آموزش

راهنمای خرید کنسول بازی/ایکس باکس یا پلی استیشن؟

شاید خریدن یک کنسول بازی دشوار باشد زیرا باید بدانیم که چه نوع کنسولی بخریم، در این مقاله سعی داریم شما را برای خرید یک کنسول بازی راهنمایی کنیم.

امیر علی وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  خرید کنسول بازی می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد و اگر نمی دانید چه کنسولی برای بازی انتخاب کنید؟ ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را برای خرید بهترین کنسول بازی راهنمایی کرده و  پیشنهاداتی ارائه دهیم.

مقایسه انواع کنسول بازی سونی و مایکروسافت

راهنمای خرید کنسول بازی/ایکس باکس یا پلی استیشن؟

ایکس باکس توسط مایکروسافت ساخته شده و پلی استیشن ساخت شرکت سونی است، این دو دستگاه محبوب ترین کنسول های بازی در بازار ایران هستند.
بهترین ویژگی پلی استیشن، کنترلر DualShock است که دارای میله های آنالوگ و بازخورد لرزشی است.

ایکس باکس 360 یکی از اولین کنسول های بازی بود که به کاربران اجازه داد تا گیم پلی خود را به صورت آنلاین از طریق سرویس هایی مانند Twitch و Ustream پخش کنند.

ترجیح بین دو پلتفرم بازی ممکن است صرفاً با توجه به نوع بازی هایی که دوست دارید تعیین شود. به طور کلی اگر بازی‌های اکشن و پرانرژی را ترجیح می‌دهید، ایکس‌باکس بهتر است، پلی‌استیشن هم برای بازی‌های ماجراجویی و پازل انتخاب می‌شود.

جالب است بدانید که پلی استیشن قدیمی تر از ایکس باکس است. سونی پلی استیشن را در سال 1994 معرفی کرد که طی دو دهه گذشته موفقیت های چشمگیری کسب کرده و ایکس باکس توسط مایکروسافت در سال 2000 تولید و عرضه شد.در طول این مدت طولانی، صدها میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شد. با این حال، برخی از نظرات ادعا می کنند که Xbox با عرضه Xbox 360 تاریخ ساز و معروف شده است. درصورتی که پلی استیشن قدیمی‌تر است. برای یک مدت طولانی، رقابت بین این دو شرکت شدیدا زیاد بود، در حالی که هر دو سهم برابری در بازار بازی دارند، نمی توان انکار کرد که یکی بر دیگری برتری دارد و هردو ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

چه کسی رقابت را دوست ندارد؟ جنگ‌های کنسول‌ها صنعت بازی را تحت تأثیر قرار داده است و به نظر نمی‌رسد به این زودی متوقف شود. اگر به دنبال شروع کار در دنیای بازی های کنسولی هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ایکس باکس را انتخاب کنیم یا پلی استیشن؟ هر دو کنسول عالی هستند و هر دو بازی های زیادی دارند که می توانید از آنها لذت ببرید. حال، راه و چاره چیست؟ کدام یک را باید انتخاب کنید؟ اجازه دهید آن را برای شما شرح دهیم در اینجا خلاصه ای از همه چیزهایی که باید در مورد بحث پلی استیشن و ایکس باکس بدانید آمده است.

 

بیشتر بدانید:
بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2023

 

چرا ایکس باکس بخریم؟

هر دو سری S و X مزایای خاص خود را دارند، اما اصلی ترین دلیل خرید ایکس باکس وجود Xbox Game Pass است. با داشتن اشتراک گیم پس دیگر نیاز نیست برای خرید هر بازی مبلغ اضافه و زیادی پول دهید. در این اشتراک تعداد مشخصی بازی وجود دارد البته تمام ماجرا به همان تعداد مشخص تموم نمی‌شود بلکه هر ماه بازی‌های جدید به این سیستم اشتراکی گیم پس اضافه می‌شود البته باید توجه داشته باشید که گیم پس یک چیز دائمی نیست و اگر اشتراک گیم پس شما به اتمام رسید باید اشتراک خود را تمدید کنید تا دوباره بتوانید به بازی‌های آن دسترسی داشته باشید.

چرا پلی استیشن بخریم؟

دلیل اصلی خرید این کنسول، بازی‌های آن است. بسیاری از بازی‌های انحصاری خوب و معروف در پلی استیشن وجود دارد البته به این نکته هم باید توجه کرد بازی‌های انحصاری خوبی نیز در ایکس باکس وجود دارند. قرار است که در کنسول PS5 تا اتمام سال 2023 بازی‌هایی چون Marvel’s Spider-Man 2 و Stellar Blade به این کنسول بیایند البته این بازی‌ها تنها بخش کوچکی از ماجراجویی‌های شگفت‌انگیزی هستند که در آینده به این سیستم می‌آیند.

مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن

ایکس باکس در مقابل پلی استیشن: مقایسه کنار هم

 مشخصات

 ایکس باکس

 پلی استیشن

چه چیزی هست؟

 یک کنسول بازی ویدیویی که توسط مایکروسافت ساخته شده و متعلق به آن   است

 یک کنسول بازی ویدیویی که توسط سونی ساخته شده و متعلق به آن است
سازنده:  Microsoft Corporation  Sony Computer Entertainment
انتشار اولیه:  2001  1994
توسعه دهندگان:  Microsoft  Sony
قابل اطمینان:  دارای تأخیر کمتری است که آن را پایدارتر و قابل اطمینان تر می کند  به اندازه ایکس باکس قابل اعتماد نیست
سرعت:  سریعتر کار می کند که استفاده از آن را راحت‌تر می‌شود  به اندازه ایکس‌باکس سریع نیست
قیمت:  ارزان‌تر  هزینه بر (گران‌تر)
کیفیت کلی:

 

 کیفیت کلی آن بهتر از پلی استیشن است  کیفیت خوبی دارد اما به خوبی Xbox نیست

ایکس باکس در مقابل پلی استیشن: پنج چیزی که باید بدانید

  • ایکس باکس و پلی استیشن دو تا از محبوب ترین کنسول های موجود در بازار هستند. آنها توسط دو شرکت مختلف سونی و مایکروسافت ساخته شده اند. اولین پلی استیشن در سال 1994 عرضه شد. پلی استیشن از زمان ایجاد خود بیش از 102 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است! این مقدار، کمی بیشتر از Xbox است که از سال 2001 حدود 84 میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است.
  • پلی استیشن از هر کنسول دیگری در تاریخ فروش بیشتری داشته است، بنابراین می توان گفت که یکی از بهترین کنسول های بازی نیز به حساب می آید. با این حال، ایکس باکس مایکروسافت توانست فروش پلی استیشن را در سال های اولیه خود کاهش دهد. بین سال های 2000 تا 2004، سونی بیش از 100 میلیون پلی استیشن در سراسر جهان فروخت. پس از مدت کوتاهی در سال 2001، GameCube از نینتندو با 21 میلیون کنسول در سراسر جهان بین سال‌های 2002 تا 2006 فروخته شد.
  • ایکس باکس 360 یکی از اولین کنسول های بازی بود که به کاربران اجازه داد تا گیم پلی خود را به صورت آنلاین از طریق سرویس هایی مانند Twitch و Ustream پخش کنند. در 9 ژوئن 2007، مایکروسافت، ایکس باکس 360 را به عنوان جانشین کنسول اصلی ایکس باکس خود منتشر کرد که با پلی استیشن 3 (PS3) سونی و Wii نینتندو رقابت می کرد.
  • بهترین ویژگی پلی استیشن کنترلر DualShock آن است که دارای میله های آنالوگ و بازخورد لرزشی است. پلی استیشن همچنین دارای یک کتابخانه بزرگ از بازی ها است که می توان به صورت آنلاین از طریق شبکه پلی استیشن (PSN) بازی کرد. بهترین ویژگی ایکس باکس ترکیب دوربین/کنترل (Kinect) آن است که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌ها را با حرکت در اطراف یا صحبت کردن با دستورات کنترل کنند.
  • ایکس باکس کنسول دستی‌ مانند نینتندو ندارد، اما مایکروسافت دستگاه های ویندوز را تولید می کند. همه اینها تبلت هایی با صفحه نمایش لمسی هستند که هم بر روی پردازنده اینتل و هم پردازنده مبتنی بر ARM اجرا می شوند تا تجربه بازی روانی را ارائه دهند.

تاریخچه کامل ایکس باکس

ایکس باکس برند تجاری کنسول های بازی ویدیویی، خانگی و دستی و دیگر وسایل سرگرمی است که توسط مایکروسافت طراحی و به بازار عرضه شده است. تا ژانویه 2014، 84 میلیون کنسول ایکس باکس از زمان عرضه اولیه آنها یعنی در نوامبر 2001 در سراسر جهان فروخته شده است. ایکس‌باکس در 15 نوامبر 2001 در آمریکای شمالی، 22 فوریه 2002 در ژاپن و 14 مارس 2002، در اروپا و استرالیا منتشر شد. مایکروسافت تا سال 2005 کنسول دیگری ارائه نکرد.

ایکس باکس در ابتدا با نام DirectX Box در 12 می 2000 معرفی شد. ایده اصلی پشت کنسول بازی ویدیویی نسل بعدی مایکروسافت این بود که گرافیک و صدای پیشرفته‌تری نسبت به سایر سیستم‌های بازی ویدیویی موجود ارائه دهد. خیلی زود، مایکروسافت یک نمونه اولیه ساخت و آماده برای نمایش E3 لس آنجلس کرد. اما سال 2002 بود که مایکروسافت اولین کنسول بازی خود را عرضه کرد یعنی Xbox.

Xbox در 15 نوامبر 2001 در آمریکای شمالی با 300 دلار عرضه شد (این قیمت بعداً به 200 دلار کاهش یافت). فروش اولیه کند بود، اما به لطف Halo: Combat Evolved که در کنار کنسول عرضه شد، به سرعت افزایش یافت. کنسول 128 بیتی نسل ششم اولین کنسولی بود که دارای هارد دیسک داخلی بود. این پردازنده از یک پردازنده Intel Pentium III با فرکانس 733 مگاهرتز پشتیبانی می کرد و دارای 64 مگابایت رم، یک هارد دیسک 8 گیگابایتی و چهار پورت کنترلر بود.

 

 

ایکباکس سری اس

 

در 15 نوامبر 2002، سرویس Xbox Live به عنوان یک سرویس بازی چند نفره برای کنسول اصلی Xbox در بازار به صورت آزمایشی در سرتاسر آمریکای شمالی پخش شد که بعد از مدتی در سراسر جهان در سال 2003 رونمایی شد. تا اوایل سال 2003، 1 میلیون واحد در سراسر جهان فروخته شد. در سال 2004، مایکروسافت دو نسخه جدید از کنسول خود را منتشر کرد: Xbox 360 Elite (400 دلار) و Xbox 360 Pro (300 دلار). تا مارس 2005، 5 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شد. در همان سال، Xbox 360 با ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید مانند پشتیبانی از گرافیک با کیفیت بالا و کنترلرهای بی‌سیم خارج از جعبه (یک آداپتور برای کنسول‌های نسل اول مورد نیاز است) همراه با نوآوری‌های نرم‌افزاری متعدد معرفی شد.

در سال 2012، مایکروسافت برنامه هایی را برای نسخه جدید دیگری از کنسول خود به نام Xbox 720 اعلام کرد که شایعه شده بود که در سال 2013 یا 2014 وارد بازار می شود اما این محصول هیچ وقت عرضه نشد. امروزه بیش از 70 میلیون کنسول ایکس باکس در خانه ها در سراسر جهان وجود دارد. همچنین چندین محصول اسپین آف مانند Kinect و Zune Marketplace Music Pass وجود داشته است. و مجموعاً همه آنها در طول سالها میلیاردها دلار درآمد برای مایکروسافت به دست آورده اند.

 

ایکس‌باکس سری ایکس

 

 

ظهور پلی استیشن

اولین پلی استیشن – با نام رسمی PS، که معمولاً به عنوان PS1 یا PSX شناخته می‌شد – یک کنسول بازی است که توسط Sony Computer Entertainment ساخته و به بازار عرضه شده است. اولین بار در 3 دسامبر 1994 در ژاپن، در 9 سپتامبر 1995 در آمریکای شمالی، در 29 سپتامبر 1995 در اروپا و در استرالیا در 15 نوامبر 1995 منتشر شد. این اولین نسخه از مجموعه پلی استیشن بود. کنسول های بازی ویدیویی پلی استیشن به عنوان یک کنسول نسل پنجم، در درجه اول با نینتندو 64 و سگا ساترن رقابت می کرد.

کنسول اصلی پلی استیشن با استانداردهای امروزی نسبتاً ساده بود، اما در آن زمان یک جهش تکنولوژیکی بزرگ به جلو بود. این کنسول 32 بیت قدرت پردازش گرافیکی را در مقایسه با 16 بیت در سیستم های قدیمی سگا و نینتندو ارائه می‌داد.
برند پلی استیشن سونی در همه جا گیمرها را به خود جلب کرده است و با این کار به سونی کمک کرده تا به یکی از قدرتمندترین شرکت های فناوری تبدیل شود. و در حالی که ممکن است شما آن را ندانید، مایکروسافت به عنوان یک رقیب مقابل سونی برای بازی‌ها شروع کرد – بیایید ببینیم که هر دو برند چگونه به شهرت رسیدند. داستان با نینتندو آغاز می‌شود که با رونمایی از کنسول بعدی خود، SNES (سیستم سرگرمی فوق‌العاده نینتندو) که از موفقیت NES (سیستم سرگرمی نینتندو) بهره می‌برد.

مانند NES قبل از آن، بسیاری از توسعه دهندگان برای پشتیبانی از SNES صف کشی کردند زیرا می توانستند بازی ها را در هر دو سیستم منتشر کنند. اما قرارداد نینتندو فقط برای کنسول‌هایی که از کارتریج استفاده می‌کردند اعمال می‌شد. زمانی که سونی اعلام کرد سیستم پلی استیشن خود از سی دی استفاده خواهد کرد، ناشران بازی از این موقعیت استفاده کردند. هنگامی که پلی استیشن در سال 1994 وارد بازار شد، بسیاری فکر می کردند سگا پس از انتشار Saturn از پلی استیشن جلو می‌زند اما پلی استیشن یک حقه‌ای در آستین داشت: سی دی ها به بازیکنان این امکان را می دادند که چندین بازی را روی هارد دیسک های خود نصب کنند و آنها را با سایر افراد تعویض کنند. پلی استیشن سال ها بود که داشت فرمانروایی می‌کرد اما نه تا زمانی که ایکس‌باکس دخالت کند.

با Xbox در سال 2001، مایکروسافت سعی کرد با هدف قرار دادن گیمرهای حرفه‌ای با گرافیک بهتر و کنترل های پیچیده تر، وارد عرصه بازی شود. به عنوان مثال، سونی کنترلرهای DualShock را برای پلی استیشن 4 راه اندازی کرد که شامل ویژگی هایی مانند موتورهای دوگانه رامبل، بلندگوی داخلی و پد لمسی بود. آن‌ها همچنین PlayStation VR را راه‌اندازی کردند که اساساً عینک‌های واقعیت مجازی برای PS4 هستند که می‌خواهند خود را در دنیای سه‌بعدی غرق کنند.

پلی استیشن به مصرف کنندگان یک سیستم 32 بیتی با توانایی تولید صدای دیجیتال و نمایش تصاویر با وضوح 640 در 480 پیکسل ارائه می دهد گرافیک با وضوح بالا در مقایسه با سایر سیستم های آن زمان غیرقابل توصیف بود. این دستگاه همچنین از دیسک های فشرده به عنوان رسانه ذخیره سازی استاندارد خود به جای کارتریج یا نوار کاست مورد استفاده در سیستم های قبلی استفاده می کرد. این ویژگی‌ها به توسعه‌دهندگان امکان ساخت بازی‌هایی با کامپیوتر و کلیپ‌های ویدیویی (motion video clips) تمام حرکتی را می‌داد، که نمی‌توان آن‌ها را در سیستم‌های کارتریجی مانند Nintendo’s Super NES یا Sega’s Genesis کپی کرد.

 

دسته‌ی پلی استیشن

 

ایکس باکس و پلی استیشن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ایکس باکس و پلی استیشن کنسول های بازی هستند. آنها به شما اجازه می دهند بازی های ویدیویی را در تلویزیون خود انجام دهید. آنها به اینترنت متصل می شوند و می توانند برنامه های ویدیویی مانند Netflix و Hulu را پخش کنند. آنها مراکز رسانه ای و کنترل کننده هایی دارند که در طول سال ها تغییر چندانی نکرده اند.

اما این واقعیت که هر دو کنسول بازی ویدیویی هستند به این معنی نیست که همه آنها شبیه هم هستند. ایکس‌باکس و پلی‌استیشن از زمان شروع اولیه‌شان، با رویکردهای مشابه، اما متفاوت نسبت به آنچه که یک کنسول بازی ویدیویی باید باشد، برای پول شما رقابت می‌کنند.

ایکس باکس و پلی استیشن دو نام شناخته شده در دنیای کنسول های بازی هستند. و در حالی که این کنسول ها خدمات مشابهی را ارائه می دهند، این کار را به روش های بسیار متفاوتی انجام می دهند. کنسول‌های بازی ویدیویی سونی پلی‌استیشن 4 و مایکروسافت ایکس‌باکس وان پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به کنسول‌های نسل قبلی در خانواده‌های مربوطه خود ارائه می‌کنند (پلی‌استیشن 3 سونی و ایکس‌باکس 360 مایکروسافت).

 

طراحی پلی استیشن 4 در مقابل ایکس باکس وان

از زمان عرضه، طراحی PS4 تغیراتی کرده و جدیدترین مدل‌ها باریک‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسند. این کنسول شیک و مینیمالیستی است و دارای زوایای تیز است که آن را آینده نگرانه می کند. PS4 “استاندارد” در رنگ مشکی عرضه می شود، اما نسخه های سفید و طلایی این کنسول نیز وجود دارد.

ایکس باکس وان از زمان عرضه چندین بار بازطراحی شده است و نسخه‌های باریک‌تر و قدرتمندتر کنسول در حال حاضر در دسترس هستند. مدل اصلی در مقایسه با مدل قبلی خود حجیم بود، اما مایکروسافت ظاهر خود را با Xbox One S اصلاح کرد. این ظاهر شیک‌تری نسبت به مدل اصلی ارائه می‌کند و در رنگ‌های متعدد، از جمله سفید، سیاه و آبی ارائه می‌شود (حتی برخی از نسخه‌های ویژه نیز عرضه می‌شوند).

 

ایکس باکس

 

سخت افزار

ایکس باکس وان توسط یک پردازنده هشت هسته ای سفارشی AMD x86 با فرکانس 1.75 گیگاهرتز (هسته ای برگرفته از جگوار)، همراه با 8 گیگابایت رم GDDR3 با فرکانس 2133 مگاهرتز، 68 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند را ارائه می دهد. یک هارد دیسک 500 گیگابایتی به عنوان استاندارد گنجانده شده است، اما کاربر می تواند آن را ارتقا دهد.

PS4 از یک پردازنده هشت هسته‌ای سفارشی AMD x86 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز (هسته دیگر برگرفته از جگوار)، با 8 گیگابایت رم GDDR5 با سرعت 2.75 گیگاهرتز استفاده می‌کند که پهنای باند 176 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. مانند ایکس باکس وان، یک هارد 500 گیگابایتی دارد که کاربر می تواند آن را ارتقا دهد.

با این حال، لازم به ذکر است که هارد دیسک استاندارد PS4 یک مدل 5400 RPM است – اگر به دنبال ارتقاء آن به یک درایو SSD یا هیبریدی هستید، به هارددیسکی نیاز دارید که با همان سرعت یا کمتر کار کند.

از نظر سخت افزاری، PS4 Pro نسبت به ایکس باکس وان ایکس مزیتی دارد که از 4K پشتیبانی می کند و می تواند محتوای 4K را در نتفلیکس و یوتیوب پخش کند، چیزی که Xbox One X هنوز از آن پشتیبانی نمی کند.

 

بازی‌ها

در حالی که هر دو سیستم بازی دارای برخی از شناخته شده ترین فرنچایزهای بازی در تمام دوران هستند، از جمله عناوین انحصاری، پورت ها و بازی های مستقل، PS4 احتمالاً برنده مسابقه بازی‌های انحصاری خواهد بود. پلی استیشن 4 دارای برخی از محبوب ترین و با بالاترین رتبه بندی بازی‌ها است، مانند God of War، Red Dead Redemption 2 و دیگر، در حالی که ایکس باکس وان دارای برخی از محبوب ترین عناوین اول شخص است، مانند Halo 5، Gears 5، Forza Horizon 4 و دیگران.

 

قیمت

اگرچه قیمت تا حد زیادی به مدل دستگاه بستگی دارد، ایکس باکس و پلی استیشن معمولاً قیمت رقابتی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، Xbox Series X و Playstation 5 استاندارد، هر دو در ابتدا با قیمت 500 دلار عرضه شدند. با این حال، پلی استیشن 5 در نسخه دیجیتالی با هزینه کمتر 400 دلار نیز موجود است.

 

قیمت کنسول بازی

عنوان قیمت(تومان)
 

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

15.000.000
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت 29.500.000
کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim ریجن 3 کد CUH-2218B ظرفیت 1 ترابایت 19.450.000
کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت 27.800.000

 

 

ایکس باکس در مقابل پلی استیشن: کدام یک بهتر است؟

آیا باید ایکس‌باکس را انتخاب کنیم؟ آیا باید پلی استیشن را انتخاب کنیم؟ انواع مختلفی از این دو کنسول وجود دارد. جدیدترین آنها ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 هستند که در نوامبر 2020 منتشر شدند. جدیدترین نسل هایی که پیش از آن عرضه شدند، ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو هستند. عوامل مختلفی در انتخاب یک کنسول دخیل هستند، بنابراین انتخاب تنها یکی از آنها ممکن است دشوار باشد

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید قیمت است. ایکس باکس وان حدود 300 دلار و پلی استیشن 4 حدود 400 دلار به فروش می رسد. اگر بودجه کمی دارید، ممکن است بخواهید به خرید ایکس باکس وان به جای پلی استیشن 4 فکر کنید. نکته بعدی که می خواهید در نظر بگیرید این است که کدام بازی را می خواهید بازی کنید. اگر به بازی‌های پرسرعت و اکشن علاقه دارید، احتمالاً Xbox One برای شما بهتر است. اگر بیشتر به بازی‌هایی با سرعت آهسته‌تر مانند بازی‌های ماجراجویی یا پازل و حتی داستانی علاقه دارید، پلی‌استیشن 4 ممکن است برای شما مناسب باشد.

 

ایکس‌باکس در مقابل پلی استیشن

 

 سوالات رایج

ایکس باکس یا پلی استیشن کدام بهتر است؟

مانند اکثر کنسول ها، هر دو سیستم مزایا و معایب خود را دارند. در حالی که هر دو سیستم شباهت های زیادی دارند، برخی تفاوت های ظریف هر یک را برای موقعیت های مختلف بهتر می کند. پلی استیشن 5 جدیدترین پلتفرم بازی سونی است و انواع ویژگی های جالبی برای ارائه دارد. می‌تواند از طریق ریموت بازی به PlayStation Vita شما متصل شود، بنابراین وقتی در خانه نیستید می‌توانید از بازی‌های PS5 خود در دستگاه دستی خود لذت ببرید. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی، ویدیو را از سرویس‌هایی مانند Netflix و Hulu Plus مستقیماً روی صفحه تلویزیون خود پخش کنند. این عالی است اگر می خواهید در حین بازی در PS5 خود چیزی تماشا کنید! در این مورد، PS5 به عنوان کنسول بهتر ظاهر می شود.

کدام یک محبوب تر است، ایکس باکس یا پلی استیشن؟

پلی استیشن در حال حاضر پرفروش‌ترین کنسول سونی از زمان عرضه آن در سال 1994 است. PS2 با فروش بیش از 150 میلیون دستگاه در طول عمر 10 ساله‌اش، پرفروش‌ترین کنسول سونی در تمام دوران‌ها بود. تخمین زده می شود که از زمان عرضه آنها در سال 1994، حدود 155 میلیون کنسول پلی استیشن در سراسر جهان فروخته شده است. به گفته استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، فروش جهانی کنسول های ایکس باکس نیز با حدود 70 میلیون واحد تا سال 2005 افزایش یافته است.

ایکس باکس یا پلی استیشن کدام بازی‌های بهتری دارد؟

مایکروسافت و سونی که هر دو غول صنعت بازی های ویدیویی هستند، دائما در حال رقابت هستند. پلی استیشن ویژگی های پیشرفته تری ارائه می دهد، اما کنسول مایکروسافت بازی های کلی بهتری دارد.

کدام یک اول منتشر شد، ایکس باکس یا پلی استیشن؟

پلی استیشن اول منتشر شد. ایکس باکس اصلی (ایکس باکس اورجینال) در سال 2001 و پلی استیشن در سال 1994 عرضه شد.

چه کسی صاحب ایکس باکس و پلی استیشن است؟

شرکت مایکروسافت مالک ایکس باکس است و سونی اینتراکتیو اینترتینمنت مالک پلی استیشن است

تاریخچه ایکس باکس و پلی استیشن چیست؟

بازی‌های ویدیویی ده‌ها سال است که در دنیای ما هستند همچنین کنسول‌هایی در تاریخ اولیه بازی‌ها وجود داشتند، مانند Magnavox Odyssey و Fairchild Channel F. در سال 1994، سونی کنسول PlayStation خود را معرفی کرد، که به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های تمام دوران شد. پلی استیشن 2 در سال 2000 منتشر شد و پس از آن پلی استیشن 3 (2006)، پلی استیشن 4 (2013) و پلی استیشن 5 (2020). مایکروسافت در سال 2001 وارد رقابت با پلی استیشن شد. ایکس باکس اصلی با ایکس باکس 360 (2005) جایگزین شد و به دنبال آن ایکس باکس وان (2013) و ایکس باکس سری X و S (2019) قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟