نگاهی به جدیدترین نوآوری‌های ال‌جی در نمایشگاه IFA 2022
اخبار لوازم خانگی

نگاهی به جدیدترین نوآوری‌های ال‌جی در نمایشگاه IFA 2022

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از دو سال انتظار، Messe برلین، محل برگزاری همیشگی نمایشگاه IFA، از 1-5 سپتامبر میزبان ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از دو سال انتظار، Messe برلین، محل برگزاری همیشگی نمایشگاه IFA، از 1-5 سپتامبر میزبان بیش از 240,000 نفر بود و بدین ترتیب IFA 2022 با بازگشتی مقتدرانه، تمام‌وکمال برگزار شد.

امسال ال‌جی الکترونیکس (LG) با شعار « Life, Reimagined»، جدیدترین نوآوری‌های کاربر‌محور خود را که امکانات و تجربیات جدیدی به زندگی روزمره افراد می‌افزاید به نمایش گذاشت.

از جمله نوآوری‌های متعدد ارائه‌شده در IFA، که احتمالاً بیش از باقی محصولات نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کرد، تلویزیون  97 اینچی  OLED evo Gallery Edition بود؛ بزرگ‌ترین تلویزیون OLED جهان که به لطف فن‌آوری پیکسل­های خودنورده، کیفیت تصویر بی‌نظیری به نمایش می‌گذارد. سایر تلویزیون‌های صفحه‌بزرگ، از جمله تلویزیون 88 اینچی  LG SIGNATURE OLED 8K و تلویزیون 136 اینچی  Micro LED 4K، اثبات مجدد برتری ال‌جی در حوزه تلویزیون‌ها در سراسر جهان می­باشد.

از دیگر محصولاتی که توجه افراد زیادی مخصوصاً گیمیرها را به خود جلب کرد می‌توان به Flex Arcade Zone اشاره کرد که چندین غرفه گیمینگ برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته بود تا بتوانند LG OLED Flex  مدل (LX3) را تجربه کنند. صفحه‌ی نمایش LX3، که اولین صفحه   نمایش  OLED 42 اینچی جهان با قابلیت خم شدن است، از حالت کاملاً مسطح به حالت خمیده تغییر می‌کند تا کاربران بتوانند از میان 20 درجه‌ انحنای مختلف، مناسب‌ترین انحنا را انتخاب کنند. همچنین برای استفاده‌ی راحت‌تر کاربران، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از دکمه‌ی مخصوصی که روی ریموت تعبیه شده یکی از دو سطح انحنایی را که به شکل پیش‌فرض تنظیم شده انتخاب کنند.

ال‌جی همچنین به معرفی جدیدترین لوازم خانگی خود پرداخت و از جمله محصولات معرفی شده، یخچال MoodUP جدید بود. پنل‌های درب  LED این یخچال قابلیت تغییر رنگ دارند و از جذاب‌ترین محصولات ال­جی هستند. به‌لطف خلاقیت جدید و استفاده از پنل‌های LED، برای درب‌های بالایی این یخچال مدرن امکان انتخاب 22 رنگ و برای درب‌های پایینی آن 19 رنگ مختلف در نظر گرفته شده و کاربران می‌توانند با انتخاب آن‌ها، از طراحی بی‌رقیب این شرکت بهره ببرند. صفحه‌ی MicroLED به‌کاررفته در این یخچال، تصاویر رنگارنگی پخش می‌کند که نمایان‌گر رنگ‌های زیبای یخچال LG MoodUP است و تجربه‌ی مشاهده این محصول، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

سایر محصولات ال‌جی که مجهز به برنامه LG ThinQ هستند نیز به برلین راه پیدا کردند. از جمله این محصولات می‌توان به دستگاه تصفیه هوای LG PuriCare Aero Furniture، ماشین لباسشویی LG Washtower و دستگاه نگهداری و مراقبت از کفش LG Styler™ ShoeCase  و  ShoeCare اشاره کرد. هدف از ایجاد این فضا نشان دادن چگونگی ارتباط لوازم خانگی ال‌جی با هم از طریق برنامه LG ThinQ و خلق خانه‌ا‌ی کاملاً هوشمند بوده‌است.

با شعار «Life, Reimagined» ال­جی، به دور از انتظار نیست است که تلویزیون‌های جذاب lifestyle هم در میان محصولات حضور داشته باشند. ال‌جی با مجموعهOLED Object  که برای فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب طراحی شده است، نشان داد تلویزیون‌هایش به‌راحتی با هر دکوراسیونی سازگار هستند.

مانیتورهای پیشرفته‌ی ال‌جی نیز در کانون توجه قرار گرفت. مانیتور گیمینگ 42 اینچی UltraGear™ OLED که اولین مانیتور منحنی OLED ال‌جی با نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتز است در IFA 2022 نمایش داده شد. بازدیدکنندگان می‌توانستند لذت بازی‌های جدید و به­روز را در غرفه‌ی ال‌جی تجربه کنند و با تجربه کردن عملکرد، سرعت و ویژگی‌هایی که مورد نیاز گیمرهای مشتاق امروزی است، شخصاً از تجربه‌ی بی‌نقص گیمینگ لذت ببرند.

IFA بهترین رویداد برای مشاهده و بررسی محصولات و خدمات ال‌جی بود که آسایش و راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. ال‌جی در تلاش است که از طریق ارائه راه‌کارهای متعدد زندگی هوشمند که برای برآورده کردن نیازها و سلایق مصرف­کنندگان سراسر جهان طراحی شده‌اند، نوآوری‌های کاربر‌محور خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

در حالی که ال‌جی بدون شک از ستاره‌های اصلی IFA امسال بود، بسیاری از سازندگان دیگر نیز برای معرفی جدیدترین نوآوری‌های خود در این رویداد حاضر بودند. از نوآوری‌های پرطرفداری که در تمام نمایشگاه‌های مهم تکنولوژیِ ده سال گذشته حضور داشته «فن‌آوری خانه‌ی هوشمند» است. به دلیل پاندمی جهانی، و تعهد تعداد بیشتری از شرکت‌ها به Matter، که استاندارد جدید خانه‌ها‌ی هوشمند است و  توسط Connectivity Standards Alliance (the Alliance) ایجاد شده است و شرکت‌های عظیمی مانند گوگل، آمازون و اپل از آن حمایت می‌کنند، زندگی مردم «خانه‌محور»تر شده است، و در نتیجه بار دیگر فن‌آوری خانه‌ی هوشمند در صدر اخبار مهم IFA قرار گرفته‌است.

از دیگر موضوعات معروف IFA می‌توان به هوش مصنوعی (AI) اشاره کرد، که به‌سرعت در حال تبدیل شدن به قلب بسیاری از ابزار و خدماتی است که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه AI در اتوماسیون محیط‌های داخلی، پیش‌بینی احتیاجات ما بر اساس الگوی مصرف، ارائه‌ی یادآورهای مفید زمانی و مناسبتی و همین‌طور ارائه‌ی پیشنهاد برای بهبود و توسعه قابلیت‌های کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در IFA امسال، AI از بخش سلامت گرفته تا سرگرمی خانگی، در تمامی بخش‌های فن‌آوری و محصول حضور داشت.

با وجود سازندگان متعددی که اولویت آن‌ها الگوی مصرف پایدار به منظور کاهش تأثیرات زیست‌محیطی و همچنین هموار کردن راه به سمت آینده‌ای روشن است، پایداری از دیگر موضوعات مهم IFA بود. محصولات سازگار با محیط‌زیست که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، از مواد بازیافتی تولید می‌شوند و هم‌زمان با به‌حداقل رساندن آلاینده‌ها، قابلیت تعمیر آسان دارند و بازیافت‌پذیر هستند حالا بیش از همیشه محبوب هستند و ماندگار خواهند بود.

نمایشگاه IFA 2022 به پایان رسید، اما منتظر نوآوری‌های جدید ال‌جی باشید!

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟