انتخاب تلویزیون
اخبار لوازم خانگی

انتخاب تلویزیون مناسب؛ OLED یا QLED؟/بخش دوم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری تلویزیون در چند سال اخیر بسیار متنوع شده که خرید یک تلویزیون خوب را ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری تلویزیون در چند سال اخیر بسیار متنوع شده که خرید یک تلویزیون خوب را با چالش مواجه کرده است.  OLED بهتر است یا QLED؟ LED یا LCD؟ و برنامه های استریم نیاز دارید؟ این ها تمام سوال هایی است که ممکن است به ذهن بسیاری از مشتریان رسیده باشد و به همین منظور در این بخش قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با نحوه انتخاب تلویزیون مناسب آشنا کنیم.

نه تنها تلویزیون های هوشمند عملکرد تصویر را در صفحه نمایش بالا بردند، بلکه فناوری های جدیدی را نیز  (HDR ،OLED  ،QLED) معرفی کردند. سوالات اساسی درباره اندازه صفحه نمایش، قرار دادن تلویزیون، تعداد ورودی ها و غیره وجود دارد. در این بخش به یک لیست جامع می پردازیم که براساس آن می توانید انتخاب تلویزیون را به نحو احسن انجام دهید.در قسمت دوم قصد داریم به ادامه نکات خرید تلویزیون هوشمند بپردازیم.

قیمت

قیمت و انتخاب تلویزیون

یکی از بحث های مهم هنگام خرید و انتخاب تلویزیون هوشمند، قیمت است. موضوعی که همیشه مشتریان هنگام خرید به آن توجه داشته و باعث می گردد تا برخی با محدودیت در بودجه نتوانند بهترین مدل را خریداری کنند. این موضوع آن قدری مهم است که برخی بی توجه از کنار آن عبور کرده و از آنجایی که محدودیتی در این زمینه مشاهده نمی کنند، سعی بر این داشته تا با هر بودجه ای مدل موردنظر را تهیه نمایند.

تلویزیون ها بسته به نوع پنل و مشخصاتی که دارند، با قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند. برای مثال یک تلویزیون اولد نسبت به تلویزیون LED به مراتب قیمت بیشتری داشته و در سوی دیگر تلویزیون کیولد نیز گزینه گران قیمتی در بازار است.

بنابراین اگر تنها به کیفیت تصویر استاندارد اهمیت می دهید، تلویزیون های هوشمند LED گزینه مناسبی بوده و می توانند نظر مخاطب را جلب کنند. در سوی دیگر گزینه های اولد یا کیولد با فناوری های بزرگ در بحث کیفیت نمایشگر، تجربه کاربری لذت بخشی رقم زده که نمی توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد. البته بحث قیمت قابل توجه موجب شده تا بسیاری از کنار آنها عبور کرده و به همان مدل های LED بسنده نمایند. یک تلویزیون برای مثال اولد دو برابر یک تلویزیون LED قیمت خواهد داشت و این موضوع را نباید معمولی دانست.

خواندن بخش اول این متن را از دست ندهید:

انتخاب تلویزیون هوشمند مناسب؛ OLED یا QLED؟/بخش اول

اگرچه عجیب نیست و هر دستگاهی با توجه به نوع فناوری و ویژگی ها قیمت خاص خود را دارد. شرکت های مخلتفی به تولید تلویزیون می پردازند و هر یک محصول منحصربفردی را در بازار عرضه می دارند. اما در میان آنها سامسونگ، ال جی، سونی و چندی دیگر شناخته شده تر بوده و سعی کردند تا محصولاتی بزرگ را در بازار عرضه دارند. این برندها تلویزیون هایی را در بازار عرضه می دارند که باید انتظار تجربه کاربری لذت بخشی را داشت. مدل هایی که با وضوح تصویر بالا و کیفیت ساخت قابل توجه، شیفته آنها شد.

به هر حال بحث قیمت اهمیت بالایی برای مشتریانی دارد که از بودجه بسیار محدودی برخوردار هستند. در عصر جدید تلویزیون ها با فناوری های نوین در نمایشگر با افزایش قیمت چشمگیری رو به رو هستند. موضوعی که موجب می شود تا هزینه کافی برای تهیه وجود نداشته باشد. بنابراین مسئله قیمت فاکتورهای مختلفی را در برمی گیرد و نباید آن را گزینه غیرمهم دانست.

کیفیت ساخت

کیفیت و انتخاب تلویزیون

تلویزیون های هوشمند دارای ساختار مختلفی هستند. به شکلی که برخی ها دارای کیفیت ساخت پایین و برخی دیگر نیز کیفیت ساخت بالایی دارند. سامسونگ همیشه سعی داشته محصول باکیفیتی در بازار عرضه دارد و ال جی نیز همین طور.

البته برندهای مطرح دیگر چون سونی، پاناسونیک و برخی از این قبیل نیز به کیفیت اهمیت بسیاری می دهند و سعی دارند تا محصولاتی برجسته را روانه بازار کنند. در این بین هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید توجه داشت که با مدلی برجسته رو به رو باشید.

برای آن که از کیفیت تلویزیون آگاهی یابید کافیست نخست آن را در حالت روشن مشاهده کنید. اگر پنل صفحه نمایش رنگ های نامطلوبی ارائه داد، این بدان معناست که با یک مدل معمولی رو به رو هستید و کیفیت چندان خوبی برای گزینه موردنظر به کار نگرفته شده است.

در سوی دیگر کیفیت بدنه بوده که مدل های بی کیفیت پلاستیک نامطلوب بوده اما سایر شرکت ها سعی می کنند پلاستیک باکیفیتی را در تلویزیون هوشمند خود تعبیه کنند. بنابراین اگر این امر برای شما اهمیت دارد، باید به آن توجه داشته باشید.

برخی شرکت های چینی به تولید تلویزیون هایی می پردازند که چندان نمی توان آنها را در بحث کیفیت مناسب دانست. خوشبختانه مدل هایی هم  دارند که از کیفیت مطلوبی برخوردار است و می تواند برای مشتریان رضایت بخش باشد.

در هر صورت کیفیت ساخت مقوله دیگری بوده که هنگام خرید باید به آن توجه داشت، زیرا تلویزیونی که از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، نمی تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد و گزینه جذابی به شمار رود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟