فناوری

خارج شدن دو نفر از قدیمی‌ترین مدیران شرکت گوگل از هیئت مدیره آلفابت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قرار است که هیئت مدیره کمپانی بزرگ هولدینگ آلفابت دست‌خوش تغییراتی شود و دو مدیر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قرار است که هیئت مدیره کمپانی بزرگ هولدینگ آلفابت دست‌خوش تغییراتی شود و دو مدیر قدیمی کمپانی گوگل این هیئت مدیره را ترک کنند.

قرار است که هیئت مدیره کمپانی بزرگ هولدینگ آلفابت دست‌خوش تغییراتی شود و دو مدیر قدیمی کمپانی گوگل این هیئت مدیره را ترک کنند.

به نقل از میهن صنعت، کمپانی آلفابت به‌عنوان یک کمپانی هولدینگ بزرگ که شرکت‌های زیادی از جمله شرکت گوگل در زیرمجموعه آن قرار دارند قرار است تغییرات اساسی را در هیئت مدیره خود اعمال کند که یکی از این تغییرات خارج شدن دو نفر از قدیمی‌ترین مدیران شرکت گوگل از هیئت مدیره این کمپانی است. به‌گونه‌ای که قرار است مدیرعامل سابق شرکت گوگل یعنی اریک اشمیت و مدیرعامل سابق سرویس ابری گوگل، دیان گرین به‌زودی هیئت مدیره کمپانی آلفابت را ترک کنند. البته در این تغییرات اساسی که بر روی هیئت مدیره آلفابت صورت خواهد گرفت، یک عضو جدید که مدیر مالی شرکت زیست فناوری Gilead Sciences است به این هیئت مدیره افزوده خواهد شد.

اما دلیل اصلی که موجب شده تا هیئت مدیره کمپانی آلفابت به چنین تغییراتی تن دهد، بحران‌هایی است که به سوء رفتارهای جنسی و مدیریت این افراد در گوگل مرتبط است. درواقع این بحران‌ها موجب شده بود تا مدیران و کارمندان بخش‌های مختلف شرکت گوگل به‌ویژه سهام‌داران انتقادهای شدیدی به راه بیاندازند از این‌رو هیئت مدیره آلفابت مجبور به برکناری دو نفر از قدیمی‌ترین مدیران کمپانی گوگل شد.

البته جداشدن مدیران قدیمی کمپانی گوگل از هیئت مدیره آلفابت به معنی کنار گذاشته‌شدن این افراد برای همیشه نیست چراکه اریک اشمیت از این پس به‌عنوان مشاور فنی کار خودش را در کمپانی آلفابت ادامه خواهد داد.

تمامی این تغییرات در ساختار مدیریتی کمپانی گوگل از زمانی جان گرفت که کمپانی گوگل به اشتباهات در مدیریت مشکلات جنسی اعتراف کرد. دقیقا همین زمان بود که فشارها بر روی کمپانی گوگل برای تغییر برخی از مدیران بیشتر و بیشتر شد. از طرفی سهام‌داران شرکت گوگل دائما در حال شکایت‌های قانونی از مدیران گوگل و برخی از افراد هیئت مدیره که در پرونده‌های مذکور دست داشتند بودند. درنتیجه تمامی این اعتراضات و شکایات دست به دست هم دادند تا دو نفر از مدیران قدیمی این کمپانی از هیئت مدیره آلفابت جدا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟