آموزش

چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟

در این مطلب قصد داریم به توضیح چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟ بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

یاسمن داودیان | 4 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به کار بردن در و پنجره های آلومینیومی یکی از بهترین گزینه ها برای خانه ها می باشد؛ زیرا نحوه نصب، نگهداری و طول عمر آن نسبت به در پنجره های چوبی بسیار بهتر است، اما محصولات آلومینیومی به مراقب بیشتری نیاز دارند. در این مطلب قصد داریم به توضیح چگونه پنجره آلومینومی را تمیز کنیم؟ بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:
بهترین روش برای نظافت راه پله ها چیست؟

در مطلب چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؛ به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • چگونه جرم آلومینیوم را از بین ببریم
  • محلول تمیز کننده آلومینیوم
  • چگونه آلومینیوم را براق کنیم
  • درب آلومینیومی را چگونه رنگ کنیم

چگونه جرم آلومینیوم را از بین ببریم

چگونه پنجره آلومینومی را تمیز کنیم

چگونه جرم آلومینیوم را از بین ببریم؛ یکی از سوالاتی است که پیرامون مطلب چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؛ پرسیده می شود. یکی از روش هایی که برای از بین بردن جرم و آهک ایجاد شده بر روی آلومینیوم می توان استفاده کرد؛ استفاده از جوش شیرین است.

برای به کار بردن آن ابتدا آب را با مقداری جوش شیرین ترکیب کرده تا ترکیب خمیری شکل ایجاد شود. خمیر درست شده را بر روی رسوبات قرار دهید و پس از گذشت مدت زمانی به وسیله یک پارچه مرطوب ناحیه مورد نظر را پاک کنید.

جوش شیرین از آن دسته از موادی است که برای از بین بردن انواع لکه ها و تمیز کردن سطوح متخلف به کار می رود و در بسیاری از موارد ترکیب آن با سرکه مانند یک معجزه عمل می کند. اما در خصوص تمیز کردن رسوبات و آهک آلومینیوم به هیچ عنوان آن را با سرکه مخلوط نکنید.

چون موادی از جمله آلومینیوم، سنگ مرمر، سنگ طبیعی و … به مواد اسیدی حساسیت دارند و تمیز کردن آن ها با سرکه به سطح روی آن ها آسیب می رساند.

نحوه تمیز کردن پنجره آلومینیومی

در و پنجره های آلومینیومی همانند چوب و سایر مصالح، آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب می کنند و به تمیز کردن نیاز دارند. البته که پنجره های آلومینیومی به مراقبت کمتری نیاز دارند و عمر آن ها نیز طولانی تر است اما تمیز نکردن این قاب ها به مرور پنجره را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای پاسخ درست به سوال چگونه پنجره آلومینیومی را تمیز کنیم؟ لازم به ذکر است که تمیز کردن پنجره های آلومینیومی با توجه به میزان قدمت پنجره و همچنین وجود پوشش بر روی آن متفاوت است.

به طور مثال لبه های پنجره آلومینیومی شما با پودر پوشش داده شده اند، بهتر است آن ها را هر سه ماه یکبار تمیز کنید. اما به طور کلی بهترین راه تمیز کردن پنجره های آلومینیومی جدید و قدیمی به صورت زیر می باشد:

  1. یکی از نکات مهمی که در خصوص تمیز کردن پنجره باید رعایت کنید این است که نظافت را از قسمت بالایی پنجره آغاز کنید و تا رسیدن به پایین ترین قسمت ادامه دهید. انجام این کار از ریختن قطرات کثیف بر روی قسمت های تمیز شده جلوگیری می کند.
  2. برای شستن قاب های آلومینیومی توصیه می شود از آب و صابون استفاده کنید. آب و صابون یک محلول ملایم و مناسب برای تمیز کردن آن ها است و نسبت به شوینده های شیمیایی بهتر است.
  3. یک پارچه نرم ترجیحا از جنس میکرو فایبر تهیه کرده و آن را به محلول درست شده آب و صابون آغشته کنید و سپس تمیز کردن قاب آلومینیومی را آغاز نمایید.
  4. برای از بین بردن لکه های سخت لازم است فشار دستتان را بیشتر کنید تا از بین بروند.
  5. نقاطی مانند درزها که دسترسی به آن ها سخت تر است را فراموش نکنید. عدم تمیز کردن این قسمت ها منجر به تجمع بیشتر آلودگی و گرد و خاک شده و در نتیجه درزهای پنجره را بسته و زه کشی آن دچار مشکل می شود.
  6. در صورتی که به اندازه کافی از تمیز شدن پنجره ها احساس رضایت پیدا کردید، آن را با استفاده از یک پارچه تمیز نرم خشک کنید.

برای تمیز کردن پنجره های آلومینیومی قدیمی نیز از همین روشی که توضیح دادیم؛ استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که پنجره های قدیمی به ماهی یکبار تمیز کردن نیاز دارند و هر سه ماه یکبار کافی نیست.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر پنجره های آلومینیومی شما با پودر پوشش داده نشده اند در مقابل هوا آسیب پذیرتر خواهد بود و احتمال نشتی از پنجره بیشتر می شود. روش تمیز کردن پنجره های آلومینیومی بدون پوشش به ترتیب مراحل زیر است:

  1. برای تمیز کردن پنجره های آلومینیومی بدون پوشش به کار بردن ترکیب آب گرم و صابون که پیش از این توضیح دادیم؛ کفایت می کند.
  2. اما در صورتی که لکه های سختی بر روی آلومینیوم بدون پوشش نقش بسته اند، لازم است از محلول تمیز کننده آلومینیوم استفاده کنید.
  3. محلول تمیز کننده آلومینیوم ماده ای است که تنها برای تمیز کردن آلومینیوم ساخته شده و می توانید آن را از فروشگاه های سراسر کشور تهیه کنید.
  4. برای تمیز کردن لکه های باران که سال های طولانی بر روی قاب پنجره های ایجاد شده اند، لازم است سیم فولادی به همراه آب گرم و صابون استفاده کنید.

نکات مهم تمیز کردن پنجره آلومینیومی

تا اینجای مطلب چگونه پنجره آلومینومی را تمیز کنیم به توضیح روش های مختلف انجام این کار پرداختیم؛ و در ادامه قصد داریم نکاتی که رعایت آن به کیفیت تمیز کردن پنجره های آلومینیومی کمک می کند را بیان کنیم.

  1. برای اثر بخشی بهتر، پیش از تمیز کردن قاب پنجره ها به وسیله آب و صابون توصیه می شود، گرد و غبار پنجره را به وسیله یک دستمال نمناک پاک کنید.
  2. پاک شدن قطرات چرب به وسیله آب و صابون چندان اثر بخشی ندارد و پیشنهاد می شود برای از بین بردن آن ها از محلول تمیز کننده آلومینیوم استفاده کنید.
  3. تهیه خمیر جوش شیرین و آب برای تمیز کردن پنجره های آلومینیومی مناسب است و می توانید از آن استفاده کنید اما در به کار بردن آن افراط نکنید.
  4. پس از شستشوی قاب پنجره آلومینیومی خشک کردن آن را فراموش نکنید.

چگونه آلومینیوم را براق کنیم

پس از تمیز کردن کامل پنجره آلومینیومی، ممکن است سوال چگونه آلومینیوم را براق کنیم در ذهن شما ایجاد شود. یکی از روش های خوب و تاثیر گذار برای براق کردن آلومینیوم استفاده از پودر بوراکس است.

پودر بوراکس را با مقداری آب ترکیب کرده تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد، خمیر را به مدت 10 دقیقه تا یک ساعت بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

در صورتی که لکه سختی بر روی سطح ایجاد شده بود، خمیر را مجددا بر روی آن قرار دهید و با استفاده از مسواک قدیمی خمیر را بر روی سطوح پخش کنید و در نهایت آن را شستشو داده و خشک کنید.

درب آلومینیومی را چگونه رنگ کنیم

در برخی از مواقع سطح پنجره آلومینیومی به درجه ای از آلودگی می رسد که تنها راه تمیز کردن آن، رنگ کردن است. برای اینکه بدانید درب آلومنیومی را چکونه رنگ کنیم، ادامه مطلب را دنبال کنید.

آماده سازی

قبل از شروع کار لازم است گرد و غبار روی سطح را پاک کنید و پس از آن با توجه به مراحل تمیز کردن پنجره آلومینیومی که پیش از این توضیح دادیم؛ سطح پنجره را به وسیله آب و صابون شستشو دهید.

به این نکته دقت داشته باشید که هیچ گونه آلودگی نباید بر روی پنجره باقی بماند زیرا بعد از رنگ گردن موجب تغییر رنگ نهایی خواهد شد.

رنگ آمیزی

در ابتدا در قوطی رنگ را باز کرده و به وسیله یک میله و یا هر شئ دیگری رنگ را به خوبی هم بزنید. هنگام هم زدن رنگ مراقب باشید که رنگ به بیرون نریزد.

برای شروع رنگ آمیزی یک لایه نازک از رنگ را با استفاده از برس رنگ آمیزی از پایین به بالا بزنید، برای اینکه رنگ شما به صورت یکنواخت پخش شود، برس را به آرامی بر روی پنجره بکشید.

این مراحل را چندین بار تکرار کنید تا کل پنجره رنگ شود و رنگ به صورت یکدست خودش را نشان دهد. پس از رنگ هر آمیزی هر لایه دقت داشته باشید که لایه قبلی خشک شده باشد؛ با انجام این کار کیفیت بیشتری را تجربه می کنید.

نتیجه گیری

استفاده از درب و پنجره آلومنیومی به دلیل کیفیت بالا، حفظ محیط زیست و بازیافت پذیری از دلایلی است که بیشتر از سایر مصالح در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. در این مطلب علاوه بر توضیح چگونه پنجره آلومنیومی را تمیز کنیم؛ به توضیح موضوعات دیگر پیرامون آن پرداختیم تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟