رکود 90 درصدی
اخبار لوازم خانگی

رکود 90 درصدی در بخشی از اقلام لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی سال هاست که در رکود سنگینی قرار دارد و اتفاقاتی از جمله تورم در بخش تولید و بازار باعث افزایش قیمت ها شد و توان خرید مردم کاهش یافته است.

آتنا میراحمدی | 7 ساعت قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی از جمله مهم ترین بازار های مصرفی است که مدت ها است در رکود قرار دارد. این موضوع باعث شده تا مشتریان فقط قیمت را از مغازه بپرسند و خرید نکنند و بازار همانند قبل شلوغ و پر از مشتری نباشد.  با این حال رشد قیمت‌ها در این بازار به‌رغم پایین بودن میزان خرید، همچنان جاری است.

اکبر پازوکی در این باره گفت: بازار لوازم خانگی سال هاست که در رکود سنگینی قرار دارد و اتفاقاتی از جمله تورم در بخش تولید و بازار باعث افزایش قیمت ها شد و توان خرید مردم کاهش یافته است. در حالی که بیشتر جنس های تولید شده برای سال قبل است و افزایش قیمت نداشته ایم اما رکود در بخشی از اقلام هم به 90 درصد رسیده که اصلا خبر خوشی نیست.

با توجه به میزان پایین خرید و فروش لوازم خانگی، این فعال صنفی گفت: تولید کننده ها کالا های جدید را بدون افزایش قیمت به بازار عرضه کرده اند اما با این حال باز هم میزان خرید و فروش کالا در بازار پایین است. در این وضعیت به وجود آمده تولید کننده فقط برای بقا کالا تولید می کنند و چون بازار های مناسبی برای صادرات وجود ندارد و هزینه های تولید کالا در ایران روز به روز افزایش پیدا می کند، تولید کننده ها به بازار های داخلی امید دارند و برای پایین نگه داشتن قیمت ها همه تلاش خود را می کنند.

پازوکی گفت: کیفیت تولید صنعت لوازم خانگی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته. همچنین سال های گذشته شکایات زیادی در بخش خدمات پس از فروش شرکت های لوازم خانگی داشته ایم که امروزه با پیشرفت و بهبود کیفیت و با در نظر گرفتن نیاز های مشتریان، این شکایات کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: کاهش توان خرید و افزایش تورم ها مسئله ای است که توسط تولید کنندگان و فروشندگان حل نمی شود و با توجه به این موضوع که تولیدکنندگان نگاهی جدی به بازار داخلی دارند، تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن مصرف کنندگان می کنند، اما باز هم با کاهش خرید و فروش لوازم خانگی در بازار رو به رو هستیم. مشکل اصلی که در این موضوع وجود دارد، وجود این «سراها» است که با بنگاه داری بانک‌‌‌ها به راه افتاده اند و تولید را به توزیع دوخته اند. در حالی که این هزینه های انجام شده برای این فعالیت باید خرج تولید شود اما تولیدکننده خودش وارد بازار توزیع شده، خودش سایت راه اندازی می‌‌‌کند و فروشگاه اجاره می‌‌‌کند و ادعا کارآفرینی هم می کند./دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟