اخبار لوازم خانگی

کمبود به بازار لوازم خانگی رسید/ کارت خرید موفق خواهد بود

ال کا ایران : نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از افزایش غیرقانونی برخی محصولات وارداتی در این بازار خبر داد و گفت: طرح جدید نظام بانکی مبنی بر کارت های اعتباری خرید موفق خواهد بود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرتضی میری نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در رابطه با نوسانات اخیر قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: 2 تا 3 شرکت وارد کننده لوازم خانگی قیمت محصولات خود را به میزان ده درصد افزایش دادند که این افزایش قیمت قانونی نیست واز سوی مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

 

وی افزود: برخی از شرکت های تولید کننده داخلی به صورت قانونی قیمت محصولات خود را 6تا9درصد افزایش دادند که پیش بینی می شود که این افزایش قیمت در زمان اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق تاثیری بر بازار نخواهد داشت.

 

میری با بیان اینکه در محرم و صفر بازار انتخاب خاصی نخواهد داشت گفت: در چند وقت اخیر بازار لوازم خانگی در کالاهای وارداتی با کمبود مواجه شد که این موضوع به دلیل افزایش زمان ترخیص کالا از 15 روز به 3 ماه بوده است که دلیل این افزایش زمان الصاق کدهای رهگیری در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

 

وی در پاسخ به این سوال که کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی چه تاثیری در بازار لوازم خانگی داشته است یادآور شد: با وجود آنکه 4200 میلیارد تومان منابع بانکی برای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در نظر گرفته شده است اما تنها 10 درصد از این میزان در بازار لوازم خانگی مصرف شد ومردم از این کارتها استقبال چندانی نداشتند.

 

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: طرح جدید بانک مرکزی مبنی بر کارتهای اعتباری موفق تر وموثرتر از کارتهای گذشته خواهد بود./میزان/

نظر شما چیست؟