اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی مشمول خرید با تسهیلات،کیفی باشند/ استاندارد و وزارت صنعت مرجع تایید کیفیت

ال کا ایران : نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس،با تاکید بر اینکه لوازم خانگی ایرانی که مشمول خرید با تسهیلات هستند باید الزامات کیفی لازم را داشته باشند، گفت: سازمان استاندارد و وزارت صنعت باید در زمان فروش لوازم خانگی کیفیت آن ها را تایید کنند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا خانمحمدی خرمی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به پرداخت تسهیلات برای خرید لوازم خانگی ایرانی،گفت: لوازم خانگی ایرانی که مشمول خرید با این نوع تسهیلات هستند باید الزامات کیفی را داشته باشند.

نماینده مردم ابهر و خرم دره درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی در حال حاضر به علت رکود درازمدت کشور در انبارها دپو شده است،افزود: مسئولان سازمان استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در زمان فروش کالاها و لوازم خانگی کیفیت آن ها را تایید کنند.


وی با بیان اینکه لوازم خانگی تولید داخل باید ضمن دارابودن تاریخ مصرف،الزامات کیفی کافی از سوی تولیدکننده را نیز داشته باشند،تصریح کرد: درصورتی که استاندارد نظارت دقیقی بر کالاهای عرضه شده در بازار را داشته باشد؛تولید کننده موظف به ارایه کالاها به بازار بر اساس الزامات کیفی خواهد بود.

 

 

انتظارات مصرف کننده در تولید کالای ایرانی مدنظر باشد

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه انتظارات مصرف کننده درتولید کالای ایرانی باید مدنظر باشد، افزود: تولید‌کننده باید ضامن کیفیت کالای تولیدی خود بوده و ناظر این مهم نیز باید سازمان استاندارد باشد.

خانمحمدی خرمی با اشاره به بازپرداخت تسهیلات خرید کالای ایرانی ازسوی مردم با یک ارزش افزوده بیشتر،گفت: نباید کالاهای بی‌کیفیت در ازای کارت‌های اعتباری عرضه شده به مردم برای خرید لوازم خانگی تحمیل شود.

وی ادامه داد: تحمیل لوازم خانگی بی کیفیت در قالب تسهیلات مذکورمخالف حقوق مصرف کننده بوده از این رو وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت‌های لازم را داشته باشد.


 

ارایه خدمات پس از فروش حق مصرف کننده است

 

خانمحمدی خرمی تاکید کرد:ارایه خدمات پس از فروش حق مصرف کننده بوده و به ازای فروش هر کالا هر سوالی ازمصرف درخصوص نحوه تولید و غیره باید دراختیار وی قرار داده شود.

وی با اشاره به دپوشدن بسیاری از کالاهای داخلی در انبارها،تاکید کرد:هرچند شکی درتشدید نظارت بر رعایت استاندارد کالاهای ایرانی نیست،اما نباید این مهم دست‌مایه برخی دلالی ها برای واردات بی رویه و خروج ارز ازکشور شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: باید بررسی میدانی درخصوص کیفیت لوازم خانگی ایرانی صورت بگیرد و با معرفی برندهای برتر و متخلف اطمینان کافی به مردم داده شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟