رشد ۸ درصدی تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

رشد ۸ درصدی تولید لوازم خانگی در دولت سیزدهم/ تداوم حمایت از صنایع داخلی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار تاکنون رشد ۸ ...

یاسمن داودیان | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار تاکنون رشد ۸ درصدی تولید لوازم خانگی را تجربه کرده است، تولید لوازم خانگی از ۱۵.۵ میلیون دستگاه به ۱۶.۷ میلیون دستگاه افزایش یافت.

“امید قالیباف” افزود: برای سال آینده تولید ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور برنامه‌ریزی شده است.وی گفت: صادرات محصولات لوازم‌خانگی در سال گذشته ۳۹۳ میلیون دلار بوده است.
قالیباف ادامه‌داد: این در حالی است که در چهار ماه نخست امسال ۱۶۴ میلیون دلار صادرات انجام شد که تحقق ۱۱۴ درصدی اهداف صادراتی در این حوزه را به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان‌کرد: عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، پاکستان، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و برخی کشورهای اتحادیه اروپا، عمده مقاصد صادراتی لوازم خانگی ایرانی را تشکیل می‌دهد.
مشاور رسانه‌ای وزیر صمت در ادامه‌ به افزایش متوسط عمق داخلی‌سازی از ۵۵ درصد به ۶۵ درصد در این صنعت اشاره کرد و گفت: این مهم کاهش ارزبری ۲۵ درصدی را به دنبال داشته است. وی اضافه کرد: سرمایه گذاری انجام شده در کل این صنعت ۸۰‌هزار میلیارد تومان و افزایش سرمایه‌گذاری در آن ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حمایت را از صنعت لوازم خانگی ادامه دارد

وی در ادامه با اشاره به برخی شائبه های ایجاد شده در خصوص واردات لوازم خانگی، اظهار داشت: به‌طور کلی هیچ‌گاه نمی توان با ممنوعیت واردات از یک صنعت حمایت کرد.
قالیباف ادامه‌ داد: صنایعی که به نظر می‌رسد به بلوغ رسیده باشند و سطح رقابت در آنها بالا است (یعنی تعداد زیادی تولیدکننده وجود دارد که بازار را تامین می‌کنند)، در این شرایط وزارت صنعت با اجازه دادن واردات، منافع تولید کنندگان، مصرف کنندگان و بازار را تامین می‌کند.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح‌ کرد: این یک چارچوب کلی است و صنعت لوازم‌خانگی می‌تواند جزو صنایعی باشد که گزینه واردات و تامین منافع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و بازار در آن مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد، اما این مساله به معنای انجام شدن حتمی واردات نیست.
وی در عین حال خاطر نشان‌ کرد: حتی با فرض آزاد شدن واردات، دولت با افزایش تعرفه و حقوق ورودی گمرکی از صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایعی که به بلوغ رسیده باشند حمایت می‌کند که در این صورت برخورد با قاچاق کالا توجیه‌پذیرتر می‌شود.
قالیباف تاکید کرد: این مهم در جهت حمایت از صنایع داخلی و ضربه نخوردن محصولات تولیدی در رقابت با محصولات وارداتی انجام می‌شود./ایرنا

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟