اخبار لوازم خانگی

افزایش وام خرید کالا به ۱۰ میلیون

ال کا ایران : سخنگوی انجمن لوازم خانگی از افزایش سقف خرید کالا به ۱۰ میلیون تومان با کارت اعتباری خرید کالای داخلی خبر داد و اعلام کرد که چهار گروه مخاطب به این طرح اضافه شده‌اند و زمان استفاده از کارت‌های اعتباری خرید کالا نیز به شش ماه افزایش یافته است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن لوازم خانگی از افزایش سقف خرید کالا به ۱۰ میلیون تومان با کارت اعتباری خرید کالای داخلی خبر داد و اعلام کرد که چهار گروه مخاطب به این طرح اضافه شده‌اند و زمان استفاده از کارت‌های اعتباری خرید کالا نیز به شش ماه افزایش یافته است.

در حالی که طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی در هفته‌های قبل با رکود روبرو بود، تصمیماتی در جهت رونق این طرح گرفته شد که محمدرضا غزنوی در این باره به ایسنا گفت: جلسه کارگروه کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با حضور معاون وزیر صنعت، مدیران صنعتی و بانک‌های عامل برگزار شد که نتیجه آن تغییر شرایط برای رونق طرح کارت‌ اعتباری خرید کالای داخلی بود.وی در این باره افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه افزایش سقف اعتبار کارت‌ها از شش به ۱۰ میلیون تومان بود تا توان خرید مردم با دریافت این کارت بالاتر رود و جذابیت لازم برای استقبال از این طرح ایجاد شود.

اضافه شدن ۴ گروه جدید
سخنگوی انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه دیگر تغییرات مورد نظر در این طرح افزایش گروه مشمولان بود، اظهار کرد: تا پیش از این سه گروه بازنشستگان، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و فرهنگیان، دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری بودند که در تصمیم‌گیری جدید، چهار گروه کارکنان قوه قضاییه، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان ثبت احوال نیز به این طرح اضافه شدند.

افزایش مدت اعتبار از ۳ به ۶ ماه
غزنوی با بیان این‌که مدت زمان اعتبار کارت‌های اعتباری خرید کالاهای داخلی نیز تمدید شده است، افزود: با پیگیری‌های وزارت صنعت برای تسهیل در استفاده از کارت‌ها و خرید کالا، مدت زمان اعتبار استفاده از کارت‌های اعتباری نیز از سه‌ ماه به شش‌ماه
تمدید شد.

حذف سقف حقوقی دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری‌
وی با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه عنوان کرد: همان‌طور که در بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعلام شده بود، سقف حقوق برای متقاضیان کارت‌های اعتباری نیز به کلی حذف شد و اعتبارسنجی از طریق بانک عامل صورت خواهد گرفت.سخنگوی انجمن لوازم خانگی در خصوص وضعیت صدور کارت‌های اعتباری تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار کارت وارد شده است و درخواست‌های دیگر نیز برای صدور بیشتر این کارت‌ها درحال بررسی است.

غزنوی اظهار کرد: کسانی که تا پیش از این کارت‌های اعتباری را دریافت کردند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها بعد از اعتبارسنجی برای استفاده از این طرح با شرایط جدید مانند افزایش سقف اعتبار و تمدید مدت استفاده اقدام کنند.

وی با اشاره بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای این طرح، ادامه داد: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای مشترک از طرف بانک مرکزی و این وزارتخانه ایجاد شد تا به بررسی وضعیت فنی این طرح بپردازند که در صورت اجرا با مشکلات زیرساختی روبرو نشویم.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی در خصوص پیشنهاد وزیر برای اصلاح قانون کارت‌های اعتباری گفت: پیشنهادات وزیر دریافت شد و بخشی از آن در این اصلاحات لحاظ شده است، چرا که در صورتی که می‌خواستیم تمام آن پیشنهادات مانند استفاده تمام شاغلان کارت‌های اعتباری را به اجرا درآوریم ممکن بود با بالارفتن یک دفعه‌ای متقاضیان و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در ارائه‌ خدمات دچار مشکل شویم و اعتراضاتی را به وجود می‌آورد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟