی intensive در لباسشویی

Intensive یکی از برنامه های شستشو است که برای از بین بردن لکه های بسیار سخت از روی لباس به کار برده می شود و مدت زمان شستشو با این برنامه افزایش می یابد بنابراین معنی intensive در لباسشویی یعنی از بین بردن لکه های سخت.

معنی bulky در لباسشویی

 

معنی bulky در لباسشویی یعنی فقط تکه های بزرگ شسته شود. برنامه ای بسیار کاربردی جهت شستشوی پالتو، کاپشن، ملحفه، پتو و … البته جهت شستشوی پتو دکمه ای به اسم blanket وجود دارد که می توان از آن بهره برد.

معنی temp  در لباسشویی

دکمه temp در تعیین دمای آب ماشین لباسشویی کاربرد دارد. توجه داشته باشید که برای لباس های حساس باید از دمای پایین استفاده کرد زیرا دمای بالا موجب آسیب دیدن لباس می شود. بنابراین معنی temp در لباسشویی به معنای تنظیم دمای شستشو است.

معنی duvet در لباسشویی

معنی Duvet در لباسشویی به معنی شستشو پتو در دستگاه می باشد. هنگام شستن پتو در ماشین لباسشویی، به دلیل ضخامت بیشتر آبکشی بیشتری صورت می گیرد و به زمان شستشو و آب بیشتری هم نیاز دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب علاوه بر معنی rinse در ماشین لباسشویی معانی کلمه های دیگر را بررسی کردیم تا با نحوه استفاده از تمامی آن ها را به طور کامل آشنا شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟