فروش اقساطی
اخبار لوازم خانگی

واحدهای صنفی به صورت دفترچه‌ای و بدون چک فروش اقساطی داشته باشند+ویدیو

کسبه های مورد اعتماد مردم می توانند همانند روش قدیمی به صورت دفترچه ای بدون چک فروش داشته باشند. این روش های مردم داری باعث می شود تا مردم از کسبه های محل و مورد اعتماد خرید داشته باشند.

آتنا میراحمدی | 1 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدتی پیش حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز از فروش کارتن خالی یخچال فریزر کره ای در سطح بازار خبر داد. به گفته وی کارتن های یخچال فریزر با قیمت بالایی خرید و فروش می شود و بخشی کالا های کره ای تقلبی و فیک هستند و حتی این موضوع را فروشگاه های اینترنتی هم تایید کرده اند. اما بر خلاف سخن دهقانی نیا، محمدحسین اسلامیان، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی این موضوع را تکذیب کرده و گفته در سطح بازار همچین اقدامی مشاهده نشده و اگر خرید و فروش کارتن خالی صورت گرفته در شبکه های اجتماعی انجام شده که ما از آن اطلاعی نداریم.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مورد خرید و فروش کارتن های خالی یخچال فریزر در بازار گفت: حدود دو سال قبل گزارش هایی دریافت کرده بودم که این موضوع خرید و فروش کارتن خالی را تایید می کرد، اما اکنون سیستم های توزیع متنوعی برای لوازم خانگی داریم و بر خلاف سال های قبل مصرف کنندگان قدرت انتخاب بیشتری در خرید محصولات دارد و کمتر فروشنده ای می تواند کالای تقلبی را در کارتن اصلی به فروش برساند.

این اتفاق ها برای حدود دو سال پیش است که بازار آشفته و نابسامان بود اما دیگر به تازگی این اتفاق مشاهده نشده و وضعیت مثل سابق نیست چون علاوه بر اینکه لوازم خانگی با تسهیلات اعتباری واگذار می شوند و برخی بانک ها هم در این زمینه وارد شده اند و سایت‌های فروش الکترونیکی راه‌اندازی کرده‌اند و همچنینی بسیاری از برند ها فروشگاه های خود را توسعه دادند، مردم هم موقع خرید در مورد ضمانت‎های معتبر و شناسه رهگیری کالا دقت می‌کنند و قدرت انتخاب بیشتری دارند.

برادران گفت: با اینکه در حوزه لوازم خانگی رقابت بالایی وجود اما این موضوع به طور چشمگیری کاهش داشته است. همچنین درخصوص آسیب های فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی به کاسبان خرد لوازم خانگی گفت: کسبه های مورد اعتماد مردم می توانند همانند روش قدیمی به صورت دفترچه ای بدون چک فروش داشته باشند. این روش های مردم داری باعث می شود تا مردم از کسبه های محل و مورد اعتماد خرید داشته باشند، در غیر این صورت مردم برای خرید به سمت روش های دیگر می روند.

همچنین معاون وزیر صمت در مورد لوازم خانگی قاچاق گفتن: این موضوع از طریق مرکز تجارت الکترونیک در حال بررسی است و مردم هم می توانند در صورت مشاهده همچین خبری گزارش دهند. اما این خبر در سایت های معتبر نیست و اگر باشد دائما تذکر می‌دهیم و درصورت رعایت نکردن سایت موقتا مسدود می شود.

کالای قاچاق و تقلبی هم در بازار و هم فضای مجازی است و منشاء این موارد پیام رسان های خارجی است که رسمیتی ندارند و افرادی هم که از این سایت ها خرید می کنند معمولا افرادی ریسک طلب هستند که در آخر فریب می بینند./اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟