اخبار لوازم خانگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مبادی ورودی و گمرکات باید در اولویت برنامه مبارزه با قاچاق باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور در سال گذشته آسیب جدی به اقتصاد و تولید کشور وارد کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدمهدی مقدسی افزود: پدیده قاچاق دارای فرایندی است که از مبادی ورودی تا توزیع را در بر می گیرد ؛ از این رو برای مبارزه با قاچاق باید این چرخه به صورت کامل کنترل شود و اینکه تنها یک بخش را بخواهیم مورد بازرسی و کنترل قرار دهیم، نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک وکمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرخه کنترل و نظارت برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید با نظارت بیشتری اجرایی شود البته در این راستا مبادی ورودی کالا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه های گذشته با اصلاح آیین نامه مبارزه با قاچاق کالا قدم هایی برداشته شد اما کافی نیست و باید مبادی ورودی و گمرکات در اولویت برنامه مبارزه با قاچاق باشند.

مقدسی افزود: کنترل مبادی ورودی کالای قاچاق  و مرزها اصل است و در کنار این نظارت باید بازار نیز کنترل شود و اهمیت مبارزه با قاچاق کالا به این نیست که تنها اصناف را کنترل کرد؛ این امر خلاف قانون است و قانون را باید به صورت کامل اجرا کرد.

وی درباره افزایش قیمت پیش آمده در بازار در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا افزود: اجرای هر طرحی دارای تبعاتی است و این افزایش قیمت موقتی بوده و مرتفع خواهد شد.

نظر شما چیست؟