اخبار لوازم خانگی

ثبت ۱۵ هزار کالای ایرانی در سامانه ملی تدارکات

بعد از راه‌اندازی رسمی سامانه تدارکات الکترونیکی برای کنترل معاملات و خریدهای دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی مدیرکل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از ثبت حدود ۱۵ هزار کالای ایرانی در این سامانه خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح سامانه تدارکات الکترونیکی به نوعی حمایت از تولید داخلی نیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: مدتی است که بر اساس قانون برنامه ششم و ماده پنجم احکام دائمی مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی برای خرید و مناقصات خود از سامانهتدارکات الکترونیکی استفاده کنند و در کنار این دستگاه‌ها نهادهای عمومی که از بودجه های عمومی استفاده می‌کنند نیز خارج از ساختار دولت به استفاده از این سامانه ملزم شدند.

وی ادامه داد: در طرح این سامانه ادارات و دستگاه‌های دولتی و نهادهایی که از این سامانه  استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند نیازهای خود را که مشابه داخلی دارند را از کالاهای خارجی تامین کنند و به منظور تامین کالا و تکنولوژی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و بر اساس آمار های موجود تاکنون برای شرکت مزایدات و تامین کالایی حدود ۱۵ هزار کالای ایرانی در این سامانه به ثبت رسیده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اعضای کمیته‌ای که برای این سامانه تشکیل شده است، گفت: در کمیته‌ای که برای نظارت بر عملکرد این سامانه تشکیل شده است، نمایندگانی از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی در آن حضور دارند.

اجرای مصوبه‌ای که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان بکارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) تمام سازمان‌های دولتی استفاده از این سامانه در تمام ادازات دولتی و نهادهای عمومی و بنیادها نیز اجباری شد.

هدف این سامانه حمایت از تولید ملی مقابله با کالای قاچاق، شفاف سازی اطلاعات، حذف واسطه انسانی ازتمام معاملات دولتی و مقابل با فساد اداری اعلام شده است.

نظر شما چیست؟