اخبار لوازم خانگی

اجرای طرح «فروش اقساطی لوازم خانگی» با سود 10 درصد از هفته آینده

ال کا ایران : رئیس اتحادیه تهیه و فرشندگان لوازم خانگی تهران از آغاز طرح فروش اقساطی لوازم خانگی از ابتدای بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: سود در این طرح 10 درصد و دوره بازپرداخت 10 ماهه مشخص شده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،محمد طحان پور امروز(شنبه) در گفت وگو با  ایرنا افزود: طرح فروش اقساطی کالا در کنار دولت و با همکاری تولیدکنندگان و واردکنندگان اصلی کالا اجرایی می شود؛ در این طرح همه مردم از جمله شاغلان، بازنشستگان و کسبه می توانند تمام برندهای داخلی و خارجی لوازم خانگی را تا سقف 100 میلیون ریال خریداری کنند.

وی در مورد تفاوت های این طرح با طرح «کارت اعتباری»، گفت: در این طرح همه افراد می توانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند در حالی که در فاز نخست اجرای طرح (دولتی) کارت اعتباری، تنها بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول طرح می شوند.
طحان پور افزود: در طرح کارت اعتباری، بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل نداشتن نمایندگی نمی توانند حضور داشته باشند اما در طرح فروش اتحادیه اقساطی لوازم خانگی، امکان عرضه همه برندها وجود دارد.

رئیس اتحادیه تهیه و فرشندگان لوازم خانگی تهران افزود: علاوه بر این، در طرح کارت اعتباری، نرخ سود برای کالاهای ایرانی 12 درصد و کالاهای خارجی 16 درصد تعیین شده در حالی که نرخ سود در طرح فروش اقساطی، هم برای کالاهای ایرانی و هم کالاهای خارجی 10 درصد تعیین شده است.

رئیس اتحادیه تهیه و فرشندگان لوازم خانگی تهران، زمان اجرای این طرح را اول بهمن تا پایان اسفندماه امسال اعلام کرد و افزود: طرح فروش اقساطی کالا ابتدا به صورت آزمایشی (پایلوت) به مدت یک هفته در تهران اجرا و پس از رفع اشکال های احتمالی، در سراسر کشور اجرایی می شود.

طحانپور در مورد تضمین بازپرداخت خریداران نیز گفت: اتحادیه هیچ گونه تعهدی در ارتباط با بازپرداخت خریداران ارائه نمی کند و اخذ ضمانت نامه ها برعهده فروشندگان است؛ فروشندگان می توانند ضمانت هایی از جمله گواهی کسر از حقوق و چک را از خریداران دریافت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این طرح چه تفاوتی با فروش اقساطی لوازم خانگی که هم اکنون در بازار از سوی کسبه مختلف اجرا می شود دارد؟ گفت: نرخ سود سالیانه فروش اقساطی در بازار حدود 30 درصد است در حالی که نرخ سود در این طرح 10 درصد تعیین شده است؛ ضمن اینکه اجازه شرکت در این طرح، فقط به واحدهای صنفی دارای شرایط لازم از جلمه داشتن پروانه کسب، داده شده است.

مشروح گفت وگوی ایرنا با رئیس اتحادیه تهیه و فرشندگان لوازم خانگی تهران فردا (یکشنبه) منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، دولت با هدف خروج از رکود، بسته ای اقتصادی را در قالب دو طرح پرداخت تسهیلات خودرو به مبلغ 250 میلیون ریال و کارت اعتباری را دستور کار قرار داده است. تسهیلات پرداخت خودرو در آذرماه اجرایی شد و فاز نخست طرح ارائه کارت اعتباری نیز از روزهای گذشته کلید خورده است.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟