اخبار لوازم خانگی

هود توکار بهتره یا روکار ؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنگام خرید هود آشپزخانه با دو مدل روکار و توکار مواجه خواهید شد که هر کدام ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنگام خرید هود آشپزخانه با دو مدل روکار و توکار مواجه خواهید شد که هر کدام ویژگی های به خصوص خود را دارند. هودهای توکار در انواع شومینه ای، مورب و جزیره ای عرضه می شوند و هودهای روکار شامل مدل های زیر کابینتی، مخفی و کشویی می شوند. در ادامه به موضوع هود توکار بهتره یا روکار می پردازیم.

همچنین در مطلب هود توکار بهتره یا روکار به موضوعات زیر می پردازیم:

  • مزایا و معایب هود توکار
  • مزایا و معایب هود روکار
  • طرز استفاده از هود مخفی
  • نکات مهم در خرید هود مخفی
  • ارتفاع هود مخفی از گاز
  • هود لمسی بهتر است یا دکمه ای
  • بهترین مارک هود مخفی

پیش از خرید هود به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه به موضوع هود توکار بهتره یا روکار بپردازیم، لازم است با ویژگی های یک هود با کیفیت آَشنا شوید. هنگام خرید هود، معیارهایی مثل قدرت مکش، اندازه هود، نما و زیبایی، صدای هود، سیستم تهویه، قدرت جذب، فیلتر هود و فن موتور مورد بررسی قرار گیرند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

قدرت مکش

اولین المانی که هنگام خرید هود در نظر گرفته می شود قدرت مکش آن است که بر اساس مقدار هوایی که در یک زمان معین به داخل می کشد، محاسبه می شود.

هرچه جریان هوا بیشتر باشد هود قوی تر عمل کرده و به دنبال آن انرژی بیشتری مصرف می کند. ظرفیت مکش هود باید از 400 تا 1600 متر مکعب باشد.

لازم به ذکر است که هنگام خرید هود عواملی مثل اندازه آَشپزخانه و نوع پخت لازم است مورد بررسی قرار گیرند. اگر پخت غذا معمولا با روغن کمتری انجام می شود، هودی با ظرفیت 700 تا 1000 متر مکعب تهیه کنید.

اندازه هود

«ال کا ایران» گزارش می دهد؛

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید هود باید در نظر گرفته شود اندازه آن می باشد که بهتر است متناسب با عرض اجاق گاز خریداری و نصب شود. به عبارت دیگر هنگام خرید هود باید به فضای کافی روی دیوار توجه داشته باشید.

نما و زیبایی

هود توکار بهتره یا روکار ؟

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام بررسی هود توکار بهتره یا روکار در نظر گرفته می شود نما و زیبایی است که به سلیقه شما بستگی دارد. از لحاظ ظاهری هودهای جزیره ای، شومینه ای و دیواری مناسب هستند اما اگر شما هودهایی را ترجیح می دهید که فضای زیادی را اشغال نکنند هودهای مخفی انتخاب خوبی است.

صدای هود

هود توکار بهتره یا روکار ؟

صدای هود بر اساس دسی بل اندازه گیری شده و بیشتر هودهایی که در بازار دیده می شود حدود 60 تا 70 دسی بل هستند اما اگر به دنبال مدل هایی که صدای کمتری دارند؛ هستید. هود با 56 دسی بل انتخاب خوبی است.

اما به طور کلی و در پاسخ به سوال هود توکار بهتره یا روکار خوب است بدانید که هودهای توکار صدای کمتری دارند.

سیستم تهویه

هود توکار بهتره یا روکار ؟

در آشپزخانه های کوچک، باید هودهای بدون کانال نصب شود که داخل آن ها فیلتر کربنی برای تهویه هوا قرار داده شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که فیلتر آن ها قابل شست و شو نیستند و هر سه ماه یکبار تعویض می شوند.

فیلتر هود

هود توکار بهتره یا روکار ؟

در ساختار هودها دو نوع فیلتر کربنی و آلومینیومی وجود دارد. فیلترهای کربنی قابل شست و شو نیستند و هر سه ماه یکبار تعویض می شوند در حالی که امکان شست و شو در مدل های آلومینیومی وجود دارد و لازم است هر ماه چربی زدایی شوند.

فن موتور

هنگام خرید هود حتما فن موتور آن را بررسی کنید زیرا این قسمت از دستگاه ذرات مختلف را به خود جذب می کند. فن موتور به صورت پلاستیکی و فلزی ساخته شده که فن های فلزی نسبتا مقاومت بالاتری دارند.

مزایا و معایب هود توکار

هود توکار بهتره یا روکار ؟

هنگام پاسخ به سوال هود توکار بهتره یا روکار موارد مهمی مثل مزایا و معایب هود توکار، مزایا و معایب هود روکار باید مورد بررسی قرار گیرند.

هودهای توکار به دلیل پنهان بودن از دید تاثیر بسزایی در زیبایی آشپزخانه دارد و کابینت ها را بدون مانع به هم متصل می کند. البته استفاده از هودهای توکار در آشپزخانه های کوچک بیشتر دیده شده زیرا نظم بهتری به آشپزخانه می بخشد و آن را بزرگتر نشان می دهد.

هود مخفی

یکی از مهم ترین مزایا هود توکار قیمت مناسب تر آن نسبت به باقی مدل ها است که علت آن نصب در کابینت می باشد.

در کنار مزایا، از معایب هود توکار می توان به محدود بودن ابعاد هود در کابینت، عدم پوشش کامل اجاق گاز، کیفیت ساخت پایین و استفاده از کابینت سفارشی اشاره کرد.

مزایا و معایب هود روکار

هود توکار بهتره یا روکار ؟

مزایا و معایب هود روکار شامل موارد زیر است:

  • ابعاد بزرگ و اشغال فضا از مهم ترین معایب هود روکار به شمار می رود.
  • هودهای روکار زیبایی خاصی به آشپزخانه نمی بخشد.
  • تعویض فیلتر هودهای روکار به راحتی انجام می شود.
  • هودهای روکار قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند.

طرز استفاده از هود مخفی

 

در طرز استفاده از هود مخفی مواردی مثل زمان روشن کردن هود، نحوه تنظیم مکش، بهترین زمان تعویض فیلتر، نکات ایمنی در استفاده از هود و نحوه نگهداری از آن در نظر گرفته می شود که به توضیح تمامی آن ها می پردازیم.

زمان روشن کردن هود

هود توکار بهتره یا روکار ؟

روشن کردن هود باید در زمان مناسب انجام شود؛ در صورت استفاده زود هنگام فشار بالایی بر آن وارد شده و در صورتی که دیر آن را روشن کنید بوی غذا فضای آشپزخانه را پر می کند.

نحوه تنظیم مکش

 

هودهای جدیدی که به بازار عرضه می شوند دارای قابلیت تنظیم دور موتور هستند که این کار سبب بهبود یافتن قدرت مکش هود و استفاده راحت تر از آن می شود.

بهترین زمان تعویض فیلتر

هود توکار بهتره یا روکار ؟

فیلتر قسمتی از هود است که در معرض آلودگی و چربی قرار گرفته و در نتیجه زودتر از هر قسمتی به تعویض و یا چربی زدایی احتیاج دارد.

تعویض فیلتر هود باید به صورت دوره ای و طبق زمان بندی مشخص انجام شود و رعایت نکردن این توصیه به موتور هود شما آسیب می رساند.

 

نکات ایمنی در استفاده از هود

در استفاده از هود به نکات ایمنی زیر توجه داشته باشید:

  • از ارتفاع درست هود از گاز مطمئن شوید؛ ارتفاع هود مخفی از گاز 65 سانتی متر و فاصله استاندارد هود مورب از گاز باید 60 سانتی متر باشد.
  • هود را مستقیما به برق وصل کرده و از اتصال آن به سه راهی خودداری کنید.
  • درپوش هود را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • قبل از تمیز کردن دستگاه از خاموش بودن اجاق گاز مطمئن شوید.
  • از استفاده مشترک لوله هود با لوله بخاری جدا خودداری کنید.

نحوه نگهداری از هود

یکی از دلایلی که به خرابی هود منجر می شود استفاده بیش از حد از دستگاه است بنابراین از استفاده منظم و طولانی مدت خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه نگهداری از هود آشپزخانه و نکات مهمی که باید بدانید + ویدیو

اجازه تجمع گرد و غبار بر روی دستگاه را ندهید و هنگام تعویض قطعات از اصل بودن آنان مطمئن شوید.

هود لمسی بهتر است یا دکمه ای

 

پیش از اینکه به موضوع هود لمسی بهتر است یا دکمه ای بپردازیم؛ خوب است در ابتدا با طرز استفاده از هود لمسی آشنا شوید.

طرز استفاده از هود لمسی

هودهای مجهز به پنل لمسی استفاده از آن را آسان تر می کند به همین خاطر در بیشتر مواقع هودهای لمسی سنسور کاربرد و عملکرد وسیع تری نسبت به مدل های دکمه ای دارند. با استفاده از پنل لمسی می توان به خاموش و روشن کردن دستگاه، مشخص کردن میزان مکش، تغییر سرعت مکش و … بپردازید.

هنگام خرید هود با دو مدل دکمه ای و لمسی مواجه خواهید شد؛ به همین خاطر ممکن است سوال هود لمسی بهتر است یا دکمه ای در ذهنتان ایجاد شود.

به طور کلی محصولات لمسی از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر مدل ها برخوردارند اما مواردی مثل قدرت مکش هوا ارتباطی به لمسی یا دکمه ای بودن دستگاه ندارند و یک موضوع کاملا متفاوت است و علت پر طرفدار بودن هود لمسی کاربری راحت آن است.

هودهای لمسی به دلیل اینکه از ریموت کنترل برخوردارند از دکمه هایی که بر روی آن تعبیه شده کمتر استفاده خواهد شد و طبق بررسی های انجام شده سرعت عملکرد دکمه های هود لمسی بالاتر است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن ها توجه کنید احتمال جرم گیری در اطراف دکمه است که دسترسی به آن سخت و تمیز کردن آن دشوار می باشد در حالی که هودهای لمسی این مشکل را ندارند.

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، هود لمسی و دکمه ای تفاوت عملکردی با یکدیگر ندارند و انتخاب هر کدام از آن ها به  شما بستگی دارد.

بهترین مارک هود مخفی

برندهایی متفاوتی در زمینه تولید و عرضه هودهای آشپزخانه فعالیت می کنند اما بهترین مارک هود مخفی شامل برندهای کن، اخوان، بیمکث، آلتون، بنس و داتیس می باشد.

کلام آخر

همان طور که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره شد هودهای موجود در بازار در دو مدل روکار و توکار مشاهده می شود که هر کدام از آن ها دارای مدل های متفاوتی هستند.

هود توکار بهتره یا روکار بستگی به انتظارت شما از دستگاه و هزینه ای که شما برای خرید آن در نظر گرفته اید؛ دارد. که پیش از این تمام نکات مهم و قابل توجه در خرید یک هود با کیفیت را ذکر کردیم تا با بررسی آن ها محصولی با کیفیت را انتخاب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟