راه اندازی SnowaTec با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی
اخبار لوازم خانگی

راه اندازی SnowaTec با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فاز نخست مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (SnowaTec) با حضور معاون علمی و فناوری ریاست ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فاز نخست مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (SnowaTec) با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک، مدیر روابط عمومی برند اسنوا، رئیس دانشگاه اصفهان و تعدادی دیگری از مدیران این مجموعه‌ها با سرمایه‌گذاری مشترک 300 میلیارد ریالی، به بهره‌برداری رسید که در این فاز، مرکز طراحی آغاز به کار نموده و سایر بخش‌های مرکز فناوری مانند آزمایشگاه‌ها و بخش‌هایی از کارخانه نوآوری مانند «مدرسه کسب و کار»، «شتاب دهنده» و «صندوق پژوهش و نوآوری» نیز به زودی، بهره‌برداری خواهند شد.

علیرضا حاتمی، مدیر روابط عمومی اسنوا در این مراسم با تاکید بر لزوم بهره‌برداری وسیعتر از ظرفیت‌های همکاری میان بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت این مرکز، تسهیل ارتباط نخبگان، دانشجویان و شبکه علمی کشور با تیم‌های تحقیق و توسعه اسنواست که اولین نقطه آن در همکاری با دانشگاه اصفهان شکل گرفته است و که این استقرار پایلوت بوده و به زودی با دریافت بازخوردها آن، در سایر شهرها و دانشگاه‌های دیگر نیز مراکز دیگری راه‌اندازی خواهد شد.

راه اندازی SnowaTec با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی

مدیر روابط عمومی اسنوا با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ اسنوا برای رشد و پیشرفت تحقیق و توسعه در صنعت لوازم خانگی ساخت ایران، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها، چالش‌های تکنولوژیک و پاسخ‌های فناورانه در اسنوا را ساماندهی می‌کند و روابط تیم‌های تحقیق و توسعه این مجموعه را با شبکه علمی کشور، مدیریت و راهبری خواهد کرد چرا که یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حل چالش‌های پیش‌رو، توسعه محورهای ارتباطی با بدنه نخبه و علمی جامعه است و SnowaTec محور اصلی ارتباطات هدفمند، با این بخش از نظام اجتماعی است. همچنین با حضور چنین مراکزی، تمرکز بیشتری در ارتباط با ایده‌ها و تفکرات نوآورانه شبکه علمی خواهیم داشت تا دقیق‌تر به دنبال پاسخ‌های جدید و خلاقانه برای چالش‌های فعلی و آینده خود باشیم.

وی همچنین یادآور شد که در حال حاضر نیز شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژیک در اسنوا فعالیت می‌کنند و خوشبختانه حمایت اسنوا، منجر به پایداری آنها در صنعت لوازم خانگی به عنوان صنعتی پیشران در اقتصاد ایران شده است.

حاتمی اضافه کرد: البته اسنوا تحقیق و توسعه را به عنوان نیروی محرکه اصلی خود از همان ابتدا انتخاب کرده بود و در حال حاضر با بیش از چند صد مهندس تحقیق و توسعه، آزمایشگاه های مختلفی چون آزمايشگاه‌هاي تخصصی مصرف انرژي، عملکرد ، قابليت اطمينان، صوت، شيمي، موتور، IoT و مراکز مطالعاتی در یک شبکه بین المللی، در حال ترسیم افق جدیدی برای این صنعت در ایران است و در این مسیر بیش از چند ده میلیون دلار تا کنون هزینه کرده است.

مدیر روابط عمومی اسنوا گفت: SnowaTec سعی دارد تا متناسب با ظرفیت‌ها و ماموریت‌های خود، اکوسیستمی کامل را در درون خود شکل دهد و در این خصوص 8 بخش به صورت متمرکز و به هم پیوسته فعالیت خواهند کرد و البته  برنامه‌های دیگری در خصوص این مرکز بویژه در بخش کارخانه نوآوری نیز وجود دارد که به زودی، اطلاع رسانی خواهد شد که یکی از مهمترین بخش‌های آن، رویداد «Snowa Award»  خواهد بود.

مراکز فناوری و کارخانجات نوآوری، ابزار لازم در مرحله پنجم در روند تولید هستند. تولید دارای روند، تحت لیسانس، مهندسی معکوس، طراحی اصلاحی، طراحی پایه و در نهایت نوآوری می باشد که اسنوا با راه اندازی این مرکز عملا وارد سطح آخر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟