اخبار لوازم خانگی

لزوم کنترل زنجیره قاچاق از مرز تا مراکز توزیع/ کالای قاچاق با عدم عرضه در مراکز صنفی از بین می‌رود

ال کاایران : معاون اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر لزوم کنترل کالای قاچاق از پیش از مرز تا مراکز توزیع گفت: اگر اصناف کالاهای قاچاق را نفروشند، امکان عرضه این کالاها از سوی واردکنندگان هم از بین می‌رود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد‌حسن نعمت اللهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا فرموده‌اند که «جنس قاچاق از پیش از مرز تا محل عرضه در بازار باید آماج اقدمات گوناگون مبارزه قرار بگیرد»، گفت: فردی که نظام را راهبری می‌کند، از اینکه قاچاق در محل عرضه در بازار چه سهمی دارد، از اینکه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و بازار چقدر مهم و تأثیرگذار است، کاملا مطلع است.

معاون اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شاید در سال‌های گذشته برای مبارزه با قاچاق کالا بیشترین تأکید در مبارزه با کالای قاچاق در مرزها بود، افزود: همه به این موضوع اذعان داریم که اگر اصناف کالاهای قاچاق را نفروشند، امکان عرضه این کالاها از سوی واردکنندگان هم از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از ورود و توزیع کالای قاچاق به کشور ، از پیش مرز تا محل عرضه در بازار اقدام شود، گفت: نیروی انتظامی کنترل مرز و همچنین نقل و انتقال کالاهای قاچاق را برعهده دارد و باید بخش صنفی نیز حسب قانون در بخش عرضه باید با قاچاق کالا مبارزه کند.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا هر یک از بخش‌ها مثل پیش از مرز، لب مرز، جاده‌ها و گلوگاه‌ها، بازار و مردم سهم دارند، گفت: سهم اصناف در تسهیل یا مبارزه با قاچاق کالا کمتر از سایر بخش‌ها نیست.

معاون اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اعلام کاهش عرضه کالای قاچاق از 22 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار توسط ستاد مبارزه با قاچاق که برابر قانون در این زمینه مرجع رسمی به شمار می‌رود، گفت: این آمار نشان می‌دهد که عزم و اراده جدی در مبارزه با کالای قاچاق وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر حاکی از عزم جدی در مبارزه با کالای است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا شکل خوبی گرفته و اگر اصناف در این امر کوتاهی کنند، قابل بخشش نیست.

به گزارش فارس نعمت‌الهی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول مانند اتاق اصناف باید جلوی واحدهای عرضه کننده کالای قاچاق را بگیرند، گفت: البته ما معتقدیم که عموم اصناف افراد متدین و مقید به قوانین و مقررات هستند، اما باید با نظارت و برخورد قانونی از قانون شکنی اندک اصناف متخلف جلوگیری کرد.

نظر شما چیست؟