صدور جریمه برای قاچاق کالا
اخبار لوازم خانگی

صدور جریمه یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریالی برای قاچاق کالا در شهرستان اسدآباد

ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان اسدآباد یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف کردند و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

آتنا میراحمدی | 5 روز قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اسدآباد در مورد قاچاق کالا در این شهر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان اسدآباد یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف کردند و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

این پرونده قاچاق کالا شامل سه دستگاه جاروبرقی، ۶ دستگاه اتو، ۱۳ کارتن انواع قابلمه، ۳۲ عدد فلاسک چای و ۲۳ دستگاه انواع لوازم آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال بود که شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اسدآباد به این پرونده رسیدگی کرد. این شعبه پس از بررسی و پیگیری در این مورد متوجه نداشتن مدارک گمرکی شد و اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اسدآباد به دلیل ضبط خودرو حامل، متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

جریمه پنج میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان برای عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی یارانه ای از محکومیت پنج میلیارد ریالی در شهرستان نهاوند خبر داد.

این پرونده برای عرضه خارج از شبکه ۲۳۸ کیسه کود شیمیایی یارانه ای به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی نهاوند رسیدگی و در نتیجه متخلف به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی علاوه بر الزام عرضه کالا در شبکه محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف شهرستان نهاوند طی بازرسی هایی که از واحد های صنفی عرضه کود شیمیایی انجام دادند در مواجهه با تخلف آن را احراز و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

محکومیت ۹۵۷ میلیون ریالی قاچاقچی ارز در شهرستان ملایر

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر گفت: حدود ۹۵۷ میلیون ریالی قاچاقچی ارز محکوم شده‌اند و در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر، پرونده قاچاق هزار و ۷۰۰ دلار به ارزش ۹۵۷ میلیون ریال رسیدگی شد.

سعید کریمی ادامه داد: رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر گفت: با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی و نداشتن اظهار نامه ارزی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط ارز کشف شده، شعبه متخلف را به پرداخت ۹۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر با کشف ارز قاچاق از یک خودرو وانت حامل کالای قاچاق، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد./ایرنا

انتهای یام/

نظر شما چیست؟