اخبار لوازم خانگی

رشد 7 درصدی بازار جهانی یخچال های صنعتی تا سال 2020

بازار جهانی تجهیزات یخچال های صنعتی تا سال2021 به ارزش 36.25 دلار خواهد رسید. این آمار نشان می دهد با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی مردم جهان پدید آمده است، کاربرد یخچال ها و فریزرهای بزرگ صنعتی در دنیای امروز، امری پذیرفتنی است.

admin | 8 سال قبل

در این گزارش تلاش می شود جایگاه کنونی بازار یخچال های صنعتی و چشم انداز پیش روی آنها ترسیم شود؛ ضمن اینکه بزرگ ترین صنایعی که این محصول در آنها کاربرد دارد، تقسیم بندی جغرافیایی برای تقاضای این یخچال ها و پراهمیت ترین تجهیزات مربوط به این محصولات نیز معرفی خواهند شد.

یخچال های صنعتی در دنیای امروزی کاربرد وسیعی پیدا کرده  و در صنایع متنوعی کاربرد دارند، تولید و نگهداری مواد غذایی در رستوران ها و سوپرمارکت ها یکی از مهم ترین قسمت هایی است که این فریزرهای بزرگ در آنها کاربرد دارند و حجم وسیعی از مواد غذایی و آشامیدنی در آنها نگه داشته می شوند، همچنین صنایع دیگری مانند داروسازی، صنایع شیمیایی، حمل و نقل، انبارداری، ذخیره سازی سرد و… نیز از دیگر موارد کاربرد یخچال های صنعتی هستند.

طبق آمار ارائه شده از سوی تحلیلگران بازار، ارزش بازار یخچال های صنعتی در سال 2015 حدود 24میلیارد دلار بوده و این درحالی است که انتظار می رود این ارزش تا سال 2020، به درآمدی بالغ بر 36.25میلیارد دلار برسد، همچنین در فاصله سال های 2016 تا 2020، نرخ رشد بازار این صنعت کمی بیشتر از 7درصد خواهد بود.

چشم انداز جهانی صنعت یخچال  و فریزرهای صنعتی، رشد قابل توجهی را نشان می دهد، چراکه با توجه به تغییر عادات غذایی و رشد روابط بین المللی در سطح جهان، تقاضای رو به رشدی برای این گونه محصولات دیده می شود.

بسیاری از مردم جهان به دلیل مشغله های کاری، عادت به مصرف غذاهای آماده و فریزری کرده اند، ضمن اینکه تجارت بین المللی مواد غذایی و دارویی نیز در جهان رشد زیادی یافته و بنابراین استفاده از یخچال های بزرگ صنعتی در سیستم های حمل ونقل نیز کاربرد زیادی پیدا کرده است. بنابراین آینده جهانی این صنعت، بازار روبه  رشدی را ترسیم می کند.

رشد تجهیزات مربوط به یخچال های صنعتی در سال های آتی

تجهیزات مربوط به یخچال های صنعتی، انواع مختلفی را شامل می شوند که عبارتند از کمپرسور، واحد اپراتور، قفسه صنعتی، مبدل  های حرارتی و…. در این میان، با توجه به آمار گرفته شده توسط محققان بازار، در سال 2015 بخش کمپرسور، بزرگ ترین بخش در بازار جهانی یخچال های صنعتی به شمار می رود و بزرگ ترین سهم را در این بازار به خود اختصاص داده بود.

قفسه های صنعتی، واحد اپراتور و مبدل های حرارتی نیز به ترتیب، بیشترین سهم را بعد از بخش کمپرسور، در این بازار از آنِ خود کرده بودند. طبق آمار موجود، واحد اپراتور، قفسه صنعتی و کمپرسور به طور مشترک بیش از 62درصد از بازار جهانی یخچال های صنعتی را در سال 2015 به خود اختصاص داده بودند.

انتظار می رود در سال های آینده بخش مربوط به قفسه  صنعتی سریع ترین میزان رشد را در این صنعت داشته  باشد و همچنین پیش بینی می شود که مبدل های حرارتی با یک نرخ رشد متوسط در سال های آتی رو به جلو حرکت کنند.

صنعت مواد غذایی بیشترین سهم را در این بازار دارد

همان گونه که ذکر شد، یخچال صنعتی کاربرد وسیعی در صنایع مختلف پیدا کرده است. صنعت مربوط به مواد غذایی و آشامیدنی، مواد شیمیایی و صنعت داروسازی، ذخیره سازی و انبار و صنعت پتروشیمی از مواد پرکاربرد یخچال های صنعتی در دنیای امروز به شمار می روند.

در این میان بخش مربوط به تولید و پردازش مواد غذایی، با داشتن 24درصد از سهم بازار یخچال های صنعتی در سال 2015، پیشروترین بازار مصرف این کالاها شناخته شده و به دنبال آن نیز صنعت مواد شیمیایی و داروسازی و بخش تولید نوشیدنی بیشترین سهم را در بازار مصرف یخچال های صنعتی از آن خود کرده اند و انتظار می رود در سال های آینده نیز بخش های مذکور، کماکان به رشد خود در این بازار ادامه دهند.

کشورهای در حال توسعه: بیشترین میزان تقاضا

میزان تقاضا برای یخچال ها و فریزرهای صنعتی تقریباً در تمام نقاط جهان به چشم می خورد، اما با توجه به آمار ارائه شده از سوی محققان اقتصادی، تقاضا برای تجهیزات مربوط به یخچال های صنعتی در کشورهای آسیایی بیشتر است که این امر نیز به دلایلی مانند افزایش جمعیت، تغییر سبک زندگی و روند در حال توسعه این مناطق است.

همچنین کشورهای آمریکای لاتین نیز رشد قابل توجهی را در زمینه تقاضا برای یخچال های صنعتی در دهه های گذشته از خود نشان داده اند. طبق نظر محققان، پیش بینی می شود که در سال های آینده نیز بیشترین میزان تقاضا و مصرف برای یخچال ها و فریزرهای صنعتی، در کشورهای در حال توسعه جهان دیده شود.

نظر شما چیست؟