نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟
آموزش

نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟

یکی از راهکارهایی که باعث حفظ مبلمان از لکه، گرد و خاک و ... می شود، استفاده از کاورهای پلاستیکی و پارچه ای است.

یاسمن داودیان | 2 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران»،  عده ای از افراد برای محافظت از مبلمان منزلشان از کاورهای پلاستیکی استفاده می کنند، این کاورها به شستشو نیاز دارند و لازم است به نکات مهمی مثل انتخاب نوع شوینده توجه داشته باشید؛ در ادامه این مطلب به سوال نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است، پاسخ می دهیم؛ با ما همراه باشید.

نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟

 در مطلب نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؛ درباره موضوعات زیر هم می خوانیم:

  • نحوه شستن کاور پلاستیکی مبل
  • نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی
  • شستن کاور مبل در لباسشویی
  • روکش مبل با چی تمیز کنیم
  • چگونه کاور مبل را صاف کنیم
  • چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم
  • روش از بین بردن چروک کاور پلاستیکی

 

نحوه شستن کاور پلاستیکی مبل

یکی از راهکارهایی که باعث حفظ مبلمان از لکه، گرد و خاک و … می شود، استفاده از کاورهای پلاستیکی و پارچه ای است. شستن کاور پلاستیکی راحت تر از سایر کاورها بوده بنابراین بیشتر هم مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه به سوال نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟ پاسخ دهیم؛ لازم است طبق توضیحاتی که در ادامه ارائه می دهیم؛ عمل کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم؛ انتخاب شوینده مناسب هنگام شستشوی روکش پلاستیکی مبل بسیار حائز اهمیت است چون شوینده های اسیدی و قوی می تواند به آن آسیب برساند. برای شستشوی کاور مبل پلاستیکی بهتر است از شوینده های ملایم مانند آب و صابون استفاده کنید.

نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟

ابتدا کاور را درون آب ولرم قرار داده و به آن شوینده ای ملایم اضافه کنید، کاور را چند دقیقه ای در آب قرار دهید، سپس آن را از آب در آورید و خشک کنید. لکه های به جا مانده را با دستمال مرطوب پاک کنید. یکی دیگر از نکات مهم در شستشوی کاور مبل پلاستیکی همین پاک کردن لکه ها و قطرات از روی روکش پلاستیکی است چون قطرات ریز هم می توانند منجر به ایجاد لکه های تازه شوند.

راهکار دیگری که در خصوص نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟ می توان بیان کرد؛ استفاده از دستمال مرطوب و مواد شوینده است. برای به کار بردن این روش باید دستمال نمناک را به مواد شوینده آغشته کنید و سپس دستمال را به آرامی روی کاور بکشید.

در صورتی که شدت لکه های ایجاد شده بر روی کاور پلاستیکی بسیار بالا بود که راهکارهای قبلی برای آن ها کارساز نبودند، می توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید. برای استفاده از این روش لازم است دو لیوان آب را با یک لیوان سرکه ترکیب کرده و سپس با پارچه نرم روی کاور پلاستیکی مبل بکشید و با پارچه دیگر روی آن را خشک کنید. استفاده از ترکیب سرکه و اب یک روش ایمن و طبیعی برای شستشوی کاور پلاستیکی مبل شناخته می شود که به راحتی قابل اجرا است.

نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی

نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی

علاوه بر اینکه برای محافظت از مبلمان از کاورهای پلاستیکی استفاده می شود؛ برای حفاظت از وسایل برقی نیز می توان کاور های پلاستیکی را به کار برد. نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی بسیار ساده است و با چند راهکار که پیش از این هم بیان کردیم، عملی است.

ابتدا لازم است کاورهای پلاستیکی را در آب ولرم و شوینده ملایم قرار دهید و پس از گذشت مدت زمانی آن را خشک کنید و سپس به کمک یک دستمال قطرات به جا مانده آب را پاک کنید تا مجددا لکه ایجاد نشود. همچنین همان طور که پیش از این هم بیان کردیم می توانید با استفاده از ترکیب آب و سرکه لکه های سخت را از بین ببرید. تنها لازم است سرکه و آب را با نسبت 1 به 2 ترکیب کرده و با دستمال نرم روی کاور بکشید.

نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی

شستن کاور مبل در لباسشویی یکی دیگر از موضوعاتی است که در مطلب نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است باید به آن اشاره کنیم. برای شستن کاور مبل پلاستیکی به هیچ عنوان از ماشین لباسشویی استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می رساند.

اما استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی کاورهای پارچه ای در صورتی که دستگاه شما ظرفیت آن را تحمل کند بلا مانع است. برای به کار بردن این روش تنها لازم است کاور را در ماشین لباسشویی انداخته و سپس تنظیمات ماشین لباسشویی را به طور مناسب انتخاب کنید.

نحوه شستن کاور پلاستیکی وسایل برقی

روکش مبل با چی تمیز کنیم

 

شستشوی مبلمان کار راحتی نیست و روکش کردن آن راهکار مناسبی است تا از شر شستشوی سخت آن خلاص شویم. برای این که به سوال روکش مبل با چی تمیز کنیم؛ پاسخ دهیم لازم است تمیز کردن روکش مبل را در خصوص انواع روکش ها بیان کنیم:

نحوه تمیز کردن روکش مبل پارچه ای

کاورهای پارچه ای شامل انواع متفاوتی مثل کاورهای نخی، مخملی و … هستند. بهترین روشی که برای تمیز کردن روکش مبل پارچه ای می توان به کار برد، این است که کاور را در یک لگن بزرگ آب گرم قرار داده و سپس به آن مواد شوینده اضافه کنید. هنگام خرید شوینده به بافت پارچه دقت کرده تا شوینده مناسب آن را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن بافت پارچه وجود دارد.

روش تمیز کردن روکش مبل چرمی

روش تمیز کردن روکش مبل چرمی

شستشوی کاورهای چرمی به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد چون هرگونه کوتاهی هنگام شستشو آسیبی جدی به آن وارد می کند. تنها راه حل شستشوی روکش های چرمی استفاده از دستمال های مرطوب و اسپری های لکه بر است. لکه بر را روی کاور مبل اسپری کرده و سپس با استفاده از دستمال مرطوب روی آن را پاک کنید. حتما از دستمال هایی با بافت نرم استفاده کنید تا به روکش چرمی مبل آسیب نرساند.

نحوه شستشوی کاور میکروفایبر

کاورهای میکروفایبر از ترکیبات فیبری خیلی نازک تولید شده اند و برای روکش مبل گزینه مناسبی است. برای شستشوی کاورهای میکروفایبر می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید اما هنگام شستشوی آن، پارچه های دیگر در دستگاه نریزید چون خیلی زود پرز می گیرند. هنگام شستشوی کاورهای میکروفایبر به نکات زیر دقت کنید:

  1. استفاده از نرم کننده منجر به چسبیدن کاورهای میکروفایبر به یکدیگر می شود.
  2. به کار بردن سفید کننده ها کهنگی پارچه های میکروفایبر را به وجود می آورد.
  3. بهتر است این جنس پارچه را در هوای آزاد خشک کنید.
  4. در صورتی که از خشک کن لباسشویی استفاده می کنید، حرارت خشک کن را کم کنید.

 

چگونه کاور مبل را صاف کنیم

چگونه کاور مبل را صاف کنیم

انتخاب درست پارچه مبل از چروک شدن احتمالی آن نیز جلوگیری می کند. هرچه قدر پارچه ای که استفاده می کنید جنس ظریف تر و نرم تری داشته باشد زودتر چروک می شود و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. در صورتی که جنس پارچه مبل شما به گونه ای است که به سرعت چروک می شود، با استفاده از راهکارهایی که در ادامه توضیح می دهیم، می توان این مشکل را رفع کرد. اتو کردن مبل یکی از روش هایی است که در پاسخ سوال چگونه کاور مبل را صاف کنیم؛ می توان بیان کرد.

هنگام صاف کردن چروک های مبل به وسیله اتو مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اتو را روشن کرده و درجه حرارت آن را بین کم تا متوسط قرار دهید.
  2. یک پارچه نازک را روی قسمتی که قصد اتو کردن آن را دارید، پهن کرده و سپس روی آن را اتوکشی کنید.
  3. در صورتی که الیاف به کار رفته در کاور مبل شما نخ طبیعی است می توان اتو را با درجه حرارت کم مستقیما بر روی پارچه قرار داد.
  4. الیاف مصنوعی را هیچ وقت مستقیما اتو نکنید چون با جذب حرارت موجب تغییر شکل پارچه می شود.

چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم

برای اینکه بدانیم چگونه چروک کاور مبل را از بین ببریم، به جز روش قبلی می توان از بخارشوی دستی استفاده کرد. جهت استفاده از بخارشوی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مخزن دستگاه را با آب ولرم پر کنید.
  2. بخارشوی را روشن کرده و آن را روی درجه مناسبی که مخصوص مبل است، تنظیم نمایید.
  3. انتخاب صحیح درجه بخارشوی نیازمند مطالعه دفترچه راهنما می باشد.
  4. قسمت هایی از مبل که چروک شده اند را با دستگاه صاف کنید.
  5. به جای بخارشوی می توانید از سشوار و اسپری آب استفاده کنید.

 روش از بین بردن چروک کاور پلاستیکی

نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟

آخرین موضوعی که در مطلب نحوه شستن کاور مبل پلاستیکی چگونه است؟ به آن می پردازیم؛ روش از بین بردن چروک کاور پلاستیکی است. برای از بین بردن چروک کاور پلاستیکی می توانید از سشوار استفاده کنید. البته به کار بردن سشوار برای رفع چروک های کاور پلاستیکی به دقت بالایی نیاز دارد و از درجه حرارت بالا نباید برای آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟