اخبار لوازم خانگی

بیش از یکصد هزار نفر در شهرک های صنعتی لوازم خانگی کشور اشتغال دارند

ال کا ایران : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از یکصد هزار نفر در 36 شهرک صنعتی لوازم خانگی کشور اشتغال دارند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی لوازم خانگی تبریز با نام ‘چالش صنعت’، اظهار کرد : بیش از 50 شهرک خصوصی صنعتی لوازم خانگی در کشور وجود دارد که از این تعداد 36 شهرک به بهره برداری رسیده است .

وی افزود: در آذربایجان شرقی نیز جواز پنج شهرک صنعتی تخصصی لوازم خانگی به تصویب و سه شهرک در استان به بهره برداری رسیده است .

نعمت زاده با بیان اینکه صنعت پایه در آذربایجان شرقی وضع مناسبی دارد، خاطر نشان کرد : وزارتخانه چند صنعت را با توجه به ظرفیت های استان به عنوان صنعت محوری برای آذربایجان شرقی پیش بینی کرده که لوازم خانگی از جمله آنهاست .

وی با انتقاد از واردات لوازم خانگی به کشور، گفت : در شان کشورمان نیست که لوازم خانگی را از خارج وارد کنیم، بر این اساس همت کنیم تا صنعت مان را رقابت پذیر کنیم تا در کنار ساخت لوازم خانگی از ظرفیت های این صنعت برای صادرات نیز بهره ببریم .

وی با اشاره به اینکه ترکیه سالانه یک میلیارد دلار صادرات لوازم خانگی دارد، گفت : سهم ایران از این صادرات در دنیا بسیار ناچیز است .

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه در کشور و بویژه آذربایجان شرقی است، بیان کرد: علاوه بر قطعه سازی خودرو باید در صنعت خودرو سازی قطعات صنعتی هوشمند نیز تولید کنیم .

نعمت زاده افزود : جوانان تحصیل کرده با تشکیل شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت خودروسازی کشور تلاش کنند و قطعه سازان نیز به صادرات توجه کنند که هم برند ایرانی را تقویت کنند و هم از شرکت های معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کنند .

شهرک صنعتی لوازم خانگی چالش تبریز با مساحت 400 هزار مترمربع، دارای 48 قطعه می باشد که کولرهای گازی، یخچال و فریزر، انواع بخاری و لباسشویی تمام اتوماتیک در آن تولید خواهد شد .

نظر شما چیست؟