اخبار لوازم خانگی

محصول فرش سه هزار سال در کشور تولید می‌شود

ال کا ایران : رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سهم این محصول فرهنگی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که سه هزار سال این محصول در کشور در حال تولید است.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سهم این محصول فرهنگی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که سه هزار سال این محصول در کشور در حال تولید است.

حمید کارگر در جلسه کمیته فرش دستباف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مقوله فرش در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری اشتغالزایی و ارز آوری همیشه به عنوان یکی از زیر بخش‌های صادرات غیر نفتی در عرصه بین‌المللی مطرح است.وی افزود: صعنت فرش یکی از صنایع بسیار کم هزینه از لحاظ وجود مواد اولیه است که می‌توان برای چندین نفر در حوزه قالیبافی ایجاد اشتغال کرد از طرفی صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش صادراتی می‌باشد که در فرآیند اقتصاد مقاومتی اهمیت بالایی دارد.

کارگر بیان کرد: یکی از محورهایی که به طور جدی می‌تواند نقش ویژه‌ای با توجه به خشکسالی‌های حاکم بر خطه سیستان ایفا کند تقویت فعالیت در این عرصه است که هم صادرات و هم اشتغالزایی آن به شکوفایی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان هم در این جلسه اظهار کرد: امسال یک هزار و 575 طرح اشتغال مددجویی در 200 رشته شغلی با اعتبار هزینه شده از محل صندوق قرضالحسنه بانکی و منابع امداد اجرا شده است.رضا اصلی شهرکی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، افزود: 499 مددجو به منظور توانمندسازی و اشتغال آموزشهای لازم را در زمینه قالی بافی فرا گرفتند.

نظر شما چیست؟