اخبار لوازم خانگی

پیش‌بینی می‌شود طرح خرید با کارت 10 میلیون تومانی به مرحله دوم برسد

ال کا ایران : رئیس انجمن تولیدکنندگان صنایع لوازم خانگی با اشاره به اعطای کارت اعتباری 10 میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی و کلیه کالاهای مصرفی گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد متقاضیان خرید لوازم خانگی در قالب این طرح به 10 میلیون نفر برسد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حبیب‌الله انصاری در نشست خبری به مناسبت برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی از 6 تا 9 آذر ماه سال‎جاری که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه کلیه تولیدات لوازم خانگی در بخش خرد و نیز سنگین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.


وی افزود: در این نمایشگاه انواع محصولات سرمایشی و گرمایشی، صوتی و تصویری، ماشین‌های شوینده، ظروف، لوازم آشپزخانه، محصولات پخت و پز و نیز انواع جاروبرقی، اتو، آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت و … به نمایش در می‌آید.

انصاری با اشاره به اینکه تعداد مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه پانزدهم 342 شرکت‌کننده است، اظهار کرد: از این تعداد 235 شرکت داخلی و 107 شرکت خارجی حضور دارند که نسبت به نمایشگاه چهاردهم که در سال 93 برگزار شد شاهد افزایش 8.8 درصدی در بخش شرکت‌کنندگان داخلی و 101 درصدی در بخش شرکت‌کنندگان خارجی هستیم.

رئیس  انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی از آمادگی لازم برای ارائه کالاهای تولیدی خود در قالب کارت اعتباری 10 میلیونی برخوردار هستند یا خیر، گفت: از دو روز گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمامی واحدهای تولیدی لوازم خانگی در کشور اعلام شده که در صورت تمایل می‌توانند نام کالا و برند خود را در فهرست کالاهای مشمول طرح خرید با کارت 10 میلیون تومانی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی لوازم خانگی آمادگی لازم برای عرضه کالاهای مورد تقاضا در بازار را که در قالب طرح خرید با کارت 10 میلیون تومانی می‌تواند ایجاد شود را دارند اظهار داشت: بر اساس طرح اعطای کارت 10 میلیونی جهت خرید کالاهای مصرفی در بخش لوازم خانگی باید کلیه تولیدات ملی بوده و در کارخانجاتی تولید شده باشد که آن واحدها مجوز رسمی تولید دارند و کلیه محصولات ساخته شده آنها مشمول استاندارد اجباری است.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته بازار لوازم خانگی در کشور به شدت راکد بود گفت: به دلیل اینکه تقاضای زیادی در بازار وجود نداشت برخی از واحدهای تولیدی ناگزیر به کاهش میزان تولید بودند و همین قضیه موجب شد تا دولت برای خروج از رکود در این بخش تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی کنند.

به گفته انصاری بر اساس فاز نخست اجرای طرح اعطای کارت 10 میلیون تومانی کلیه بازنشتگان و حقوق‌بگیران می‌توانند کارت یاد شده را دریافت کرده ولی بر اساس پیش‌بینی‌ها این طرح به مرحله دوم نیز کشیده می‌شود.

انصاری همچنین در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای اجرای این طرح در کشور از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده هیچ پاسخی نداد ولی اظهار امیدواری کرد که این طرح تنها محدود به مرحله اول نخواهد شد و به کلیه جامعه تعمیم می‌یابد.

نظر شما چیست؟