آموزش

راهنمای خرید پشه بند و نکاتی که باید بدانید!

در این مطلب همراه ما باشید تا با نکات مهم در ارتباط با راهنمای خرید پشه بند آشنا شوید.

نهال وحیدی | 1 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یکی از لوازم های مهم ضروری در سفر به طبیعت و کمپ کردن مخصوصا در فصول گرم سال می تواند خرید یک پشه بند باشد تا از نفوذ حشرات و ایجاد مزاحمت آن ها جلوگیری کند. به طور کلی نیش حشرات سبب خارش و ایجاد حساسیت و التهاب در پوست می شود که این مسئله می تواند سبب کلافه شدن هر فردی در سفر شود. روش های مختلفی برای دفع حشرات در سفر وجود دارد اما بهترین راهکار جلوگیری از ورود آن ها به قسمتی است که در آن قصد اقامت دارید. پس در این مطلب همراه ما باشید تا با نکات مهم در ارتباط با راهنمای خرید پشه بند آشنا شوید.

  • پشه بند ارزان
  • قیمت پشه بند چهار نفره
  • قیمت پشه بند ۱۲ نفره

نکات ضروری برای راهنمای خرید پشه بند

راهنمای خرید پشه بند و نکاتی که باید بدانید!

در گذشته به علت نبود فضای کافی و جمعیت زیاد خانواده ها و یا گرمای هوا، اکثر افراد با نصب پشه بند در پشت بام  حیاط و… شب را سپری می کردند. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و کم جمعیت تر شدن خانواده ها استفاده از این وسیله کم و کمتر شد. اما همچنان برخی از افراد به دنبال خرید پشه بند برای کمپ و طبیعت گردی در فصول گرم سال هستند تا از نیش حشرات موذی در طول سفر در امان بمانند. به همین علت در این مطلب قصد داریم تا درباره ی راهنمای خرید پشه بند خوب و کاربردی صحبت کنیم تا شما بیشتر با این شی آشنا شوید.

پشه بند چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از این که به راهنمای خرید پشه بند بپردازیم، خوب است تا با آن بیشتر آشنا شوید زیرا شاید خیلی از بچه های امروزی با این وسیله به طور کامل آشنایی نداشته باشند. پشه بند یا پشه خانه، در واقع پوششی است از جنس پارچه توری که توسط میله یا بند به محل خواب شما متصل می شود و از ورود انواع حشرات به داخل آن جلوگیری می کند. تاریخچه پیدایش این وسیله به زمانی بر می‌گردد که بیماری مالاریا رواج پیدا کرد. حدود ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد یادداشت هایی در کشور چین دیده می شود که مربوط به این بیماری بود. علت این بیماری تا سالیان سال ناشناخته بود و در سال ۱۸۸۰ سر رونالد اولین شخصی بود که مشخص کرد علت این بیماری نیش پشه مالاریا است‌.

راهنمای خرید پشه بند و نکاتی که باید بدانید!

انواع مدل های پشه بند

  • پشه بند قدیمی

قدیمی ترین نمونه پشه بند که اکثریت با آن آشنایی دارید از پارچه توری سفید رنگ به شکل مکعب و مربع دوخته شده اند. چهار گوش این پشه بند ها محل بستن طناب ها بوده و معمولا از این مدل ها در جا های ثابتی مانند حیاط یا پشت بام استفاده می شد.

  • پشه بند مسافرتی

این نوع پشه بند شباهت زیادی به چادر مسافرتی دارد. در واقع تعدادی فنر به سادگی و بدون نیاز به محلی برای بسته شدن، باز و بسته می شوند. در واقع بعد از باز شدن یک چادر آماده شکل می یگرد که دارای دربی زیپ دار است. این مدل به علت استفاده راحت و آسان طرفداران زیادی دارد اما نمی توان به عنوان یک پشه بند ارزان از آن یاد کرد و قیمت آن نسبت به مدل های کلاسیک کمی گران تر است.

  • پشه بند چتری

همانطور که از نامش پیدا است، طراحی آن به شکلی است که شباهت زیادی به چتر دارد و به همین علت به آن پشه بند چتری می گویند. این نوع پشه بند بیشتر در پشه بند کودکان دیده می شود. شما می توانید بعد از قرار دادن کودک روی تخت پشه بند را باز کرده و روی کودک قرار دهید. نوع بزرگسال آن به علت نیاز به فضای بیشتر برای نگهداری معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پشه بند تخت

این نوع پشه بند به شکل ثابت، متحرک و آویز روی تخت خواب نصب می شود. پشه بند ثابت به شکل تاشو بالا تخت قرار گرفته و موقع استفاده باز می شود. مدل متحرک فقط هنگام خواب روی تخت نصب می شود و در طول روز آن را جمع می کنند. در نوع آویز آن را از سقف بالای تخت آویزان کرده و هنگام‌ خواب آن را باز کرده در باقی ساعات جمع می کنند تا فضای کمتری اشغال شود.

تا اینجای مطلب به خوبی با انواع پشه بند آشنا شدید. اما سوالی که مطرح می شود این است که یک‌ پشه بند خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!

  • تور پشه بند باید تراکم بالایی داشته باشد به شکلی که حشرات خیلی ریز هم به داخل آن نفوذ نکنند.
  • هوا به خوبی باید در آن جریان داشته باشد. یعنی تراکم بالا نباید مانع جریان هوا شود، در غیر این صورت داخل آن خیلی گرم می شود.
  • جنس پشه بند باید از پلی استر باشد و در هر سانتی متر تور ۴۰ عدد سوراخ وجود داشته باشد.
  • در برخی از انواع پشه بند ها روی توری آن ماده ای به نام پرمترین وجود دارد که در صورت برخورد حشرات به آن، از بین می روند‌.

نکات مهم هنگام خرید پشه بند

  1. قیمت پشه بند

فاکتور های مختلفی روی قیمت این محصول تاثیر می گذارند. معمولا جنس پارچه ای پش بند ارزان تر از جنس پلاستیکی است، زیرا پلاستیک هوا را بهتر عبور می دهد. پشه بند های قدیمی به علت نداشتن فنر نسبت به پشه بند های مسافرتی د فنر دار ارزان تر هستند. همچنین قیمت پشه بند چهار نفره از  قیمت پشه بند ۱۲ نفره ارزان تر است. شما برای خرید پشه بند باید ابتدا میزان بودجه را مشخص کنید و با توجه به آن بهترین مدل نزدیک به بودجه تان را انتخاب کنید.

  1. نوع پشه بند

همانطور که گفتیم پشه بند ها انواع مختلفی دارند که از لحاظ اندازه و مکانیسم باز و بسته شدن متفاوت اند. شما باید با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید و میخواهید از آن استفاده کنید، بین مدل های موجود در بازار باید انتخاب کنید‌.

  1. اندازه پشه بند

 

حتما هنگام خرید به اندازه پشه بند نیز توجه کنید. اگر قصد دارید که داخل پشه بند راحت باشید باید با توجه به تعداد نفرات آن را انتخاب کنید.

راهنمای خرید پشه بند و نکاتی که باید بدانید!

  1. جنس توری

همانطور که اشاره کردیم از پشه بند های پلاستیکی با تراکم‌ بالا تهیه کنید زیرا هوا را به خوبی جریان داده و در فصول گرم بسیار کاربردی و مناسب هستند.

  1. مکانیسم پشه بند

معمولا پشه بند ها یا با فنر و زیپ و یا با بند باز و بسته و متصل می شوند. شما باید با توجه به مکانی که می خواهید از آن ها استفاده کنید انتخاب به نوع مکانیسم باز و بسته شدن آن کنید.

  1. نوع دوخت

سعی کنید از پشه بند هایی که دوخت با کیفیتی دارند استفاده کنید زیرا دوخت بی کیفیت با کوچک ترین فشار پاره شده و سبب ورود حشرات به داخل آن می شود و صرفا دیگر پشه بند شما کاربردی نخواهد داشت.

چگونه از پشه بند نگهداری کنیم؟

تا اینجای مطلب به خوبی با راهنمای خرید پشه بند و نکات مهم آن آشنا شدید. اما بعد از خرید یک محصول با کیفیت روش نگهداری آن نیز حائز اهمیت است. تور یک پارچه بسیار نازک‌ است و باید هنگام نگهداری از پشه بند به این نکته توجه کنید‌. و یک سری کار ها را انجام ندهید:

  • پشه بند را به قسمت های درختانی که شاخه های زیادی دارند نزدیک نکنید زیرا ممکن است سبب نخ کش شدن آن شوید.
  • پشه بند را از آتش دور نگه دارید زیرا کوچک ترین جرقه آتش می تواند یک سوراخ به اندازه کف دستتان روی آن ایجاد کند.
  • در صورت خیس شدن پشه بند آن‌ را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و به هیچ عنوان به شکل خیس آن را جمع آوری نکنید زیرا با این کار سبب پوسیدگی بافت و پارچه آن می شوید.
  • پشه بند را برای مدت طولانی زیر نور خورشید قرار ندهید زیرا سبب پوسیدگی پارچه آن می شوید.

جمع آوری

در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مهم برای راهنمای خرید پشه بند را به شما بگوییم و شما را با انواع آن ها آشنا کنیم. امیدواریم‌ این‌ مطلب برای شما مفید بوده باشد و با مطالعه آن بتوانید پشه بند مورد نیازتان را تهیه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟