ادغام هوش مصنوعی با لوازم خانگی های سامسونگ از سال آینده
خانه هوشمند

ادغام هوش مصنوعی با لوازم خانگی های سامسونگ از سال آینده

سامسونگ بعد از معرفی گلکسی AI در گوشی های هوشمند، این بار به دنبال توسعه قابلیت AI در لوازم خانه هوشمند خود است.

نفیسه رحیمی | 2 هفته قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی «ال کا ایران»،  سامسونگ بعد از معرفی گلکسی AI در گوشی های هوشمند، این بار به دنبال توسعه قابلیت AI در لوازم خانه هوشمند خود است. پیش بینی می شود در سال آینده، لوازم خانگی های سامسونگ با قابلیت هوش مصنوعی عرضه شوند و در همین راستا، در حال کار بر روی  “اکوسیستم فوق العاده متصل” و اضافه کردن AI به محصولات خانه هوشمند است. این اقدام می تواند جایگاه سامسونگ را در میان رقبای خود یعنی اپل و گوگل ارتقا دهد.

لوازم خانگی های سال 2025 با بهره بردن از مدل های زبانی LLMs عرضه می شوند. مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در واقع سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) پیشرفته‌ای هستند که برای پردازش، درک و تولید متن‌های انسان‌مانند طراحی شده‌اند. همچنین این شرکت کره ای قصد دارد کنترل های دستیار صوتی Bixby را برای محصولات خانه هوشمند خود در ماه جولای امسال معرفی کند.

برخی از محصولات خانه هوشمند سامسونگ نظیر شامل یخچال و فریزر Family Hub، ماشین لباسشویی و اجاق های القایی از سری Bespoke که دارای صفحه نمایش LCD هستند، در گام نخست مجهز به AI خواهند شد.

انتظار می رود لوازم خانگی دارای قابلیت های هوش مصنوعی (مانند قابلیت ترجمه) باشند که در حال حاضر به گوشی های هوشمند محدود می شوند. به کمک دستیار صوتی Bixby که توسط آخرین مدل های زبان بزرگ تقویت شده است، محصولات خانه هوشمند قادر خواهند بود تا دستورات پیچیده تر را درک کرده و تجربه کاربری راحت تری را ارائه کنند.

این محصولات همچنین مکالمات قبلی را به یاد خواهند داشت که ممکن است مزایای بیشتری را به کاربران ارائه دهد. تعداد محصولات خانه هوشمند متصل به SmartThings سامسونگ از 20 میلیون فراتر رفته و این تعداد در سال 2022 حدود 10 میلیون نفر ثبت شده است. انتظار می رود  این میزان تا سال آینده به 30 میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟