چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم
آموزش

چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فعال کردن دوبله فارسی در تلویزیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین ...

یاسمن داودیان | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فعال کردن دوبله فارسی در تلویزیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم از سوالات رایجی است که از سوی مخاطبان بسیار پرسیده می شود؛ با ما همراه باشید تا با شیوه انجام آن آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار به همراه ویدیو

همچنین در مطلب چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم، به موضوعات زیر هم اشاره شده است:

  • چگونه زبان تلویزیون را فارسی کنیم
  • تغییر زبان در تلویزیون ال جی
  • دکمه تغییر زبان در کنترل تلویزیون ال جی
  • نحوه ی تغییر زبان فیلم در تلویزیون سامسونگ
  • تغییر زبان فیلم در تلویزیون جی پلاس
  • تغییر زبان فیلم در تلویزیون مارشال
  • آموزش تغییر زبان فیلم در تلویزیون سونی

 دیدن فیلم دوبله شده برای افرادی که قصد تماشای سریال سایر کشور ها را دارند، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. همچنین دوبله برای بهبود کیفیت صدای فیلم نیز بسیار مناسب است. برخی از فیلم های انگلیسی، ایتالیایی و دیگر کشورها به زبان فارسی دوبله می شوند که راهی برای گسترش سرگرمی می باشند.

علاوه بر اینکه خواندن زیرنویس هنگام تماشای فیلم و سریال برای بسیاری از افراد طاقت فرسا است به همین آشنایی با نحوه تغییر زبان و فعال کردن دوبله فارسی در تلویزیون سامسونگ، الجی، مارشال، سونی و … از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با بهترین ابزارها برای دوبله فیلم

جهت پاسخ به سوال چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم، لازم است با برنامه های پر کاربرد در این حوزه آشنا شوید.

  • KMPlayer: این برنامه یکی از بهترین و پر کاربردترین نرم افزارها در زمینه پخش کننده موسیقی شناخته می شود که در تمامی پلتفرم ها قابل دسترس است. یکی از نکات قابل توجه آن پشتیبانی از تمامی فرمت های است علاوه بر اینکه امکان تغییر زبان و یا جریان صوتی را به وجود می آورد.
  • Adobe Audition CC: Adobe Audition CC نیز یکی از برنامه های مفید جهت دوبله صوتی به شمار می رود. با استفاده از این برنامه می توان ویرایش، میکس و تولید صدای واضح را انجام داد. برای دوبله کردن فارسی در تلویزیون می توانید آهنگ های صوتی را در کلیپ های ویدئویی مورد نظر وارد کرده سپس جلوه های صوتی، دوبله و یا بازیابی صدا را انجام دهید.
  • Wavepad: این نرم افزار امکان ضبط صدا و و وارد کردن انواع طیف صوتی را فراهم می کند. همچنین می توان صدا را ویرایش، نویز را کاهش و صدا را بازیابی کنید.
  • Magix Music Maker: این نرم افزار مناسب افراد مبتدی در حوزه میکس صدا می باشد. دارای یک رابط بصری سیستمی است و طراحی ساده ای که دارد امکان پشتیبانی از یک ویرایش قدرتمند را به وجود می آورد. همچنین بسیاری از مهندسان حرفه ای صدا از این نرم افزار به دلیل سادگی آن استفاده می کنند در حالی که پیشرفته ترین نرم افزارها نیز برای دوبله نیز همین قابلیت ها را دارند.
  • Audacity: این یک نرم افزار رایگان برای دوبله کردن فیلم شناخته می شود که علاوه بر آماتورها حرفه ای ها نیز از آن استفاده می کنند. رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برنامه ویرایش صدا ویژگی های زیادی مانند مدیریت آهنگ های ضبط چندگانه، سطوح صدا و ضبط ار میکروفون با کانال های متعدد را ارائه می دهد.

چگونه زبان تلویزیون را فارسی کنیم

چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم

برای آموزش و پاسخ به سوال چگونه زبان تلویزیون را فارسی کنیم؛ لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. در بسیاری از تلویزیون ها، پشتیبانی از دوبله از چند زبانه از جمله فارسی مشاهده می شود، بنابراین مشخصات تلویزیون خود را بررسی کرده تا از داشتن این ویژگی مطمئن شوید.
  2. معمولا هنگام خرید فیلم و سریال، نسخه دوبله فارسی نیز موجود است که با انتخاب آن می توانید، فیلم را به صورت دوبله مشاهده نمایید.
  3. در صورتی که تلویزیون شما از قابلیت دوبله پشتیبانی می کند، می توانید با تغییرات در تنظمات زبان تلویزیون این ویژگی را فعال کنید. برای انجام این کار دفترچه راهنما را مطالعه کرده تا با انجام دقیق آن اشنا شوید.

تغییر زبان در تلویزیون ال جی

چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم

 

تلویزیون های ال جی به خوبی از منوی فارسی پشتیبانی می کنند و برای تغییر زبان در تلویزیون ال جی باید در ابتدا آن را آپدیت و یا به روز رسانی کنید. همچنین لازم به ذکر است دکمه تغییر زبان در کنترل تلویزیون ال جی به صورت تنها وجود ندارد. فارسی کردن زبان در تلویزیون الجی باید با توجه به سیستم عامل آن انجام شود.

  1. همان طور که بیان کردیم؛ در اولین مرحله باید تلویزیون را از طریق کابل و یا وای فای به اینترنت متصل سپس آن را به روز رسانی کنیم.
  2. پس از گذشت چند ثانیه پیامی جهت دانلود و آپدیت تلویزیون به نمایش در می آید که با تایید آن به دستگاه اجازه به روز رسانی می دهیم.

پس از انجام این دو مرحله طبق سیستم عامل دستگاه خود مراحل تغییر زبان را انجام دهید.

  • تلویزیون الجی مجهز به سیستم عامل Webos: در اولین مرحله دکمه Home را فشار دهید. پس از فشردن این دکمه آیکون و یا پنجره ای در قسمت بالای صفحه نمایش با عنوان All Setting مشاهده می شود. در قسمت All Setting گزینه ای به نام General وجود دارد. پس از انتخاب آن سراغ گزینه About this TV  بروید، فایل ها و برنامه هایی که به آپدیت نیاز دارند قابل مشاهده خواهد بود بنابراین با تایید شما زبان به فارسی تغییر خواهد کرد.
  • تلویزیون الجی مجهز به سیستم عامل Netcast: در اولین مرحله برای آپدیت تلویزیون به زبان فارسی دکمه smart را فعال کنید. در بین گزینه های مختلف smart  دکمه setting  را انتخاب کنید. سپس با فعال کردن دکمه support آپدیت آغاز می شود.

نحوه ی تغییر زبان فیلم در تلویزیون سامسونگ

نحوه تغییر زبان فیلم در تلویزیون سامسونگ نیز همانند الجی به آپدیت کردن نیاز دارد. جهت آپدیت تلویزیون سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا گزینه option را فعال کنید.
  2. بعد از انتخاب گزینه option دکمه ok  را فشار دهید.
  3. با انتخاب گزینه ok چندین زیرعنوان نمایش داده می شود که در بین آن ها باید حالت local set را به ed-iran تغییر دهید.
  4. در این مرحله گزینه دیگری با نام tuner وجود دارد که باید آن را روی حالت خودکار و یا auto تنظیم کنید.
  5. پس از انجام مراحل بالا ch table را تغییر داده و برای آن iran را انتخاب کنید.
  6. اکنون سراغ گزینه sub option بروید و از بین حالت های نمایش داده شده language- Arabic را انتخاب کرده سپس روی گزینه iran تنظیم کنید.
  7. در arabi/ Hbrw حالت ttx را انتخاب کنید.همچنین در قسمت arabi/ Hbrw در گزینه Region آن را روی حالت Asia- DTV تنظیم کنید.
  8. در آخرین مرحله گزینه Pnp language را انتخاب کرده و برای آن حالت pre را در نظر بگیرید.

با انجام تمامی مراحل بالا تلویزیون به زبان فارسی آپدیت می شود.

تغییر زبان فیلم در تلویزیون جی پلاس

تغییر زبان فیلم در تلویزیون جی پلاس با توجه به مدل دستگاه انجام می شود اما به طور کلی راحت تر از تغییر زبان در تلویزیون سامسونگ و الجی می باشد.

در مدل های سری G با ورود به منوی هوشمند و قسمت عمومی می توانید زبان مورد نظر را تعیین نمایید. در حالی که در دستگاه های سری FH و FD و … با ورود به قسمت تنظیمات تلویزیون تغییر زبان صورت می گیرد.در باقی مدل ها نیز تنها با ورود به گزینه Setting  تغییر زبان انجام می شود.

آموزش تغییر زبان فیلم در تلویزیون سونی

در ادامه به آموزش تغییر زبان فیلم در تلویزیون سونی پرداخته شده است:

در اولین مرحله به دکمه Home رفته سپس در منو به  گزینه Setting وارد می شویم. در قسمت Commen Setting با انتخاب گزینه language زبان های موجود نمایش داده می شود در بین آن ها زبان فارسی را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در مطلب چگونه دوبله فارسی را در تلویزیون فعال کنیم به نحوه تغییر زبان در برندهای سامسونگ، الجی، جی پلاس و سونی پرداختیم تا با توجه به مارک تلویزیون خود این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟