کاهش حداقل ۲۰ درصدی فروش لوازم آشپزخانه به علت اغتشاشات
اخبار لوازم خانگی

کاهش حداقل ۲۰ درصدی فروش لوازم آشپزخانه به علت اغتشاشات

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عضو اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: اغتشاشات اخیر حداقل ۲۰ درصد میزان ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عضو اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: اغتشاشات اخیر حداقل ۲۰ درصد میزان فروش لوازم آشپزخانه را کاهش داده که امیدواریم هر چه سریع‌تر آرامش در بازار و جامعه حکم‌فرما شود تا فروشندگان و تولیدکنندگان بتوانند در این فضا به فعالیت خود ادامه دهند.

فریدون نصیری، عضو اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در خصوص وضعیت بازار لوازم آشپزخانه در کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و شرایط بازار به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر بازار با رکود روبروست و از طرف دیگر تنش‌ها و اغتشاشات اخیر جامعه نیز مزید بر علت شده و بسیاری از اصناف را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است که تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه نیز بی‌نصیب نمانده‌اند.

عضو اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در ادامه یادآور شد: هر ساله از مهرماه به بعد و با توجه به افزایش آمار ازدواج، خانواده‌ها برای تهیه جهیزیه روی به خرید لوازم آشپزخانه می‌آوردند این در حالی است که با توجه به ناامنی ایجادشده در سطح جامعه به علت اغتشاشات، اوضاع امسال فرق کرده است.

نصیری تصریح کرد: با انبوهی از چک‌های برگشتی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه روبرو هستیم که اغتشاشات اخیر سبب کسادی شدید بازار آنها شده، کسانی که می‌دانیم کلاهبردار نیستند و صرفاً فروشنده هستند به طوری که این امر در استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان به مراتب بیشتر از دیگر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم نیز اظهار کرد: در سالیان اخیر قدرت خرید مردم برای تهیه جهیزیه و لوازم آشپزخانه کاهش یافته، از طرف دیگر می‌توان گفت که اغتشاشات اخیر حداقل ۲۰ درصد میزان فروش لوازم آشپزخانه را کاهش داده که امیدواریم هر چه سریع‌تر آرامش در بازار و جامعه حکم‌فرما شود تا فروشندگان و تولیدکنندگان بتوانند در این فضا به فعالیت خود ادامه دهند.

عضو اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در پایان با بیان این که بخشی از تولیدات این صنف به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعلی به همین منوال ادامه داشته باشد طبیعتاً همه اصناف از جمله اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه زیان بیشتری خواهند کرد و شرایط خوبی برای آنها نمی‌توان متصور بود./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟