مشخصات تلویزیون های جدید آیوا
اخبار لوازم خانگی

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  سری تازه وارد تلویزیون های آیوا با عنوان سری F8 و M8 شناخته می شوند و در این ...

حسین محمدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  سری تازه وارد تلویزیون های آیوا با عنوان سری F8 و M8 شناخته می شوند و در این بخش قصد داریم تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مدل های غول پیکر را معرفی کنیم. برای آشنایی با مشخصات تلویزیون های جدید آیوا در ادامه با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی آیوا aiwa ساخت کجاست؟ مشخصات + قیمت

در این بخش می خوانید:

  • درباره برند آیوا AIWA
  • در مورد دستگاه های ویدئو VHS
  • مشخصات جدیدترین سری تلویزیون های aiwa
  • معرفی اجمالی گاندو سرویس

درباره برند آیوا AIWA

 مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

قطعا حس وابستگی به گذشته در همه ما وجود دارد. این حس نوستالژی معمولا با علاقه به برندها و اشیاء قدیمی در وجود تک تک افراد وجود دارد. AIWA ژاپن نزدیک به چهار دهه در ایران حضور دارد. در دهه 40 و 50، رادیو گرام و رادیو ضبط های این برند به واسطه دوام،  کیفیت بالا و قیمت مناسب از پرفروش های بازار محسوب می شد.

به طوری که تقریبا تمام فروشگاه های صوتی و تصویری که در آن دوران مرکزیت آنها ضلع شمالی میدان امام خمینی ( ره ) (معروف به راسته پشت شهرداری) بود، چند مدل ار دستگاه های صوتی خانگی و حرفه ای AIWA  را عرضه می کردند.

رادیوهای کوچک و پخش صوت کاست قابل حمل این برند ( مشابه دستگاه های واکمن سونی ) در دهه 60 طرفداران خاص خود را داشت.  دستگاه های ویدئو VHS این برند محبوبیت بسیاری پیدا کرد. بطوریکه جایگاه نخست فروش دستگاه های ویدئو در ایران را بدست اورد.

در آن دوران نماینده انحصاری این برند شرکت ایران ضبط و مرکز تعمیرات دستگاه های ویدئو آیوا در تهران، خیابان جمهوری اسلامی طبقه همکف پاساژ گیو بود.مدل های مختلف از جمله مدلهای ارزان قیمت 101، 102 و 105 با قابلیت فقط پخش فیلم تا مدل های تیونردار با قابلیت ضبط استاندارد SD  و ضبط و پخش طولانی LP  در این مرکز وجود داشت.

 در مورد دستگاه های ویدئو VHS

 در صورت ضبط با فرمت LONG PLAY  در دستگاه های ویدئو VHS می شد شش ساعت فیلم ضبط و پخش نمود. در مدلهایی که از قابلیت پخش EP یا ضبط به روش اقتصادی ECONOMIC PLAY برخوردار بودند، می شد 9 ساعت فیلم با این فرمت را مشاهده کرد.

علاوه بر این، مدل های  EG700 و EG770 (با قابلیت پشتیبانی از سیستم رنگ پال و سکام) و البته NTSC3.58 در آن زمان عرضه می شدند که از محبوبترین و البته گرانترین ویدئوهای پرفروش بازار ایران بودند.

ماجرای تغییر لوگو آیوا و گاندو سرویس

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

  لوگوی شرکت AIWA  از اواخردهه 60 خورشیدی تغییر کرد و با سنت شکنی، از حروف کوچک انگلیسی به جای حروف بزرگ استفاده شد که در نهایت  به aiwa  تغییر شکل داد. بعد از این که سونی، برند آیوا را خریداری کرد، تولید محصولات این شرکت را متوقف و از خط تولید آن در کشور مالزی برای تولید محصولات سونی از جمله تلویزیون و ویدئو و لوازم صوتی خانگی استفاده شد.

در یک بازه 14 ساله خبری از عرضه  محصولات آیوا در بازار نبود اما در سال 2017 میلادی، سرمایه گذاران هندی صرفا برند آیوا را از شرکت سونی خریداری کردند و به همان سرنوشت برندهای محبوب و نام آشنا مانند سن سوئی دچار شد.

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

در عرض کمتر از سه سال علاوه بر بازار هند این محصول در 55 کشور دنیا عرضه و از سه سال قبل نمایندگی انحصاری این برند در ایران به شرکت گاندو واگذار شد. سپس تولید و عرضه وسیع تلویزیون ها و اسپیکرهای آیوا در ایران آغاز شد.

جدیدترین سری تلویزیون های aiwa

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

جدید ترین سری تلوزیونهای aiwa  که هنوز از معرفی آن در سایت رسمی آیوا ایران خبری نیست اما در اکثر برند شاپ های این برند  موجود و به فروش می رسند، سری F8 می باشد که در دو سایز 75 و 85 اینچ عرضه شده اند  و در این بخش قصد داریم تا به بررسی مشخصات تلویزیون های جدید آیوا بپردازیم.

در حال حاضر تنها تلویزیون های بزرگتر از 80 اینچ تولید ایران مدل های 82 اینچ جی پلاس و 86 اینچ شهاب و MGS می باشند. تنها رقیب خارجی آن ها تلویزیون های 85 اینچ سونی مونتاژ مالزی است اما در سایز 75 اینچ تنوع برند های مونتاژ داخل و وارداتی بسیار زیاد است.

تلویزیون های سری M8 را بیشتر بشناسید

 مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

تلویزیون های سری M8  در سایز 75 اینچ با قیمت تقریبی  41 و در سایز 85 با قیمت تقریبی 70 میلیون تومان به فروش می رسند. در شرایط فعلی که میزان عرضه تلویزیون بیش از تقاضای بازار است، اکثر فروشندگان برای جلب مشتری معمولا حاضر به عرضه زیر قیمت لیست شرکت های تولید کننده هستند.

سری M8 با نسخه 11 سیستم عامل محبوب اندروید ( آخرین نسخه مخصوص تلویزیون ) و پردازنده 4 هسته ای عرضه شده که دارای پنل بافناوری DLED (  نور پس زمینه مستقیم)، زاویه دید وسیع 178 درجه و نیز فناوری HDR هستند.

سیستم اصلاح رنگ این مدل 3D comb می باشد. این فناوری در لیست تکنولوژی های به روز و جدید قرار می گیرد که با ترکیب دو سیگنال مجزا، تصویری باکیفیت، واقعی‌تر و زیباتر نمایش می‌دهد. به معنای ساده‌تر، ادغام دو سیگنال روشنایی (سیاه‌وسفید) و سیگنال رنگی، یک سیگنال سه‌بعدی الکترونیکی با درخشندگی بالا به وجود می‌آورد و با حذف «تداخل پیکسل‌ها» باعث خلق و نمایش ویدئویی به‌مراتب واضح‌تر و چشم‌نوازتر برای مخاطب خود می‌شود.این فناوری در اختیار تعداد محدودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فنّاوری جهان مانند سامسونگ است و در ایران تنها آن را در سری M8 و F8 آیوا می‌توانید یافت.

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

این تلویزیون دارای کنترل ایرموس کیبورد دار با صفحه کلید فارسی و انگلیسی است و فناوری بلوتوث این تلویزیون امکان انتقال صدای بی سیم به سیستم های صوتی را به وجود اورده است. این تلویزیون قادر به دریافت تمام شبکه های جدید HD سیما می باشد و مجهز به دو درگاه USB  و سه درگاه HDMI، خروجی صوتی دیجیتال و ورودی صوتی و تصویری کامپوننت می باشد.

این تلویزیون دارای قاب باریک به رنگ مشکی و دو پایه دوشاخه کرومی است. طی ده سال گذشته، اکثر تولید کنندگان تلویزیون از این نوع پایه ها در مدل های خود استفاده می کنند.

مشخصات تلویزیون هوشمند آیوا مدل F8 سایز 75 اینچ

 تلویزیون هوشمند آیوا مدل F8 سایز 75 اینچ

تلویزیون هوشمند آیوا مدل F8 سایز 75 اینچ از کیفیت UHD 4K برخوردار بوده و با سیستم صوتی دو کاناله 10 واتی با قابلیت پشتیبانی از استاندارد صوتی دالبی به فروش می رسد. این مدل مجهز به دو پورت USB و 3 پورت HDMI بوده و از قابلیت های آن می توان از پشتیبانی قابلیت های PVR و ماشین زمان، قابلیت نصب و اجرای بازی، دانلود و پخش محتوای آنلاین، قفل کودک، امکان نصب روی دیوار، خروجی صدای دیجیتال و ریموت کنترل Air Mouse نام برد.

جالب است بدانید که تلویزیون هوشمند آیوا مدل F8 از 8.3 میلیون پیکسل در صفحه نمایش بهره برده که در نتیجه کاربران شاهد تصاویر با کیفیت و واقعی هستند.

پایداری زیاد در مقابل ضربه و تکان های ناگهانی، حجم بسیار کم و وزن سبک و از همه مهمتر قابلیت قرارگیری انواع دستگاه های ساندبار ( بلندگوهای خطی ) بین دو پایه منجر شده تا طرفداران زیادی داشته باشد.

مشخصات تلویزیون های جدید آیوا

به هر جال در حاضر تنها تلویزیون بزرگتر از 80 اینچ موجود در ایران، مدل 85 اینچ آیوا از سری F8 است. این تلویزیون با ضمانت نامه 18 ماهه گاندو سرویس عرضه می شود که علاوه بر تولید و گارانتی محصولات آیوا در ایران  نمایندگی انحصاری واردات و تولید محصولات صوتی و تصویری با برندهای مکسیدر ( انواع گیرنده دیجیتال و اسپیکر و برج صدا ) و بلک اسمیت ( گیرنده دیجیتال ) را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟