اخبار لوازم خانگی

جای خالی برندهای پرمصرف لوازم خانگی در فهرست فروش اقساطی

ال کا ایران : رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن بیان اینکه سقف پرداخت وام خرید کالا متفاوت و برای بعضی افراد تا سقف شش میلیون تومان است، گفت: تاکنون حدود 30 کارخانه لوازم خانگی برای فروش محصولات خود در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز برندهای معروف و

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن بیان اینکه سقف پرداخت وام خرید کالا متفاوت و برای بعضی افراد تا سقف شش میلیون تومان است، گفت: تاکنون حدود 30 کارخانه لوازم خانگی برای فروش محصولات خود در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز برندهای معروف و پر مصرف در بین آنها به چشم نمی خورد.

محمد طحان پور با بیان اینکه حدود 80 درصد تولیدات تلویزیون تا سایز 55 اینچ تولید داخل کشور است، اظهار کرد: برندهای پرمصرف لوازم خانگی که خارجی بوده ولی در داخل خط تولید دارند تا به امروز در فهرست طرح خرید با کارت اعتباری قرار نگرفته‌اند و این در حالی است که به عنوان کالاهای خوب شناخته شده‌اند و به لحاظ کیفیت نیز رتبه بالایی دارند.

وی با بیان اینکه نباید برای حضور برندها در این طرح تبعیضی وجود داشته باشد، اظهار کرد: در صنعت خودرو نیز شاهد حضور برندهایی هستیم که خارجی بوده اما تولید داخل هستند؛ بنابراین در این حوزه نیز برندهای پرفروش باید حضور داشته باشند که البته هنوز فرصت برای ثبت نام و حضور شرکت ها باقی است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی افزود: کارت‌های اعتباری خرید لوازم خانگی 10 میلیون تومان و با سود 12 درصد است و بسته به میزان درآمد افراد، سقف پرداخت وام متفاوت است و به بعضی افراد تاسقف شش میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

طحان ‌پور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل مشکلات انتقال پول مجبور بودیم کالاها را از چند واسطه خریداری کنیم که همه اینها در قیمت تمام شده کالا تاثیر‌گذار بود، بیان کرد: با اجرایی شدن برجام و باز شدن ال سی‌ها مستقیما کالا از نمایندگی‌های آنها خریداری می‌شود و طبیعی است تغییرات زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود. وی ادامه داد: شرکت‌ها کالاهای خود را اعتباری به فروش می‌رسانند و همین موضوع یک تغییر مثبت محسوب می‌شود، چون با این کار دلال‌بازی جمع می‌شود و هر کسی نیاز خود را خریداری می‌کند.

طحان‌پور همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از نیاز کشور مجوز تولید در حوزه لوازم خانگی داده شده است، گفت: برداشته شدن موانع قطعا روی قیمت تمام شده کالاها نیز تاثیر‌گذار خواهد بود و قیمت آن ها را کاهش می‌دهد. وی در عین حال تاکید کرد: کسانی که دانش و خدمات خوبی داشته و کالاهای باکیفیتی دارند قطعا در بازار باقی خواهند ماند و بقیه از میدان خارج می‌شوند.

ورود 10 هزار و 500 قلم کالا به طرح خرید کالای ایرانی به گزارش مهر، قائم‌مقام وزیر صنعت از ورود 10 هزار و 500 قلم کالا به طرح خرید اعتباری خبر داد و گفت: سقف اعتبار کارت خرید لوازم خانگی 10 میلیون تومان است.

مجتبی خسروتاج، یکی از برنامه‌هایی که سیستم بانکی در جهت افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده و حمایت و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی به اجرا در آورده است را ‌پیاده‌سازی اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی از طریق صدور کارت اعتباری دانست و گفت: کار اصلی اجرای این طرح به عهده بانک مرکزی است و در واقع این اقدامی است که از سوی سیستم بانکی در جهت حمایت از تولیدات داخل به اجرا درخواهد آمد.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: شبکه بانکی، کارت‌های اعتباری را براساس اعتبارسنجی که از اقشار مختلف مردم به عمل می‌آورند، صادر خواهد کرد و در حال حاضر سیستم بانکی در حال تنظیم گروه‌هایی است که در فاز اول، از کارت اعتباری بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: کارت خرید کالای ایرانی توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر می‌شود و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال است، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.

خسروتاج افزود: در این‌ راستا وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت سایتی را طراحی کرده است‌ که همه تولیدکنندگان کالاهای مصرفی بادوام داخلی می‌توانند در آن ثبت نام و نسبت به ارائه محصولات خود اقدام کنند. وی متذکر شد:‌ 10 هزار و 500 قلم کد کالا وارد سامانه این طرح شده است و هر روز در حال به روزرسانی است و همه واحدهایی که تولید محصول کالای مصرفی با دوام داخلی دارند، می توانند در این طرح شرکت کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در این طرح آن است که سامانه کارخانجات، ‌کالاها و شماره حساب شبای آنها را طراحی و به عنوان پشتوانه اطلاعاتی کارت، به بانک مرکزی ارسال کند./ایسنا/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟