اخبار لوازم خانگی

تعیین و تکلیف خرید لوازم خانگی در پنج شنبه این هفته

ال کا ایران : رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در طرح خروج از رکود وام خرید خودرو از ۲۴ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافته است، گفت: ما ۸۰ درصد قیمت خودرو را تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام می‌دهیم یعنی خریدار ۲۰درصد قیمت را پرداخت می‌کند و۸۰ درصد قیمت خودرو را با ۱۶ در

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی طیب نیا در نشست خبری شورای گفت‌و‌گو دولت با بخش خصوصی گفت: برای اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت بگیرد تحقق چند عنصر لازم است که ثبات اقتصاد کلان یکی از آن است. تورم بی‌ثباتی در بازار‌ها مانع سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید پیش بینی پذیر باشد، اظهار کرد: دومین نکته محیط کسب و کار است که خوشبختانه قوانین و مقررات ما در حمایت از سرمایه گذاری خارجی مناسب است. در زمینه ثبات نیز در طی دو سال گذشته توفیق قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. درحال حاضر متوسط نرخ تورم ماهانه نیم درصد است نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در شهریورماه امسال به ۷/ ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است وقتی تورم مهار می‌شود ثبات و آرامش لازم برای سرمایه گذاری ایجاد می‌شود.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: همچنین بازار سرمایه یک آیینه تمام عیار از بخش واقعی اقتصاد است. هنگامی که رشد در بخش واقعی اقتصاد رخ بدهد آثارش در بازار سرمایه نیز آشکار خواهد شد با توجه به اینکه تحریم‌ها نیز به زودی لغو خواهد شد انتظار داریم بازار سرمایه هم به روزهای رونق باز گردد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

طیب نیا با اشاره به بازار ارز نیز تصریح کرد: کشور ما کاملا به درامدهای ارزی وابسته است اما وقتی که قیمت نفت از بالای ۱۰۰ دلار به ۴۰ دلار رسید، شاهد بودیم تاثیر چندانی د ر بازار ارز ما نداشت.

وی همچنین با اشاره به بسته تسریع در رونق اقتصادی گفت: ما برای پرداخت تسهیلات، سبد کالا‌ها را به خریدار تحمیل نمی‌کنیم یعنی این طور نیست که اگر فردی اجاق گاز خرید حتما باید پلو پز هم بخرد.

همچنین در این نشست رییس کل بانک مرکزی در خصوص تسهیلات پرداختی بانک‌ها در بسته تسریع در رونق اقتصادی گفت: ما بانک‌ها را رصد می‌کنیم و هرچقدر در مسیری که ما تعیین کرده‌ایم حرکت کنند، می‌توانند از تسهیلات ما استفاده کنند و دو درصد سود داشته باشند.

وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: ما برای کاهش نرخ سود بانکی از روش‌های دستوری استفاده نمی‌کنیم و مکانیزم دستوری برای کاهش نرخ سود پاسخگو نیست.

سیف ادامه داد: گزارش رشد اقتصادی در بهار در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص وام خودرو در بسته رونق اقتصادی گفت: ما ۸۰ درصد قیمت خودرو را تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام می‌دهیم یعنی خریدار ۲۰درصد قیمت را پرداخت می‌کند و۸۰ درصد قیمت خودرو را با ۱۶ درصد واریز می‌کند. خودروساز نیز با ارایه اسناد فروش به بانک‌ها آن را تنزیل می‌کند. در گذشته نرخ وام خودرو ۲۴ درصد بود که قطعا نرخ شانزده درصد برای خریداران ایجاد انگیزه می‌کند. در رابطه با لوازم خانگی نیز در روز پنجشنبه این هفته با وزیر صنعت و معدن و تجارت جلسه داریم و جزییات آن در جلسه با آقای نعمت‌زاده مشخص می‌شود.

در این نشست جلال‌پور رییس اتاق ایران نیز تاکید کرد: بسته خروج از رکود برای ۵ ماهه امسال است و مشکلات اقتصادی کشور بعداز اجرای برجام به سوی بهبود حرکت خواهد کرد.

تمام تلاش بخش دولتی نیز این است که بتواند با دریافت اعتبارات لازم برای رشد اقتصادی کشور تلاش کند.

نظر شما چیست؟