آموزش

معنی کلمات روی پلوپز و طرز کار آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلوپز ها از آن دسته لوازم در آشپزخانه هستند که می توانند برای درست کردن غذا ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلوپز ها از آن دسته لوازم در آشپزخانه هستند که می توانند برای درست کردن غذا به شما کمک زیادی بکنند، به خصوص زمانی که عجله دارید و یا وقت کافی برای پخت هر نوع غذا یا برنج را ندارید. حتی مواقعی که می خواهید غذایتان را در تایمی دیرتر آماده کنید. پس مواد را در پلوپز ریخته و با انتخاب برنامه ای مناسب آن را به تاخیر می اندازید که در ادامه بیشتر درباره تمام کلمات و برنامه های روی پلوپز خواهیم گفت. در واقع در این مطلب قصد داریم تا درباره معنی کلمات روی پلوپز و هم چنین نحوه کارکرد با آن صحبت کنیم تا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید.

هم چنین در این مطلب می خوانید:

  • Soaked rice معنی
  • معنی کلمه cook در پلوپز
  • معنی rice sort در پلوپز
  • معنی کلمه crust در پلوپز
بیشتر بدانید:

اصطلاحات ماشین لباسشویی و برنامه های شستشو + ویدیو

به طور کلی استفاده از پلوپز خیلی پیچیده نیست و شما به راحتی می توانید از این دستگاه استفاده کنید، اما برای راحتی باید معنی کلمات روی پلوپز را به خوبی بدانید تا در حین استفاده از آن دچار مشکل نشوید. در واقع عملکرد پلوپز ها در عین سادگی می تواند پیچیده باشد.

معنی کلمات روی پلوپز

برای شروع آب و برنج مورد نظرتان را اضافه می کنید، برای هر مقدار برنج میزان آب ممکن است متفاوت باشد. پس به این موضوع دقت کنید. سپس دکمه ON  را فشار می دهید و پس از چند دقیقه برنج آماده می شود.

پلوپز ها برای اولین بار در ژاپن ساخته شدند، در واقع آن ها می توانند جذب آب توسط دانه برنج را به دلیل وجود ترموستات متوجه شده و تشخیص دهند و آب به دمای بیش از ۱۰۰ درجه نمی تواند برسد. هنگامی که آب پلوپز تمام می شود، المنت گرمایی اجاق گاز خاموش شده و ترموستات فعال می شود تا پلوپز را به حالت WARM تغییر دهد و دیگر چیزی نجوشد.

 

به این نکات توجه داشته باشید که این وسیله یعنی پلوپز ها باید دائما تمیز شوند، چون ممکن است با انجام ندادن این کار عمر دستگاه کاهش پیدا کند. هم چنین بهتر است تا حد امکان از گنجایش پلوپز استفاده کنید، به طور مثال از پلوپز های خیلی بزرگ برای پخت برنج به مقدار کم استفاده نکنید زیرا سبب تلف شدن انرژی می شود.

نکته جالب در مورد این وسیله، مصرف برق به پایین ترین شکل ممکن و سرعت عمل بالای آن برای پخت است و می تواند یک انتخاب عالی برای آشپزخانه هر شخصی باشد. هم چنین خوب است بدانید که هنگام روشن بودن دستگاه به المنت دست نزنید  و برای پخت و پز در پلوپز فقط از پیاله های سرامیکی استفاده کنید و تا زمانی که پیاله را پر نکردید، دستگاه را روشن نکنید و یا بیش از مقدار مشخص شده داخل آن آب و برنج نریزید. به هیچ عنوان دست یا صورتتان را به بخار پلوپز نزدیک نکنید زیرا قطعا باعث سوختگی و سوزش شدید در پوست می شود.

پلوپز چند کاره چیست؟

معنی کلمات روی پلوپز

یکی دیگر از انواع پلوپز ها، پلوپز چند کاره است که در واقع نوعی از پلوپز های برقی محسوب می شود و از برنامه های مختلفی پشتیبانی می کنند. در بسیاری از مدل های این دستگاه از یک صفحه نمایشگر دیجیتالی و کنترل پنل استفاده شده که به کمک آن می توان اقدام به فعال کردن برنامه مورد نظرتان برای شروع پخت کرد. البته برای استفاده از پلوپز چند کاره به این نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شما با این پلوپز ها فقط محدود به پخت برنج نیستید بلکه می توانید انواع سوپ، کیک، پیتزا، ته دیگ را درست کنید و از کاربردهای بخار پز، سرخ کردن، ماست بندی و آرام پز نیز بهره ببرید.

اگر کنترل پنل از نوع لمسی باشد می توانید با زدن یک دکمه به راحتی تمام برنامه های پخت را مشاهده کرده و با لمس هر کدام که می خواهید برنامه موردنظرتان را انتخاب کنید که در ادامه قطعا درباره معنی کلمات روی پلوپز خواهیم گفت.

حال اگر این قسمت لمسی نبود شما با فشار دادن منوی دستگاه می توانید برنامه پخت آن را فعال کنید و برای اطلاعات بیشتر حتما به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

طرز کار با پلوپز چند کاره

معنی کلمات روی پلوپز

ممکن است با توجه به نوع برند پلوپز برخی تفاوت های کوچک در طرز استفاده از آن وجود داشته باشد، اما به طور کلی یک روش جامع از استفاده پلوپز چند کاره به شما خواهیم گفت. اگر برای استفاده از پلوپز چند کار خود دچار مشکل هستید این قسمت را از دست ندهید.

ابتدا دکمه منو را بزنید و سپس نوع پخت مورد نظرتان را انتخاب کنید، حال برای تعیین مدت پخت دکمه Timer,Temperature را فشار دهید. سپس دکمه شروع  یا همان Start را بزنید، قطعا لامپ دکمه روشن شده و صفحه نمایش وضعیت پخت را نشان می دهد. در آخر زمانی که پخت تمام شد صدای زنگ از پلوپز شنیده می شود .

startشروع به پخت پلوپز
steamبخار پز کردن
crustته دیگ دار کردن برنج
cookپختن غذا
warmگرم نگه داشتن غذا
reheatگرم کردن مجدد غذا
Delayed startتاخیر پخت غذا در پلوپز
Temperature / Timer زمان سنج پلوپز
Slow cook پخت آهسته
Quick cookingپخت سریع
long grain rise پخت برنج دانه بلند
pearl rice پخت برنج مرواریدی
brown rice پخت برنج قهوه ای
oven پخت غذا مانند فر و اجاق
boil جوشاندن مواد غذایی

 

معنی Soaked rice

از این برنامه برای پخت برنج استفاده می شود. در واقع اگر برنج از قبل خیس خورده باشد می توانید برای پخت از این برنامه استفاده کنید.

معنی کلمه crust در پلوپز

یکی از برنامه ها در پلوپز است که به معنای ته دیگ دار کردن برنج است. در واقع زمانی که قصد درست کردن برنج ته دیگ دار را دارید باید زمانی که برنج‌ را در قابلمه پلوپز ریختید. این گزینه را برای پخت انتخاب کنید.

معنی  stew

یکی از برنامه های پخت در پلوپز چند کاره stew است و به معنی خورشت می باشد. برای تهیه خورشت در پلوپز چند کاره می توانید این برنامه را برای پخت استفاده کنید. در واقع کافی است مواد مورد نظر را در قابلمه پلوپز ریخته و این گزینه پخت را فعال کنید‌.

معنی کلمات روی پلوپز

معنی Bake

این کلمه به معنی پختن است و در پلوپز برای پخت انواع مواد غذایی استفاده می شود.  زمانی که هر ماده غذایی خام‌ را در قابلمه پلوپز همراه با آب کافی بریزید، با انتخاب Bake می توان آن ها را به راحتی بپزید.

معنیFry

یکی دیگر از برنامه هایی که در پلوپز ها می توانید از آن استفاده کنید Fry است. در واقع این برنامه برای سرخ کردن است که باید ماده مورد نظر را در سبد سرخ کن قرار دهید و به مقدار کافی روغن در قابلمه بریزید و سبد را روی آن قرار دهید و این برنامه را انتخاب کنید.

معنی Yoghurt

در واقع این برنامه برای ماست بندی در پلوپز استفاده می شود که معمولا در پلوپز های چندکاره موجود می باشد. برای استفاده از این‌ برنامه باید شیر جوشانده شده را با مایه ماست مخلوط کنید و در قابلمه یا ظرف مخصوصش بریزید و درون محفظه پلوپز بگذارید و سپس این گزینه را انتخاب کنید.

معنی Steam

از قابلیت های دیگری که در پلوپز های چند کاره مشاهده خواهید کرد، برنامه بخار پز است که برای انواع سبزیجات و مواد غذایی قابل استفاده است. معمولا پلوپز های چند کاره سبد مخصوص برای بخار پز کردن نیز دارند.

معنی Keep warm

از این قابلیت در پلو پز ها معمولا بعد از پخت استفاده می شود تا از سرد شدن غذا جلوگیری شود. زیرا معنی آن گرم نگه داشتن است پس زمانی که غذا در پلوپز آماده بود اما فعلا قصد میل کردن آن را نداشتید می توانید از این برنامه استفاده کنید.

 

معنی Preset

معنی این‌ برنامه برای پخت تاخیری است که یعنی شروع پخت در پلوپز با تاخیر انجام می شود که در پلوپز های دیجیتالی معمولا این قابلیت را می توان تنظیم کرد. البته نام دیگر این برنامه می تواند Delayed start باشد.

معنی کلمه cook در پلوپز

به طور کلی این کلمه به معنی درست کردن یا پختن غذا می باشد که در پلوپز ها هم به همین معنا است.

معنی rice sort در پلوپز

منظور از این کلمه و معنی آن نوع برنج است که در پلوپز ها می توانید از این گزینه برای مشخص کردن نوع برنج استفاده کنید.

آموزش پخت برنج در پلوپز برقی

برای اینکه با پخت برنج در پلوپز برقی آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید. ابتدا برنج را بشویید و آن را داخل قابلمه پلوپز بریزید و هر مقداری که می خواهید نمک بزنید.

سپس بعد از آن ۲ قاشق روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزد. با فشار دادن دکمه مربوط به پخت برنج منتظر شوید تا دم بکشد. حال پس از انجام این مراحل درجه پلوپز را برای ته دیگ انتخاب کنید و برای این که ته دیگ خوبی داشته باشید باید چند بار با پلوپزتان کار کنید تا زمان و درجه مورد نظر با برنج خودتان متوجه شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟